A modern municipality must have its brand for a better positioning, investor and partner search. Identity – an idea, an image, colours and symbols – have to unite the whole municipality, to get feedback from the residents.
It is important to involve municipality residents in the brand creation process. It was the case with the Tupychivska municipality in the Chernihiv oblast.
Larysa Shovkova, the municipality head, commented: «When our little municipality was established, we understood that few people knew about us. That was why we came up with the idea of creating something to assist us in being recognizable among other municipalities in the oblast and country. We wanted to be known and recognized».
Tags:
Область:
Чернігівська областьГромади:
Тупичівська територіальна громадаSource:
Програма DOBRE
27 June 2025
Як мрії учнів і учениць Коропської громади стали реальністю
Як мрії учнів і учениць Коропської громади...
У межах ініціативи «Громадський бюджет на дитячі мрії», що реалізується спільно громадою та...
25 June 2025
"We needed to believe in ourselves": how U-LEAD...
A report from a municipality where young people stepped into the spotlight to have their voices heard. In 2024,...
23 June 2025
Як у закладах освіти Березнянської громади мрії учнів і учениць стали реальністю
Як у закладах освіти Березнянської громади мрії...
У Березнянській територіальній громаді Чернігівської області реалізували чотири проєкти в межах ініціативи...
19 June 2025
Як мрії учнів і учениць Менської громади стали реальністю
Як мрії учнів і учениць Менської громади стали...
У Менській громаді на Чернігівщині учні та учениці втілили свої ідеї і досягли реальних змін. Завдяки ініціативі...