The UN Development Programme (UNDP) in Ukraine has completed the first comprehensive assessment of the implementation of e-government tools by oblast state administrations and local self-government bodies in the Donetsk and Luhansk Oblasts.
In the course of the assessment, the reform prospects of the administrative and territorial order were taken into account. That is why the study covered oblast state administrations, amalgamated hromadas and local self-government bodies of settlements which are expected to become the centres of AHs.
The assessment made in April-May 2018 aimed to obtain basic data on the development of e-government in the region. It was equally important to make the relevant authorities pay attention to the complex development of e-government. That is why, the assessment had to be conducted in the first half of the year to let representatives of the authorities prepare their own vision of e-government prior to the preparation of program documents for the coming year.
The full version is available in Ukrainian – please click HERE
03 December 2025
Вакансія: Місцеві експерти з планування управління відходами (WM4U)
Вакансія: Місцеві експерти з планування...
Програма WM4U оголошує відбір двох експертів з планування у сфері управління відходами для роботи з кластерами...
03 December 2025
Оцінювання спроможності громад: що стоїть за новим підходом Мінрозвитку – розгорнутий матеріал
Оцінювання спроможності громад: що стоїть за...
Українські громади отримають новий інструмент, що дає можливість чесно й наочно побачити власну спроможність....
03 December 2025
«3000 км Україною» – програма стартувала у тестовому режимі для прифронтових громад
«3000 км Україною» – програма стартувала у...
Кабінет Міністрів ухвалив ряд рішень, що забезпечать додаткову підтримку жителів прифронтових територій та...
03 December 2025
Година запитань з Наталією Піпою «Оплата праці вчителів у 2026 році: що зміниться насправді?»
Година запитань з Наталією Піпою «Оплата праці...
Яким буде навантаження педагогічних працівників та чому збільшення педагогічного навантаження не означає масових...