A modern municipality must have its brand for a better positioning, investor and partner search. Identity – an idea, an image, colours and symbols – have to unite the whole municipality, to get feedback from the residents.
It is important to involve municipality residents in the brand creation process. It was the case with the Tupychivska municipality in the Chernihiv oblast.
Larysa Shovkova, the municipality head, commented: «When our little municipality was established, we understood that few people knew about us. That was why we came up with the idea of creating something to assist us in being recognizable among other municipalities in the oblast and country. We wanted to be known and recognized».
Tags:
Область:
Чернігівська областьГромади:
Тупичівська територіальна громадаSource:
Програма DOBRE
13 March 2025
Інтеграція податкових послуг у ЦНАП: досвід Мереф’янської громади
Інтеграція податкових послуг у ЦНАП: досвід...
Мереф’янська громада стала однією з перших в Україні, де у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) запровадили...
10 March 2025
Зміцнення локальних спроможностей заради...
Наприкінці 2023 року Златопіль (колишній Первомайськ) Харківської області приєднався до десятки українських громад,...
07 March 2025
На шляху до енергоефективності та сталого розвитку. Як Полтава розробила місцевий енергетичний план
На шляху до енергоефективності та сталого...
У грудні 2023 року Полтава стала однією з десяти українських громад, що долучилися до проєкту аналітичного центру...
26 February 2025
Не кожна громада має Центр професійного розвитку для педагогів. Який вихід?
Не кожна громада має Центр професійного...
Авторка: Марія Булейко (Марковська) Спочатку в теперішній Калуській громаді, що на Івано-Франківщині, був...