Молодь Херсонщини досліджує якість надання адміністративних послуг у громадах

У трьох громадах Херсонської області молодіжні ради реалізували проекти “Секретний агент в ОТГ”. Така ініціатива молодіжних консультативно-дорадчих органів допомогла дослідити, як насправді організований процес надання деяких адміністративних послуг жителям громади, та сформулювати рекомендації для покращення їх якості.

 

 

“Секретний агент в ОТГ” реалізовано у Музиківській, Асканія-Нова та Новорайській об’єднаних громадах. У кожній громаді молодь створила робочі групи та залучила волонтерів до моніторингу п’яти різних адміністративних послуг, таких як: видача довідки про склад сім’ї, видача довідки про місце реєстрації, реєстрація місця проживання, видача довідки про наявність або відсутність земельних ділянок різного цільового призначення, прийом заяв та документів для призначення субсидій, для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг, придбання газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Під час моніторингу молодь шукала інформацію про послуги на сайті громади, ознайомлювалась з інформаційними стендами у приміщеннях сільської/селищної ради, спостерігала, як послуги надаються жителям та були у ролі “таємних клієнтів”, спілкувалася з працівниками виконкомів, зверталась до жителів, дізнавались їх думку щодо послуг, а також збирали пропозиції на електронну скриньку.

 

 

Усі отримані матеріали команди проаналізували та на їх основі підготували рекомендації керівництву громади. Впровадження рекомендацій, на думку молоді, допоможе покращити надання адміністративних послуг мешканцям ОТГ. 

Загалом результати моніторингу довели, що послуги надані вчасно, за потреби пропонується консультація та допомога у заповненні заяв та бланків. Однак у громадах є проблема з інформуванням населення про доступні послуги. Молодь виявила, що існує багато послуг: у Асканія-Нова ОТГ – 88, Музиківська ОТГ – 70, Новорайська ОТГ більше – 100; проте на сайтах та на інформаційних стендах у приміщеннях сільської/селищної ради інформація про них (послуги) та те, яким чином їх можна отримати, відсутня.

 

 

“Як голова молодіжної ради, я часто буваю в селищній раді, проте тільки коли почали робити моніторинг послуг, дізналася про потрібні мені послуги, які можу отримати в громаді, і для цього мені не доведеться їхати в колишній районний центр. Це було для нашої команди справжнім відкриттям”, – поділилась своїми враженнями Наталя Мазурян, голова Молодіжної ради в Асканія-Нова ОТГ.

 “Дійсно, інформація на сайті громади про послуги має бути доступною для людей і те, що цієї інформації на сайті немає, є упущенням з боку селищної ради”, – прокоментував Олександр Шакуров, голова Новорайської ОТГ. Також він запевнив, що отримані рекомендації будуть враховані у роботі селищної ради та при створенні ЦНАПу.

Члени робочих груп у Асканія-Нова та у Музиківській ОТГ стикнулись з  особистою неготовністю відслідковувати рівень надання послуг у громаді. Подекуди було складно перевіряти роботу інших людей. У Новорайській ОТГ, зі слів координатора проекту, молодь активно включилась у процес моніторингу, хоча спочатку також були побоювання, що така робота молодіжної ради буде сприйнята громадою негативно.

 

 

У кожній з трьох громад члени молодіжних рад презентували результати моніторингу на робочих зустрічах за участю керівництва та працівників сільської/селищної ради надавачів послуг. Так, активісти рекомендували надавачам послуг ефективніше інформувати жителів про послуги, які можна отримати у громаді, та дні прийому спеціалістів. Зокрема у Новорайській громаді для цього можна використовувати місцеву газету. Біля входу у приміщення Асканійської селищної ради молодь запропонувала встановити таблички з графіком роботи надавачів послуг, вхід у приміщення Музиківської сільської та Асканійської селищної ради обладнати кнопкою виклику, створити дитячий куточок у приміщенні Музиківської сільської ради та велопарковку біля входу у приміщення Асканійської селищної ради, де надаються послуги населенню. Працівники сільської та селищної рад погодились, що сторонній погляд допомагає побачити проблеми в організації надання адміністративних послуг, які всередині системи непомітні.

***

Проект “Секретний агент в ОТГ” реалізовано членами молодіжних рад у Музиківській, Новорайській та Асканія-Нова громадах за експертної підтримки громадського центру «Нова генерація», у рамках проекту «Голос громади в місцевому самоврядуванні».

ГО “Громадський центр “Нова генерація” є регіональним партнером у Херсонській області програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Ком’юнітіз (Global Communities).

Ця публікація стала можливою завдяки щирій̆ підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст є відповідальністю Глобал Ком’юнітіз (Global Communities) і не обов’язково відображає точку зору USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

Share the news:

Read more:

29 March 2024

Внутрішня комунікація в громаді під час війни: важливе своєчасне інформування

Внутрішня комунікація в громаді під час війни:...

Комунікація під час війни — це про безпеку та надання населенню своєчасної інформації. В наш час комунікація є не...

29 March 2024

Методичні рекомендації ОМС щодо діяльності у сфері національної інфраструктури геопросторових даних

Методичні рекомендації ОМС щодо діяльності у...

Розвиток національної інфраструктури геопросторових даних - важлива складова процесу відновлення громад та...

29 March 2024

U-LEAD надала семи українським громадам шкільні автобуси

U-LEAD надала семи українським громадам шкільні...

Повномасштабна війна завдала великої шкоди нашим школам та освітній логістиці. Щоб закрити цю потребу, на кошти...

29 March 2024

Проєктний офіс в громаді: яким він має бути?

Проєктний офіс в громаді: яким він має бути?

Що таке проєктний офіс і навіщо його створювати громаді? Яким він має бути і які функції на нього можна покласти?...