Випускники курсу з проєктного менеджменту від U-LEAD розповіли про результати навчання

У 2024 році кілька десятків представників громад з усієї України пройшли навчання від Програми «U-LEAD з Європою» з управління проєктним циклом. Їхні цілі були різні: навчитися писати грантові заявки, побудувати дієву команду, налагодити партнерства. Цей текст – про три виміри результатів навчання: управлінський, проєктний і комунікаційний. І про те, як громади перетворюють виклики у можливості.


Днями U-LEAD провів підсумкову зустріч з учасниками навчального циклу «Кроки для спеціалістів. Управління проєктним циклом», під час якої учасники поділилися своїми досягненнями та враженнями.

У навчанні взяли участь 60 представників громад з 20 областей, з них 34 виконали всі завдання і отримали сертифікати. Курс поєднав онлайн-формат, триденний офлайн-модуль у Києві та стажування для найбільш вмотивованих.

 «Зворотний зв’язок від наших учасників під час заходу та в ході анкетування став цінним інструментом для покращення майбутніх програм», - розповіла Тетяна Татарчук, заступниця керівника відділу регіональної діяльності Програми «U-LEAD з Європою».

Управлінський вимір

Учасники зазначали, що навчання сприяло не лише підготовці та реалізації проєктів, а й розвитку горизонтальних зв’язків, створенню нових відділів і комунальних інституцій, а також активізації співпраці з місцевими громадськими організаціями. У деяких громадах спеціалісти почали навчати колег писати проєкти, оновили статути громадських організацій, розвинули міжнародні партнерства та розширили свої можливості для залучення ресурсів.

«Це свідчить про значний управлінський прогрес і зміцнення проєктної екосистеми», - зазначила пані Тетяна.

Про те, як навчання змінило ставлення до проєктної діяльності у Березанській громаді Миколаївської області розповіла головна спеціалістка сектору соціально-економічного розвитку та інвестицій Світлана Панчишина. Громада надала прихисток багатьом переселенцям, залучає додаткові ресурси для реалізації ініціатив та працює з багатьма фондами.

«У 2024 році ми залучили понад 73 мільйони гривень, завдяки чому реалізували численні проєкти за підтримки міжнародних партнерів. Впродовж 2022-2024 років отримали модульну лікарню, соціальне таксі, медичну лабораторію, станцію очищення води, ветеранський хаб, реабілітаційний центр та інші об’єкти, які значно покращили інфраструктуру. За рік разом з місцевою громадською організацією підготували 18 грантових заявок, з яких 4 виграли (22%)», - розповіла Світлана.

Також вона зазначила, що неодноразово отримувала схвальні відгуки від донорів щодо підготовлених проєктних заявок.

«Навчальна програма «Кроки для спеціалістів» додала нам віри у свої сили і спонукала до участі у конкурсах. Ми продовжуємо брати участь у грантових конкурсах. Наразі готуємо проєкт на грант від Програми Японського Уряду «Кусаноне». Проаналізувавши минулорічну заявку із новим багажем знань, я бачу недоліки, яких допустилися торік. Пишаюся тим, що стала учасницею навчального курсу», - зазначила Світлана.

Проєктний вимір

Другий вимір — проєктний, демонструє внутрішнє зростання учасників курсу: багато хто використовує отримані знання для створення планувальних документів, аналізу та систематизації банку потреб, що є важливою основою для проєктної діяльності. Ця активність свідчить про системний підхід до розвитку територіальних громад і ефективну реалізацію отриманих знань.

Життя у стилі проєктного менеджменту набуває обертів і у Березівській громаді на Сумщині, яка за останні півроку реалізувала ряд проєктів, спрямованих на розвиток місцевої інфраструктури, залучення мешканців і підтримку внутрішньо переміщених осіб.

Серед найважливіших ініціатив — створення куточка біорізноманіття, освітньої станції сортування відходів, оновлення молодіжної ради та реалізація проєкту «Страви з печі споживають – ЗСУ допомагають». За словами проєктної менеджерки Березівської громади пані Інни Гулакової, активності формують соціальну згуртованість, морально підтримують жителів громади та переселенців, а також допомагають нашим захисникам.

Попри близькість до кордону й численні виклики, громада не лише впроваджує соціальні та екологічні ініціативи, але й активно працює над новими грантовими заявками  та готується до оновлення стратегії розвитку й створення власного бренду.

«Рівно рік тому мені запропонували займатися проєктним менеджментом.  І завдяки навчальній програмі U-LEAD я зрозуміла, що ми спроможні реалізовувати ідеї, залучати ресурси та об’єднувати громаду навколо важливих ініціатив. Отримані знання дали нам віру в себе і стали поштовхом для розвитку, навіть у таких складних умовах, як у нашій прикордонній громаді», – розповіла учасниця.

Комунікаційний вимір

Третій вимір — комунікаційний, демонструє значне розширення горизонтальних і міжрегіональних зв’язків, а також зростання уваги до комунікаційних питань. Адже якісна комунікаційна кампанія проєкту є одним з факторів його успішності та залученості мешканців до такої діяльності.

В анкетах учасники зазначали, що підтримують зв’язок між собою (випускниками програми), створюючи мережу обміну знаннями. Також вони висловлювали прагнення до подальшого навчання, особливо у сфері програм відновлення, що підкреслює важливість отриманих нових знайомств і контактів для професійного зростання.

Цікавим виявився досвід участі у конкурсі «Громада на всі 100» Ватутінської громади Черкаської області, про який розповіла Олександра Ставенко, головна спеціалістка сектору економічного розвитку та інвестицій Ватутінської громади. «Це приклад того, як навчання і наполегливість допомагають трансформувати виклики у можливості», - зазначила Тетяна Татарчук.

«Ми вирішили взяти участь у конкурсі «Громада на всі 100» і поборотися за автовишку для громади. Тоді я навіть не мала сторінки у Facebook, але умови конкурсу вимагали активної онлайн-комунікації. Я створила профіль, почала налагоджувати зв’язки з колегами, комунальними установами, лідерами думок та громадою. Хоча наш проєкт не дійшов до фіналу, я отримала безцінний досвід», - розповіла фахівчиня. І додала, що найважливіше у комунікації проєкту – це навчитися про нього розповідати простою мовою, зрозумілою громадянам. А ще важливо передбачати комунікаційну кампанію про його впровадження.

За словами Олександри, навчання та участь у стажуванні підштовхнули її до думок, і вона почала ініціювати зміни у підході громади до проєктного менеджменту. Переконала керівництво у важливості створення структурного підрозділу з проєктної роботи, почала налагоджувати співпрацю з іншими радами, а також довела необхіднсть розробки бренду громади.  

Про висновки та рекомендації

Загалом випускники програми зазначили, що за період навчання та після нього їм вдалося підготувати понад 30 проєктних заявок і виграти 21 проєкт зовнішнього фінансування від різних донорів. За словами Тетяни Татарчук, це є досить високим результатом, як для початківців у сфері проєктного менеджменту. Серед ключових проблем в управлінні проєктами в громаді учасники називали, зокрема, складнощі у формуванні команд і партнерств, не завжди активну підтримку керівників та депутатів, також недостатньою залишається обізнаність мешканців щодо можливостей, які створюють проєкти в громадах.

Також учасники говорили про можливості менторства першого проєкту, необхідність більше часу приділити реєстрації подавачів на різних донорських платформах, детальне занурення в розробку логіко-структурної матриці проєкту в майбутніх навчальних програмах з цієї тематики.

31.01.2025 - 10:04 | Views: 442
Випускники курсу з проєктного менеджменту від U-LEAD розповіли про результати навчання

Tags:

study

Source:

Програма «U-LEAD з Європою»

Read more:

10 March 2025

У лютому до місцевих бюджетів перерахували 12,8 млрд грн трансфертів з держбюджету

У лютому до місцевих бюджетів перерахували 12,8...

У лютому 2025 року Мінфін перерахував місцевим бюджетам 12,8 млрд грн міжбюджетних трансфертів, що становить 84,8%...

08 March 2025

Мінрозвитку розглянуло стратегії розвитку ще трьох регіонів

Мінрозвитку розглянуло стратегії розвитку ще...

Заступник Міністра розвитку громад та територій Олексій Рябикін провів четверте засідання експертної робочої групи,...

07 March 2025

Розпочалася п’ята навчальна платформа для керівників ЦНАП

Розпочалася п’ята навчальна платформа для...

6 березня розпочалося навчання п’ятої групи Навчальної Платформи у межах шведсько-українськоЇ Програми Polaris...

07 March 2025

«Згуртовані»: стартував подкаст про силу єдності українських громад

«Згуртовані»: стартував подкаст про силу...

  Проєкт “Пліч-о-пліч: згуртовані громади” запустив подкаст про те, як живуть та співпрацюють українські...