Реформа середньої освіти у партнерстві з місцевим самоврядуванням

Інститут громадянського суспільства за підтримки Міністерства освіти і науки України провів у Івано-Франківську та Львові публічні слухання на тему «Реформа середньої освіти у партнерстві з місцевим самоврядуванням». Заходи відбулися у рамках проекту «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», який фінансується ЄС.

Метою слухань було узгодження на місцевому рівні розуміння цілей та практичного впровадження реформи середньої школи та децентралізації. Як наголосив координатор проектів ІГС Маркіян Дацишин: «Ми хочемо, щоб керівники громад бачили у школі не лише об‘єкт ремонтних робіт, а передусім – ресурс для розвитку громади; натомість освітяни не повинні «замикатися» у шкільних стінах, а відчувати відповідальність за формування майбутнього своєї громади».2

«Кажуть, що важко жити у період реформи. Ще важче, коли ця реформа подвійна: в Україні зараз йдуть зміни у системі освіти, відбувається процес децентралізації. Важливо об’єднати ці дві реформи», – зауважив заступник голови Івано-Франківської ОДА Ігор Пасічняк.

1Заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей розповів про бачення реформи середньої освіти та пріоритетні завдання для місцевого самоврядування у контексті її реалізації: «Ми маємо бачення реформи. Але не завжди можемо пропонувати готові рецепти, бо є ще друга сторона, яка втілюватиме цю реформу і думку якої треба почути. У нас в Міністерстві розроблені ідеальні моделі, і вони не завжди працюють на місцях, бо кожна громада має свій контекст. Тому для мене є дуже важливим це спілкування – почути, що болить, систематизувати проблеми і знайти рішення».

Представник МОН акцентував увагу на тому, що зміна мережі навчальних закладів має підпорядковуватися межам нових громад, а про поняття «шкільний округ» варто взагалі забути. При цьому в ОТГ може бути одна опорна школа, може бути дві опорні школи. А може не бути і жодної опорної школи в деяких ОТГ. «Бо опорна школа – це лише інструмент для підвищення якості освіти, а не самоціль», – резюмував Павло Хобзей.

Директор з науки та розвитку ІГС Анатолій Ткачук під час скайп-включення звернув увагу на сучасні моделі освіти у світі: «Тепер освіта в школі це зовсім інше ніж колись. Зараз багато чого людина може знайти в інтернеті, купа пристроїв, які звільняють час від розрахунків в умі чи на папері. Тому найважливіше, аби школа давала не тільки знання, а й навички та вміння ці знання застосовувати, не боятись змін у житті, які відбуваються дуже швидко. Освіта – це знання, навички та вміння, які дають людині можливість адаптовуватись до світу, що швидко змінюється».

Наталія Самочко, директор Більшівцівської опорної школи на Івано-Франківщині розповіла, зокрема,  про труднощі адаптації школярів, які після навчання у класах з 2-3 учнями потрапляють у повноцінний клас (20-25 учнів). Дуже часто такі діти мають проблеми з соціалізацією та комунікаціями з однолітками. І для цього в опорній школі працює з ними психолог. Тобто некомплектні школи не лише не можуть дати якісної освіти, а ще й блокують дитині розвиток соціальних навичок.

У Львові був презентований досвід управління освітою у Новокалинівській ОТГ. Одне з важливих досягнень, за висловом керівника громади, це те, що директор школи перестав бути завгоспом, відповідальним за ремонти, а сфокусувався на навчально-виховному процесі. А функції обслуговування шкільних приміщень ОТГ віддала на аутсорсінг.

Учасниками заходу були голови об’єднаних територіальних громад (ОТГ), керівники обласного, міських, районних підрозділів освіти, відділів ОТГ, керівники загальноосвітніх навчальних закладів, представники фахових асоціацій вчителів, інституту підвищення кваліфікації та неурядових організацій.

Регіональними партнерами ІГС виступили Івано-Франківський обласний офіс реформ (Руслан Панасюк) та ГО «Європейський діалог» (Олександр Софій).

Більше фото та презентації учасників заходу є ТУТ

19.12.2016 - 13:13 | Views: 22733
Реформа середньої освіти у партнерстві з місцевим самоврядуванням

Video:

Tags:

Ministry of Education and Science education hub school P.Khobzey A.Tkachuk

Source:

Інститут громадянського суспільства

Read more:

12 February 2025

Центри життєстійкості – це можливість для релокованих громад підтримати своїх жителів

Центри життєстійкості – це можливість для...

Через війну понад 4,6 млн українців та українок  були змушені покинути рідні міста та села. Разом із жителями...

12 February 2025

Вакансія: Експерт(-ка) з європейської інтеграції та місцевого самоврядування (англ.)

Вакансія: Експерт(-ка) з європейської...

Опис контексту Для реагування на мінливі потреби українських муніципалітетів і національних суб'єктів у...

12 February 2025

Аудит ЦНАП в Аджамській громаді: експерти допомогли оцінити доступність та гендерну чутливість послуг

Аудит ЦНАП в Аджамській громаді: експерти...

Відбувся робочий візит експертів Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» в Аджамську...