Якою має бути реформа спеціалізованої меддопомоги?

Експерт з децентралізації Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування Ольга Кірєєва 19 жовтня 2017 року взяла участь у публічній консультації «Якою має бути реформа спеціалізованої та вузькоспеціалізованої медичної допомоги?», організованій громадською організацією «Центр UA» спільно з Міністерством охорони здоров’я України. Участь у цій консультації взяли представники ОТГ Дніпропетровщини.

Під час консультації були розглянуті питання організації співоплати послуг, складових вартості послуги, формул розрахунку вартості та гарантій якості надання послуг. На заході виступили Олександр Правило, начальник відділу юридичної експертизи Департаменту правового забезпечення діяльності Міністерства охорони здоров’я України, та Олександр Ябчанка, головний експерт медичної групи «Реанімаційного пакету реформ».

Зібрані позиції представників Дніпропетровщини стосовно реформи первинної ланки медичної допомоги уже були враховані Міністерством охорони здоров’я України при розробці державної політики в системі охорони здоров’я і учасники консультацій отримали відповідні матеріали під час проведення заходу.

Експерт з децентралізації Дніпропетровського ЦРМС Ольга Кірєєва пояснила, чому система охорони здоров’я повинна бути змінена:

- Послуги з отримання медичної допомоги оплачуються з кишені громадян: 90% ліків купуються за особисті кошти. Безкоштовна медицина в Україні – це міф. За даними досліджень, кожен другий пацієнт відмовляється від лікування або відкладає його через брак грошей.

- Мережа закладів охорони здоров’я повинна бути оптимізована: малопотужні, погано оснащені і головне — мало завантажені лікарні, в яких просто небезпечно лікуватись, будуть перепрофільовані під реальні потреби населення, наприклад, на реабілітаційні, діагностичні центри, хоспіси, які отримуватимуть кошти за конкретні послуги. Впорядкуванням мережі лікувальних закладів опікуватиметься місцева влада.

- Кожен громадянин повинен мати можливість самостійно обирати власного сімейного лікаря, а не бути приписаним до нього. Конкуренція на основі якості надаваних послуг спонукає лікарів надавати послуги краще та швидше.

- Наразі відсутній контроль за якістю надаваних послуг: ми платимо за утримання лікарень, а не за надання якісних послуг. Нова модель побудована таким чином, щоб підвищити дохід лікарів, які надають високоякісні послуги.

- І лікарі, і пацієнти повинні знати тарифи медичних послуг: ці тарифи мають бути фіксованими та прописаними. Кожен має знати, які саме послуги та ліки держава надає безкоштовно (за рахунок бюджетних коштів). Оскільки буде визначено тариф на послугу, який буде відомий, то підстави давати хабарі зникнуть. Держава напряму оплатить всі необхідні видатки для надання конкретної послуги.

- Необхідно запровадити міжнародні протоколи лікування та діагностики: до останнього часу в Україні діяло більше 3 тисяч вітчизняних протоколів лікування, 85% з яких були морально застарілими та ігнорували світові досягнення.

- Медичні заклади повинні і вже стають більш самостійними у процесі децентралізації медицини шляхом автономізації: змінюється розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та закладами охорони здоров’я. Раніше оперативне керування належало керівництву закладу та місцевому департаменту охорони здоров’я. Після проведення реорганізації – автономізації закладу охорони здоров’я шляхом перетворення у комунальне некомерційне підприємство – усі оперативні функції бере на себе керівництво автономізованого закладу охорони здоров’я. Орган місцевого самоврядування (ОМС) відповідатиме за утримання та оснащення закладу як розпорядник бюджетних коштів.

- Окрім цього, ОМС вирішуватиме питання з оптимізації закладу охорони здоров’я та утворення власного закладу охорони здоров’я – центру надання первинної медико-санітарної допомоги, в який входять амбулаторії та фельдшерсько-акушерські пункти (ФАП). В залежності від кількості населення, його потреб, географічних особливостей, ОМС зможе збільшувати чи зменшувати кількість амбулаторій чи ФАПів.

- Повинен змінитись підхід до відвідування сімейного лікаря: за запропонованою моделлю пацієнт спочатку звертається до сімейного лікаря, який, за необхідності, його направляє до лікаря-спеціаліста вторинної ланки. Кожна людина зможе в разі необхідності звернутись до будь-якого спеціаліста без направлення сімейного лікаря і отримати допомогу. Але в цьому випадку пацієнту доведеться сплатити повну вартість послуги і лікування.

Tags:

healthcare

Область:

Дніпропетровська область

Share the news:

Коментарі:

To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

27 November 2020

Як громаді створювати сучасний контент для сайту і соцмереж. 4 грудня - друга онлайн-зустріч

Як громаді створювати сучасний контент для...

  4 грудня о 12:00 експерти ГО SocialBoost, партнера Програми DOBRE, у прямому ефірі розберуть домашні...

27 November 2020

Посібник з антикризових комунікацій для громад: як протистояти викликам і успішно діяти в період кризи

Посібник з антикризових комунікацій для громад:...

Посібник "Комунікація і криза: як громадам протистояти викликам і успішно діяти в період кризи", створений за...

27 November 2020

Новели Закону щодо мережі ЦНАП

Новели Закону щодо мережі ЦНАП

Автор: Віктор Тимощук, головний експерт напрямку з покращення адміністративних послуг Програми «U-LEAD з...

27 November 2020

2 грудня відбудеться початок діалогу «Питна вода та очищення стоків в малих громадах. Якою має бути державна політика»

2 грудня відбудеться початок діалогу «Питна...

Організатори заходу: портал Децентралізація та Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в...

27 November 2020

Ефективне управління активами громади - посібник від Програми DOBRE

Ефективне управління активами громади -...

Експерти Програми USAID DOBRE підготували посібник з розробки Програми з підвищення ефективності управління активами...