The Road Fund has started working in Ukraine since 1 January. Its main goal is to make the financing of the road sector transparent and predictable. Besides, decentralisation of the road sector took place: now Ukravtodor is responsible for 50 thousand km of public roads, and local authorities – for 120 thousand km of local roads. Thus, it is likely that in the near future Ukrainian roads will make a qualitative leap forward. And instead of directions, drivers will first get a good quality road surface, and then highways, writes ZN.UA
Decentralisation and predictability for the road sector, that will be achieved this year due to the Road Fund and distribution of powers between Ukravtodor and the oblasts, will provide a solid foundation for the further development of the industry. And then in 5-7 years Ukraine will be able to really integrate into the European transport network, and Ukrainians will start considering road trips as funny adventures instead of painful imminence.
The full version is available in Ukrainian – please click HERE
05 December 2025
Як громадам бути почутими в ЄС | П’ятниця із Cities4Cities
Як громадам бути почутими в ЄС | П’ятниця із...
Україна входить у черговий переговорний етап євроінтеграції – і місцеве самоврядування тут відіграє ключову...
05 December 2025
Швейцарсько-український проект DECIDE...
Протягом п'яти років реалізації реформи децентралізації управління освітою продовжує залишатися критичним чинником...
04 December 2025
Багаторівневе врядування на практиці: підсумки регіонального форуму Polaris
Багаторівневе врядування на практиці: підсумки...
3 грудня у Полтаві відбувся регіональний форум Програми Polaris «Розбудова системи багаторівневого врядування» –...
04 December 2025
15 грудня - круглий стіл «Громада як юридична...
Центр політико-правових реформ запрошує взяти участь у дискусіях на круглому столі «Громада як юридична особа...