Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт

«Коли мова йде про особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей в контексті змін до Конституції України, то громадяни повинні знати, що це стосується системи контролю за органами місцевого самоврядування на цій території, а не наділення їх додатковими повноваженнями».

На цьому наголосив директор ГО «Інститут розвитку територій», один із авторів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні Юрій Ганущак на зустрічі з представниками регіональних Офісів реформ.

За його словами, існує необхідність конституційного врегулювання запровадження інституту військово-цивільної адміністрації шляхом внесення відповідних змін до Конституції.  Тому, пояснює, п. 8. розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Проекту Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) говорить про те, що «Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом».

«Існує об’єктивна потреба посиленого контролю за діями та рішеннями органів місцевого самоврядування в цих областях. Повноваження місцевих органів влади є і будуть однаковими по всій країні, в тому числі і на території Донецької та Луганської областей, але там, зважаючи на ситуацію, що склалася, різняться методи контролю за їх здійсненням зі сторони держави», - наголосив експерт.

Він повідомив, що одразу після прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації влади, має бути підготовлений законопроект «Про особливості здійснення місцевого самоврядування в Донецькій та Луганській областях». У цьому документі, пропонує експерт, територію Луганської та Донецької областей слід умовно розділити на 4 зони за рівнем ризиків проявів сепаратизму, в яких можуть брати участь органи місцевого самоврядування (ОМС):

  • 1 зона - території, де ризики низькі;
  • 2 зона - території, де високі ризики ворожого інформаційного впливу;
  • 3 зона – території, де високі ризики для безпеки виборних осіб;
  • 4 зона – території, які не контролюються державними органами.

Такі зони, за словами Юрія Ганущака, мають встановлюватися актом Президента на підставі рішення РНБО (із визначенням такого порядку в законі). По кожній із названих зон мають бути чітко виписані і закріплені контрольні функції 

17.11.2015 - 11:21 | Views: 16955
Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт

Tags:

Yu.Hanushchak Constitution

Source:

Read more:

13 March 2025

Чому громади мають готуватися до євроінтеграції вже зараз? І як це зробити без зайвих нервів

Чому громади мають готуватися до євроінтеграції...

Автор розуміє, що, ймовірно, «Америки не відкриє» цим текстом, адже багато з цих ідей вже давно обговорюються серед...

13 March 2025

Що означає включення людини в систему добровільної пожежної охорони

Що означає включення людини в систему...

Авторка: Агнєшка Пясецька, експертка Представництва Фонду міжнародної солідарності в Україні Ким у системі...

13 March 2025

Парламент змінив межі міста Сновськ та ухвалив рішення про віднесення селища Слобожанське до категорії міст

Парламент змінив межі міста Сновськ та ухвалив...

13 березня 2025 року Верховна Рада України Постановою №12219 змінила межі міста Сновськ Корюківського району...

13 March 2025

Інтеграція податкових послуг у ЦНАП: досвід Мереф’янської громади

Інтеграція податкових послуг у ЦНАП: досвід...

Мереф’янська громада стала однією з перших в Україні, де у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) запровадили...