Децентралізація владних повноважень в Україні, у порівнянні з деякими іншими реформами, що проводяться в Україні, займає лідируючі позиції. Такий висновок можна зробити з даних «Моніторингу прогресу реформ за 2015 рік», опублікованому проектним офісом Національної ради реформ.
Нагадаємо, за реалізацію завдань з децентралізації відповідальне Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.
Серед іншої інформації, моніторинг містить дані опитувань в частині децентралізації, які свідчать, що 35% опитаних респондентів відзначили активні зміни в цій сфері.
За інформацією, наведеною в моніторингу, у сфері реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади створено правові основи для добровільного об’єднання територіальних громад:
У документі зазначається, що утворення такої кількості об’єднаних територіальних громад стало можливим завдяки злагодженим діям Уряду, Верховної Ради України та Президента України у прийнятті відповідних змін до законодавства у частині проведення перших місцевих виборів (прийнято Закон України від 04.09.2015 за № 676). Закон дозволив додатково отримати рішення Центральної виборчої комісії про призначення перших місцевих виборів у 85-ти об’єднаних територіальних громадах (до складу яких увійшло майже 400 громад).
Окремо варто відзначити дані щодо фінансової і бюджетної децентралізації: прийнято зміни до Бюджетного та Податкового кодексів, що дозволило передати органам місцевого самоврядування додаткові бюджетні повноваження та визначити стабільні джерела доходів для їх реалізації. Обсяги власних ресурсів органів місцевого самоврядування у 2015 році зросли майже на половину, тобто органи місцевого самоврядування у порівнянні з 2014 роком отримали додатково значні ресурси для регіонального розвитку.
Якщо в цифрах, то зростання доходів місцевих бюджетів в минулому році відбулося на 42,5% - 80 млрд. грн. проти 56,2 млрд. грн. 2014 року. Це ті кошти, якими місцеве самоврядування спільно з територіальними громадами розпоряджаються самостійно. Оскільки система забезпечує автономність прийняття місцевих бюджетів і децентралізацію, то у майбутньому такі зміни дадуть синергетичний ефект і доходи місцевих бюджетів зростуть у два-три рази. Таким чином у розпорядженні органів місцевого самоврядування буде ресурс для вирішення питань розвитку громад.
Документ інформує, що проектом Закону України № 3009 «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (щодо коригування розрахунку обсягів фінансової підтримки бюджетів об’єднаних територіальних громад» пропонується загальний обсяг фінансової підтримки розподіляти між бюджетами об’єднаних територіальних громад пропорційно до площі об’єднаної територіальної громади та кількості всього населення у такій територіальній громаді з рівною вагою обох цих факторів.
Також у моніторингу зазначаються й інші дані та необхідні дії зараз, щоб прискорити прогрес у реформі.
Attached images:
Tags:
Source:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація влади»
03 January 2025
Сучасна їдальня та новітні технології для шкіл на Львівщині: учасники конкурсу Громада на всі 100
Сучасна їдальня та новітні технології для шкіл...
10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...
03 January 2025
7 січня - вебінар «Порядки використання...
Про використання субвенцій на освіту і науку у 2025 році піде мова на вебінарі з Сергієм Яцковським та Марією...
03 January 2025
УКМЦ оголошує тендер на створення телевізійного продукту про територіальні громади
УКМЦ оголошує тендер на створення телевізійного...
Тендерне оголошення № DOBRE 1/2025 про проведення загальної процедури (відкритого тендеру) закупівлі послуг...
02 January 2025
Децентралізація: пріоритети 2025
Децентралізація: пріоритети 2025
Серед пріоритетів Міністерства розвитку громад та територій України на 2025 рік - підтримка та розвиток громад та...