In 21 hromadas of 9 oblasts the Svoyi chat-bot has started working, aimed at improving cooperation between the local authorities and citizens.
Thanks to the chat-bot, citizens will be able to communicate with the local authorities and influence their decisions, get consultations on the state services and find out their hromada news via their smart-phone.
"In Ukraine there are approximately 1500 hromadas a third of which was established just last year. It is important for their residents not only feel being involved in the hromada but also to be able to efficiently influence the local decisions. The Svoyi chat-bot enables to write addresses to the local authorities, use electronic democracy tools, particularly, to support public budget projects or local petitions. It is an efficient way of improving cooperation between citizens and the local authorities", — claimed Vadym Bortnyk, the head of the Directorate for Regional Digitalisation at the Ministry of Digital Transformation.
Tags:
participation of citizens elektronne vriaduvannia
Source:
Урядовий портал
03 December 2025
Вакансія: Місцеві експерти з планування управління відходами (WM4U)
Вакансія: Місцеві експерти з планування...
Програма WM4U оголошує відбір двох експертів з планування у сфері управління відходами для роботи з кластерами...
03 December 2025
Оцінювання спроможності громад: що стоїть за новим підходом Мінрозвитку – розгорнутий матеріал
Оцінювання спроможності громад: що стоїть за...
Українські громади отримають новий інструмент, що дає можливість чесно й наочно побачити власну спроможність....
03 December 2025
«3000 км Україною» – програма стартувала у тестовому режимі для прифронтових громад
«3000 км Україною» – програма стартувала у...
Кабінет Міністрів ухвалив ряд рішень, що забезпечать додаткову підтримку жителів прифронтових територій та...
03 December 2025
Година запитань з Наталією Піпою «Оплата праці вчителів у 2026 році: що зміниться насправді?»
Година запитань з Наталією Піпою «Оплата праці...
Яким буде навантаження педагогічних працівників та чому збільшення педагогічного навантаження не означає масових...