The Road Fund has started working in Ukraine since 1 January. Its main goal is to make the financing of the road sector transparent and predictable. Besides, decentralisation of the road sector took place: now Ukravtodor is responsible for 50 thousand km of public roads, and local authorities – for 120 thousand km of local roads. Thus, it is likely that in the near future Ukrainian roads will make a qualitative leap forward. And instead of directions, drivers will first get a good quality road surface, and then highways, writes ZN.UA
Decentralisation and predictability for the road sector, that will be achieved this year due to the Road Fund and distribution of powers between Ukravtodor and the oblasts, will provide a solid foundation for the further development of the industry. And then in 5-7 years Ukraine will be able to really integrate into the European transport network, and Ukrainians will start considering road trips as funny adventures instead of painful imminence.
The full version is available in Ukrainian – please click HERE
24 December 2025
Окупована, але нескорена Шульгинка. Інтерв’ю начальниці військової адміністрації
Окупована, але нескорена Шульгинка. Інтерв’ю...
Начальниця військової адміністрації окупованої Шульгинської сільської громади Луганської області Наталя Петренко...
23 December 2025
Швейцарська підтримка сприятиме реалізації...
5 агенцій регіонального розвитку отримають гранти на реалізацію стратегічних пріоритетів у рамках програми...
23 December 2025
Open Call: Partnership in Preserving and Improving Access to Public Services
Open Call: Partnership in Preserving and...
The Swedish–Ukrainian Polaris Programme: Supporting Multilevel Governance in Ukraine announces a call to support...
22 December 2025
Статут демократії: Криничанська громада серед перших в Україні прийняла новий ключовий документ
Статут демократії: Криничанська громада серед...
Незважаючи на складну безпекову ситуацію, громади Дніпропетровської області не припиняють роботу над побудовою...