Реформа управління публічними інвестиціями розвивається дуже швидко, і разом із нею змінюється підхід до планування та виконання місцевих бюджетів. З’явилися нові документи, нові органи та нові процедури, які тепер необхідно узгоджувати між собою: Середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій (СПІ), Єдиний проектний портфель публічних інвестицій (ЄПП), Консолідований перелік (КП), розпис і зведений моніторинг СПІ.
У цих умовах логічно постає запитання: як правильно виконувати місцевий бюджет у контексті реформи публічних інвестицій, коли і як вносити зміни, в які документи, як використати вільні залишки чи перевиконання на ПІПи і як усе це пов’язано з бюджетним процесом?
Щоб відповісти на ці запитання, підготував пояснення простими словами і з чіткою логікою, як діяти на кожному етапі року: від підготовки СПІ до внесення змін у Консолідований перелік і виконання місцевого бюджету.
Наприкінці наведено хронологічний календар дій, який допоможе органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади узгодити управління публічними інвестиціями з бюджетним процесом зрозуміло й системно (і без заспокійливих таблеток).
Для впорядкування всього процесу та розуміння, як саме він регулюється, нижче наведено ключові нормативно-правові акти (із посиланнями на них), що визначають порядок управління публічними інвестиціями, формування та виконання місцевих бюджетів:
Базові нормативно-правові акти:
Рамкові документи реформи управління публічними інвестиціями:
|
№ |
Назва нормативно-правового акту |
Вид НПА |
Дата / № НПА |
Предмет регулювання (коротко) |
Рівень застосування
|
|
1 |
Постанова КМУ |
28.02.2025№ 527 |
Визначає загальні засади функціонування системи управління публічними інвестиціями (ПІ), порядок підготовки, оцінки, реалізації ПІП і формування Єдиного проєктного портфеля. |
Держава/Область/ТГ |
|
|
2 |
Постанова КМУ |
28.02.2025 № 232 |
Встановлює порядок розподілу коштів публічних інвестицій, діяльність Міжвідомчої комісії, механізми фінансування ПІП. |
Держава |
|
|
|
Постанова КМУ |
28.02.2025 № 294 |
Визначає механізм розроблення та моніторингу реалізації СПІ держави |
Держава |
|
|
3 |
Наказ Мінфіну |
28.02.2025 № 131 |
Визначає підхід до визначення джерел і механізмів фінансового забезпечення публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій. |
Держава/Область/ТГ |
|
|
4 |
Наказ Мінекономіки |
28.08.2025 № 353 |
Визначає порядок проведення екологічного аналізу при підготовці ПІП, у т.ч. для оцінки впливу на довкілля |
Держава/Область/ТГ |
|
|
5 |
«Про затвердження Методики розрахунку вартості публічного інвестиційного проєкту» |
Наказ Мінфіну |
23.06.2025 № 316 |
Встановлює підходи до розрахунку вартості ПІП, врахування інфляції, ризиків і резервів |
Держава/Область/ТГ |
|
6 |
Наказ Мінекономіки |
06.08.2025 № 2942 |
Визначає функції та повноваження структурних підрозділів з управління ПІ в органах влади |
Держава/Область/ТГ |
|
|
7 |
Наказ Мінфіну |
23.05.2025 № 271 |
Визначає порядок підготовки прогнозу місцевого бюджету та узгодження з СПІ, надає рекомендації по основних бюджетних процедурах на середньостроковий період |
Область/ТГ |
|
|
8 |
Наказ Мінекономіки |
28.08.2025 № 352 |
Регламентує створення місцевих інвестиційних рад, порядок підготовки, подання та моніторингу Середньострокового плану пріоритетних інвестицій (СПІ) |
Область/ТГ |
|
|
|
«Про затвердження примірного Положення про місцеву комісію з питань розподілу публічних інвестицій» |
Наказ Мінфіну |
15.04.2025 № 202 |
Визначає склад, порядок діяльності та функції місцевої комісії з розподілу публічних інвестицій |
Область/ТГ |
|
9 |
Наказ Мінфіну |
22.09.2025 № 480 |
Визначає рекомендовану процедуру розподілу коштів місцевого бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів єдиного портфеля громади. |
Область/ТГ |
|
|
10 |
«Про затвердження Інструкції щодо підготовки бюджетної пропозиції» |
Наказ Мінфіну |
06.10.2023 № 534 |
Визначає порядок розрахунку граничних видатків на середньостроковий період та підготовки й аналізу бюджетної пропозиції |
Область/ТГ |
|
11 |
«Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання» |
Наказ Мінфіну |
02.06.2021 № 314 |
Установлює типову форму прогнозу місцевого бюджету на середньостроковий період в тому числі щодо публічних інвестицій |
Область/ТГ |

Варто врахувати, що відповідно до вимог постанови КМУ від 11 березня 2022 р. № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» в умовах дії воєнного стану органи місцевого самоврядування, їх виконавчі органи, місцеві державні адміністрації, військово-цивільні адміністрації продовжують здійснювати бюджетні повноваження, а у разі утворення військових адміністрацій такі повноваження здійснюють військові адміністрації відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Тому всі наведені нижче рекомендації та дії фінансових органів слід розуміти з урахуванням цієї норми.
Три рівні «рамки» рішень і грошей:
1. СПІ - середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій.
Це візія на 3 роки: пріоритети та черговість. Його розглядає і схвалює місцева інвестиційна рада. Практично - це політика, яку не змінюють протягом року. Після схвалення він слугує стабільною рамкою для річних рішень, а зміни лише через оновлення на етапах планування, а не в оперативному режимі під час виконання бюджету (відповідальному підрозділу з питань публічних інвестицій рекомендовано довести його до місцевого фіноргану до 28 липня року, що передує плановому (частина 1 глави 2 розділу II Наказу № 271), при цьому відповідно до пункту 3.12 Метод рекомендацій по СПІ Наказ Мінекономіки від 28.08.2025 року № 352 структурний підрозділ з УПІ подає місцевому фіноргану схвалений Місцевою інвестиційною радою проєкт середньострокового плану, не пізніше 01 серпня року, що передує плановому).
До нього зміни протягом року не вносяться, адже він визначає загальні орієнтири розвитку, не конкретні проєкти.
2. ЄПП - єдиний проєктний портфель.
«Усе, що плануємо» – перелік усіх проєктів/програм, з яких комісія потім відбиратиме фінансування. ЄПП схвалює місцева інвестиційна рада. Нормативно зафіксованої типової форми ЄПП у наведених актах немає; натомість затверджено форми для інших інструментів (див. далі про Консолідований перелік). Тож структуру ЄПП громада визначає у своєму порядку/положенні (логічно використовувати наступні поля (рекомендую): назва, ініціатор, напрям, стадія готовності, загальна прогнозна вартість проекту/програми, профінансовано в попередніх періодах, потреба на … напр. 2026-2028 роки (і розписати по роках), джерела/механізми фінансування, тривалість підготовки, тривалість реалізації, відповідальний, статус експертизи, бал).
ЄПП може (і рекомендую) містити проєкти/програми, обсяг яких значно перевищує місцевий бюджет (бо включає і ті, що можуть реалізовуватися за кредитні, грантові чи державні кошти, а також можливі проекти у випадку залучення додаткових коштів). Типової форми ЄПП наразі не затверджено, тому громади формують його у зручному форматі, дотримуючись вимог Наказів №480 та №271.
3. Консолідований перелік (КП) - робочий «кошик проектів та програм на рік».
Саме він стає підставою для рішень комісії та розподілу коштів на підготовку й реалізацію ПІПів у межах ЄПП і СПІ. Мінфін встановив рекомендовану форму КП (додаток 2 до Методрекомендацій щодо розподілу коштів місц. комісією Наказ Мінфіну від 22.09.2025 № 480) і графік: до 10 жовтня року, що передує плановому, місцевий фінорган подає КП до Комісії з питань розподілу (ч.2 розділу ІІІ зазначених рекомендацій).
Загальний підхід (що тримаємо в голові):
При цьому проєкти чи програми, що пропонуються до включення чи уточнення в Консолідований перелік, повинні бути включені до Єдиного проєктного портфеля (ЄПП) відповідного рівня та відповідати пріоритетам, визначеним у Середньостроковому плані пріоритетних інвестицій (СПІ).
Виконання бюджету протягом року (операційно):
Дві чіткі ситуації щодо змін до схваленого «Консолідованого переліку»:
А) До набрання чинності рішенням про місцевий бюджет (наприклад, формуємо ЄПП на 2026 рік, місцевий бюджет ще не прийнято): дозволені коригування переліку за підсумками уточнень ЄПП/подання ГРК; обмежень щодо періодичності немає.
Місцевий фінорган аналізує пропозиції ГРК, узагальнює оновлений перелік і виносить на Комісію. Це, у свою чергу, може вимагати переформатування проєкту бюджету до подання на сесію.
Б) Уже в процесі виконання бюджету: так само можливе коригування переліку, але не частіше одного разу на квартал;
- якщо це тягне зміну бюдж. призначень/розподілу по програмах, розпорядника - вносимо зміни до рішення про місцевий бюджет за процедурою ст. 23, 78 БКУ (Наказ № 480; частина 5 статті 23, частини 7-8 статті 78 БКУ). Спочатку оновлюється Консолідований перелік (за поданням головного розпорядника коштів, з подальшим аналізом місцевим фінорганом/розглядом на Комісії), далі готується проєкт рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет.
Рішення про зміни до рішення про місцевий бюджет ухвалює місцева рада: зміни до призначень роблять у порядку складання бюджету і тільки після набрання чинності рішенням ради (ч. 5 ст. 23, ч. 7–8 ст. 78 БКУ).
- якщо перерозподіл бюджетних асигнувань здійснюється в розрізі економічної класифікації видатків бюджету у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету – зміни до рішення про місцевий бюджет не вносяться. Тобто якщо зміни в межах одного ГРК, однієї програми (наприклад з міни в ПІПі між кодами КЕКВ, із видатків на придбання обладнання і предметів довгострокового користування на капітальний ремонт) зміни до місцевого бюджету не вносяться. (ч. 7 ст. 23 БКУ)
Ключове правило: Будь-які бюджетні зобов’язання чи платежі можливі лише в межах затверджених бюджетних призначень. (ч. 1–2 ст. 23 БКУ)
Узагальнимо:
Чи треба вносити зміни в рішення про місцевий бюджет?
Якщо потрібно змінити обсяг/розподіл:
Як діяти місцевому фіноргану у разі перевиконання бюджету чи появи вільних залишків - якщо планується спрямування на публічні інвестиції (ПІП)
Загальний принцип
Будь-яке спрямування додаткових ресурсів на фінансування публічних інвестицій можливе лише після внесення змін до рішення про місцевий бюджет (ч. 5 ст. 23 БКУ).
Такі зміни вносяться місцевою радою на підставі підтверджених джерел коштів – перевиконання дохідної частини або вільних залишків бюджету.
Усі ПІПи, які пропонуються до фінансування, мають бути включені до Єдиного проєктного портфеля (ЄПП) і відповідати пріоритетам Середньострокового плану пріоритетних інвестицій (СПІ) (Постанова №527).
Дії
Фінорган в першу чергу має перевірити, чи у громаді (регіоні) затверджений Єдиний проєктний портфель (ЄПП) і чи містить він проєкти, готові до реалізації.
Нові ПІПи, які планується профінансувати з перевиконання чи залишків, повинні бути включені до ЄПП відповідного рівня і відповідати пріоритетам Середньострокового плану пріоритетних інвестицій (СПІ).
У даній ситуації вважаю за доцільне також розглянути два сценарії:
Наявність затвердженого СПІ - навіть із нульовими показниками - є обов’язковою умовою, оскільки саме він створює правову основу для фінансування публічних інвестиційних проектів та програм. Це дає можливість громаді спрямувати додаткові кошти (від перевиконання чи вільних залишків) на підготовлені та пріоритетні проєкти, якщо такі ресурси з’являться протягом року.
Почнемо із складнішого.
Якщо СПІ затверджений, але з нульовими показниками.
СПІ (Середньостроковий план пріоритетних інвестицій) формується на 3 роки і є стратегічним орієнтиром, а не фінансовим документом. Чинне законодавство не передбачає внесення змін до СПІ протягом бюджетного періоду.
Тобто, якщо в затвердженому СПІ пріоритети визначені, але обсяги дорівнюють нулю - це не забороняє фінансувати ПІПи, якщо вони відповідають пріоритетам СПІ і включені до інших документів системи УПІ.
Висновок: «нульовий» СПІ - це не блокування, а лише відсутність прогнозних цифр.
Головне - забезпечити відповідність ПІП до визначених напрямів і включення його в інші переліки (ЄПП, КП). Якщо в СПІ нулі - це лише означає, що поки не визначено обсягів фінансування, але напрями залишаються чинними.
Консолідований перелік - це операційний робочий документ, який уточнює, які саме проєкти фінансуються в поточному році.
Отже: щоб профінансувати нові або додаткові ПІПи, треба оновити КП, навіть якщо СПІ не містить сум. При цьому, всі такі проєкти мають бути включені до Єдиного проєктного портфеля (ЄПП); якщо проєктів там немає - ЄПП також підлягає уточненню, щоб забезпечити повну узгодженість усіх елементів системи управління публічними інвестиціями.
Головний висновок: Якщо СПІ має нульові показники, але проєкт відповідає його напрямам, включений до ЄПП і внесений до Консолідованого переліку – його можна фінансувати за рахунок перевиконання чи вільних залишків шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет.
Якщо СПІ затверджений, але з нульовими показниками, - це не забороняє фінансувати ПІПи, якщо вони:
Простими словами
Тобто якщо Середньостроковий план пріоритетних інвестицій (СПІ) затверджено, але всі показники - нульові, це не забороняє фінансувати публічні інвестиційні проєкти (ПІП) у поточному році. Головне - дотриматись вимог бюджетного законодавства та логіки системи управління публічними інвестиціями (УПІ).
Короткий алгоритм дій
1. Визначити джерело коштів - перевиконання доходів або вільні залишки (ст.14, 72, ст. 78 БКУ).
2. ГРК подають пропозиції щодо фінансування ПІПів, які:
3. Комісія ухвалює рішення про внесення змін до Консолідованого переліку (абз. 4 п. 4 наказу МФ № 202).
4. Фінорган готує рішення ради про внесення змін до бюджету (ч. 5 ст. 23, ч. 7-8 ст. 78 БКУ).
5. Після затвердження рішення – зміни до кошторисів і планів асигнувань (наказ Мінфіну №57 як орієнтир).
Дотримання обмежень в умовах воєнного стану щодо напрямів використання залишків і перевиконання:
Вільні залишки:
Варто нагадати, що пункт 22-8 Прикінцевих та перехідних положень БКУ встановлює обмеження щодо використання вільних залишків. Так, у період воєнного стану вільні залишки коштів місцевих бюджетів та залишки бюджету розвитку можуть спрямовуватись лише на визначені в БКУ напрями, зокрема:
Тобто, навіть якщо СПІ порожній, спрямування залишків на ПІПи можливе, якщо проєкт за своєю суттю підпадає під одну з дозволених категорій (наприклад, реконструкція лікарні, відновлення школи, ремонт укриття тощо).
Перевиконання:
Згідно з ч. 7 ст. 78 БКУ, зміни до бюджету за перевиконання доходів можливі:
Але у період воєнного стану обмеження частин 7-8 ст. 78 БКУ не застосовуються (п. 22 Прикінцевих та перехідних положень БКУ).
Тобто місцева рада може ухвалити рішення про зміни до місцевого бюджету у будь-якому звітному періоді року, починаючи з січня, незалежно від відсотка перевиконання.
|
Обмеження |
Норма |
|
Видатки за рахунок залишків – тільки за напрямами, дозволеними пунктом 22-8 |
п. 22-8 Прикінцевих положень БКУ |
|
Нові ПІПи – лише після включення до ЄПП |
п. 12 Постанови № 527 |
|
СПІ не змінюється протягом року |
Постанова № 527, Наказ Мінек. №352 |
|
Видатки – лише після внесення змін до місц. бюджету рішенням ради |
ч. 5 ст. 23, ч. 7-8 ст. 78 БКУ |
Якщо СПІ затверджений і має показники
Порядок дій
Ключове: Якщо СПІ містить відповідний напрям і проєкт внесено до ЄПП, додаткові кошти можна спрямовувати через оновлений КП і рішення ради про зміни до бюджету.
Нюанси:
Розподіл вільного залишку коштів загального фонду проводиться через внесення змін до рішення про місцевий бюджет після затвердження річного звіту про його виконання за минулий рік (ст. 14, 72 БКУ).
При цьому потрібно враховувати:
Ключове правило: жодні додаткові видатки не можна проводити без внесення змін до рішення про місцевий бюджет (ч. 5 ст. 23 БКУ).
Хто розподіляє кошти і за якими сигналами
Комісія з розподілу ПІ - консультативно-дорадчий орган при виконавчому органі/ОДА/РМ АРК. Її основне завдання - середньостроковий розподіл у межах доведених ресурсних рамок, з урахуванням пріоритету, готовності та джерел/механізмів фінансування (у т.ч. боргових лімітів, ДПП тощо). Рішення фіксуються протоколами, голова - керівник фіноргану (Наказ Мінфіну №202)
Ключові обмеження при розподілі (щоб не порушити БК):
• не менше 70% спрямовується на продовження/завершення розпочатих проєктів;
• дотримання боргових лімітів і меж гарантованого боргу;
• урахування щорічних зобов’язань за ДПП (Наказ Мінфіну№ 480)
3) Де і як дозволені зміни протягом року
Зміни до СПІ. Це стратегічний документ, його не змінюють у процесі виконання бюджету. Оновлення йдуть у циклі планування (через місцеву раду), а не як оперативні коригування під касові плани.
Зміни до ЄПП. ЄПП - список усіх потенційних проєктів. Він може розширюватися за результатами експертизи/добору (через місцеву інвест. раду). Фіксованої типової форми та спеціальної процедури “поточного переоформлення” у наказах 352/480 не встановлено; правовий фокус на КП і рішеннях Комісії.
Зміни до Консолідованого переліку - саме тут “живе” гнучкість. Методрекомендації Мінфіну прямо допускають перегляд КП і включення/заміщення проєктів у переліку за рішенням комісії (у т.ч. під місцеві гарантії) – із суворим дотриманням граничних обсягів, встановлених рішенням про місцевий бюджет. Тобто КП – коригований інструмент, але лише в межах затверджених бюджетом параметрів (Наказ Мінфіну №480)
Чи потрібні зміни до рішення про місцевий бюджет?
Орієнтир простий:
НЕ потрібні зміни до бюджету, якщо:
ПОТРІБНІ зміни до бюджету, якщо:
У таких випадках рішення комісії є підставою для підготовки проекту змін до бюджету та винесення на місцеву раду.
Два періоди змін до Консолідованого переліку
A. До набрання чинності рішенням про місцевий бюджет (напр., на 2026–2028):
B. Під час виконання бюджету (протягом року):
Хто що робить по дорозі (ролі)
План-алгоритм на рік (щоб усе зійшлося)
Формальні нюанси:
Як зрозуміти, чи треба нести зміни на раду? (коротко):
Підсумок у дві репліки
Узагальнення
Якщо є кошти - спочатку визначаємо джерело, оновлюємо КП, перевіряємо відповідність ЄПП і СПІ, далі - рішення ради про зміни до бюджету, після чого можливе фінансування ПІПів. У воєнний час - допускається обмежене використання вільних залишків і спрощена процедура без обмежень по строках і відсотках перевиконання.
КАЛЕНДАР ДІЙ МІСЦЕВОГО РІВНЯ У СИСТЕМІ ПУБЛІЧНИХ ІНВЕСТИЦІЙ
|
№ |
Термін виконання |
Етап / Захід |
Відповідальний виконавець |
Суть дії |
Законодавчі підстави |
|
1 |
до 01 червня року, що передує плановому |
Надсилання запиту на формування пропозицій до СПІ |
Підрозділ з управління публічними інвестиціями / економрозвитку |
Готує інструктивний лист і надсилає секторальним підрозділам запит на подання пропозицій |
Наказ Мінек № 352 (п. 3.3) |
|
2 |
протягом 1 місяця з моменту отримання запиту |
Підготовка пропозицій до СПІ |
Секторальні підрозділи |
Формують пропозиції до СПІ із визначенням напрямів, цільових показників, фінансових потреб |
Наказ Мінек № 352 (п. 3.4–3.6) |
|
3 |
до 5 робочих днів після аналізу |
Повернення пропозицій на доопрацювання (у разі потреби) |
Підрозділ з УПІ |
За необхідності повертає пропозиції секторальним підрозділам із зауваженнями |
Наказ Мінек № 352 (п. 3.8–3.9) |
|
4 |
до 15 липня року, що передує плановому |
Прогнозування доходів і визначення орієнтовних обсягів ПІ |
Місцевий фінорган |
Прогнозує доходи, трансферти, кредитування, орієнтовні видатки й сукупний обсяг ПІ на середньостроковий період |
Наказ Мінфіну № 271 (п.1 гл.1 розд. II) |
|
5 |
до 20 липня |
Доведення інструкцій з підготовки БП, орієнтовних граничних видатків та орієнтовного граничного сукупного обсягу ПІ |
Місцевий фінорган |
Надсилає ГРК інструкції й орієнтовні граничні показники; доводить орієнтовний граничний сукупний обсяг ПІ профільному підрозділу з ПІ |
Наказ Мінфіну № 271 (п. 2 гл. 1 розд. II) |
|
6 |
до 28 липня |
Подання СПІ до фіноргану |
Відповідальний структурний підрозділ з ПІ |
Передає схвалений СПІ фіноргану для врахування у доведенні обсягів ПІ та БП |
Наказ Мінфіну № 271 (пп. 1–2 гл. 2 розд. II); |
|
7 |
до 01 серпня |
Подання проєкту СПІ після схвалення інвестрадою |
Підрозділ з УПІ |
Подання схваленого СПІ до місцевого фіноргану |
Наказ Мінек № 352 (п. 3.12) |
|
8 |
до 1 серпня |
Організація підготовки Бюдж. пропозицій ГРК |
Головні розпорядники / місцевий фінорган |
Підготовка бюджетних пропозицій з урахуванням ПІПів, СПІ та орієнтовних гран. пок-ків ПІ |
Наказ Мінфіну № 534 (п. 1 розд. II); Наказ Мінфіну № 271 (гл. 3 розд. II) |
|
9 |
не пізніше 01 серпня |
Організаційні заходи ГРК щодо складання та подання бюджетних пропозицій |
Головні розпорядники коштів (ГРК) |
Складають і подають БП за вимогами Інструкції та доведених фінорганом інструкцій |
Наказ Мінфіну № 271 (гл.3 розд. II) |
|
10 |
не пізніше 15 серпня |
Складання прогнозу та подання на розгляд |
Місцевий фінорган |
Готує прогноз (текст + додатки, ФЕО) та подає на розгляд РМ АРК/ОДА/виконавчому органу ради |
Наказ Мінфіну № 271 (гл.1 розд. III) ч. 5 статті 75- 1 БКУ |
|
11 |
до 1 вересня |
Розгляд і схвалення прогнозу МБ, затвердження СПІ |
Виконавчий орган місцевої ради / ОДА |
Схвалити Прогноз, затвердити СПІ |
ч. 6 статті 75-1 та абз. 3 ч. 3 статті 75-2 Кодексу, глава 2 Наказу Мінфіну №271,
абз.3 пункту 4 Розділу ІІ Інструкція щодо складання прогнозу місцевого бюджету Наказ Мінфіну №314 |
|
12 |
одночасно зі схваленням прогнозу бюджету (до 1 вересня) |
Затвердження СПІ |
МДА / Виконавчий орган місцевої ради |
Затверджує СПІ одночасно з прогнозом місцевого бюджету |
Наказ Мінек № 352 (п. 3.13) |
|
13 |
у п’ятиденний строк з дня схвалення Прогнозу |
Подання прогнозу на розгляд ради та оприлюднення |
Виконавчий орган місцевої ради / ОДА |
Подати прогноз до місцевої ради та оприлюднити на сайті |
частина 6 статті 75- 1 БКУ, частина 4 статті 28 БКУ, глави 3,4 Наказу Мінфіну №271, |
|
14 |
у п’ятиденний строк з дня схвалення Прогнозу |
Подання прогнозу до Мінфіну |
Місцевий фінорган |
Надсилає схвалений Прогноз до Мінфіну через автоматизовану систему |
Наказ Мінфіну № 271 Наказ № 314 (п. 8 розд. II) |
|
15 |
протягом 3 к.д. з дня затвердження СПІ |
Інформування галузевих (секторальних) підрозділів про старт формування єдиного портфеля |
Підрозділ з управління ПІ (ТГ / область) |
Розсилає повідомлення про старт формування єдиного проектного портфеля |
Постанова КМУ № 527 (п.21 Порядку формування ЄПП) |
|
16 |
у місячний строк із дня затвердження СПІ |
Формування єдиного проектного портфеля ПІ ТГ / регіону |
Підрозділ з управління ПІ |
Формує ЄПП на основі затвердженого СПІ у вигляді пріоритезованого переліку проектів і програм з використанням DREAM; подає портфель на схвалення місцевій інвестиційній раді |
ч.4 ст. 75-2 БКУ. Постанова КМУ № 527 (п.21 для ТГ; п.15 для регіону Порядку формування ЄПП) |
|
17 |
протягом 10 к.д. з дня доведення інформації про старт формування ЄПП |
Рішення про подання на експертну оцінку (регіон/ТГ) |
Галузевий (секторальний) структурний підрозділ, відповідальний за галузевий портфель ТГ/регіону |
Ухвалює рішення про подання до експертної оцінки проектів/програм, включених до галузевого портфеля |
Постанова КМУ № 527 (п.12 абз.1) |
|
18 |
протягом 10 к.д. з дня доведення інформації про старт формування ЄПП |
Подання до експертної оцінки |
Галузеві підрозділи ТГ/області |
Подають проєкти/програми до ЄІС для експертної оцінки |
Постанова КМУ № 527 (п.12 абз.2) |
|
19 |
протягом 5 к.д. з дня схвалення ЄПП |
Підготовка, подання, внесення та оприлюднення ЄПП |
Структурний підрозділ, відповідальний за ПІ |
Вносить портфель до Єдиної інформаційної системи (ЄІС), оприлюднює його на офіційному вебсайті місцевої ради та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних |
Постанова КМУ № 527 (п. 22 Порядку формування ЄПП) |
|
20 |
до 05 жовтня року, що передує плановому |
Подання переліків ПІПів і програм до фіноргану |
Структурні підрозділи |
Готують та подають сформовані переліки ППІів і програм місцевому фін. органу разом з обґрунтуванням відповідності критеріям відбору, відповідно до додатку 1 (Наказ №480) |
Наказ Мінфіну № 480 |
|
21 |
до 10 жовтня |
Подання консолідованого переліку на місцеву Комісію з розподілу ПІ |
Місцевий фінорган |
Подає перелік проектів/програм для розподілу фінансування |
Наказ Мінфіну № 480 (розд. III) |
|
22 |
у тижневий строк після отримання матеріалів |
Рішення про розподіл ПІ |
Місцева Комісія з питань розподілу ПІ |
Приймає рішення; визначає джерела і механізми |
Наказ Мінфіну № 480 (розд. IV) |
|
23 |
після ухвалення рішення Комісії |
Оприлюднення рішення і переліку |
ОМС / ОДА(ОВА) |
Публікує рішення та перелік на сайті |
Наказ Мінфіну № 480 (розд. IV) |
|
24 |
після ухвалення рішення комісії |
Доведення обсягів публічних інвестицій до ГРК |
Місцевий фінансовий орган |
Доводить до ГРК розподілений обсяг ПІ на підготовку та реалізацію ПІПів/програм згідно з Консолідованим переліком для включення в бюджетні запити |
Наказ Мінфіну № 271 (п. 2 гл. 2 розд. II) Наказ Мінфіну № 480, розд. IV, п. 2 |
|
25 |
до 20 жовтня |
Формування Консолідованого переліку ПІПів |
Місцевий фінорган / Комісія |
Узагальнює подані ПІПи, формує Консолідований перелік, подає на затвердження |
Постанова КМУ № 527 (п. 50) |
|
26 |
листопад–грудень |
Врахування СПІ і КП, тобто ключення ПІПів у проєкт місцевого бюджету |
Місцева рада (або військова адміністрація)/ фінорган |
Включає затверджений Консолідований перелік до проєкту рішення про місцевий бюджет |
Постанова КМУ № 527 (п. 51); БКУ (ст. 75¹, ст. 76) |
|
27 |
до 25 грудня |
Затвердження місцевого бюджету |
Місцева рада / військова адміністрація |
Ухвалення рішення про бюджет із урахуванням ПІПів |
Ст. 77 БКУ |
|
28 |
постійно |
Моніторинг виконання СПІ і ПІПів |
Підрозділ з управління публічними інвестиціями / фінорган / Комісія |
Аналізує стан реалізації ПІПів і готує пропозиції для оновлення ЄПП і КП (подальшого уточн. СПІ) |
Наказ Мінек № 352 Наказ Мінфіну № 202 Постанова КМУ № 527 |
|
29 |
щопівроку (січень / липень) |
Моніторинг реалізації СПІ |
Секторальні підрозділи |
Проводять аналіз фактичних і планових показників, готують моніторингові звіти |
Наказ Мінек № 352 (п. 4.1–4.3) |
|
30 |
щопівроку |
Моніторинг виконання ПІПів |
Місцевий фінорган / Комісія |
За результатами моніторингу — можливість повторного розгляду, заміни або включення додаткових проектів |
Наказ № 480, розд. V, п. 1–2 |
|
31 |
після отримання звітів секторальних підрозділів |
Узагальнення моніторингових звітів |
Підрозділ з УПІ |
Формує зведений моніторинговий звіт, готує висновки і рекомендації |
Наказ Мінек № 352 (п. 4.4) |
|
32 |
після формування зведеного звіту |
Розгляд результатів моніторингу |
Місцева інвестрада |
Розглядає та схвалює зведений моніторинговий звіт, подає рекомендації МДА / місцевій раді |
Наказ Мінек № 352 (п. 4.5-4.6) |
|
33 |
протягом року |
Уточнення Консолідованого переліку |
Комісія з питань ПІ / фінорган |
Коригує КП за результатами моніторингу або пропозицій ГРК та аналізу фін. органу |
Наказ Мінфіну № 202 Наказ Мінфіну № 480 |
|
34 |
протягом року |
Уточнення ЄПП |
Місцева інвестиційна рада |
Коригує ЄПП за результатами моніторингу або пропозицій ГРК та аналізу фін. органу |
Наказ Мінфіну № 202 Наказ Мінфіну № 480 |
|
35 |
за потреби |
Проведення аудиту при виявленні порушень |
Місцевий фінорган за рішенням Комісії |
У разі підтвердження шахрайства чи корупції -подання до Держаудитслужби для перевірки |
Наказ № 480, розд. V, п. 3 |
|
36 |
під час підготовки (до подання на оцінку) |
Аналіз екологічних наслідків, інклюзії та ЦСР |
Ініціатор проєкту (ТГ/область) |
Проводить аналіз впливів; додає до ЄІС |
Наказ Мінек № 353 |
|
37 |
під час підготовки |
Розрахунок вартості ПІП |
Ініціатор / профільний підрозділ |
Розраховує прогнозну вартість та фінпараметри |
Наказ Мінфіну № 316 |
|
38 |
під час визначення фінансування |
Перевірка джерел і механізмів |
Місцевий фінорган |
Перевіряє відповідність джерел/механізмів; обирає оптимальні |
Наказ Мінфіну № 131 |
|
39 |
щоквартально (до 10 числа місяця, що настає за звітним кварталом) |
Звітність у ЄІС |
Виконавець проєкту/програми |
Подання квартального звіту з КЕП/УЕП |
Постанова КМУ № 527 |
|
40 |
не частіше ніж 1 раз на квартал |
Внесення змін до єдиного портфеля (за потреби) |
Підрозділ з управління ПІ; місцева інвестрада |
Узагальнює пропозиції; ухвалює зміни |
Постанова КМУ № 527 |
|
41 |
у разі зміни параметрів (>10% вартості тощо) - негайно |
Повторна галузева/експертна оцінка |
Ініціатор/виконавець за порядком оцінки |
Ініціює повторну оцінку в ЄІС |
Постанова КМУ № 527 |
|
42 |
за підсумками піврічного моніторингу (за наявності підстав) |
Перегляд переліку проектів з місцевими гарантіями |
Комісія з розподілу ПІ (за поданням фіноргану) |
Заміна/додавання проектів у межах лімітів |
Наказ Мінфіну № 480 |
|
43 |
до 10 січня року, що настає за звітним |
Річний звіт у ЄІС |
Виконавець |
Подати річний звіт за попередній рік |
Постанова КМУ № 527 |
|
44 |
протягом 30 к.д. з дня завершення проєкту/програми |
Завершальний звіт/закриття |
Виконавець |
Завантажує підсумкові матеріали, акти, результати, ефекти |
Постанова КМУ № 527 |
07 November 2025
Громади стають цифровими драйверами...
Міністерство цифрової трансформації України підписало Меморандум про взаєморозуміння з Програмою «Партнерство за...
07 November 2025
Local budgets got 100% of interbudgetary transfers for October – UAH 16.9 billion
Local budgets got 100% of interbudgetary...
In October, the Ministry of Finance fulfilled all its obligations to communities, with local budgets receiving the...
07 November 2025
Not about decentralisation, but... When teachers have a choice, communities have a future
Not about decentralisation, but... When...
In December, the state pilot policy ‘Money Follows the Teacher’ will be launched. Although this does not constitute a...
07 November 2025
14 листопада - вебінар «Як розвивати...
Добровільні пожежні команди вже стали частиною безпеки українських громад. Ще у 2016 році ідея створення...