The Road Fund has started working in Ukraine since 1 January. Its main goal is to make the financing of the road sector transparent and predictable. Besides, decentralisation of the road sector took place: now Ukravtodor is responsible for 50 thousand km of public roads, and local authorities – for 120 thousand km of local roads. Thus, it is likely that in the near future Ukrainian roads will make a qualitative leap forward. And instead of directions, drivers will first get a good quality road surface, and then highways, writes ZN.UA
Decentralisation and predictability for the road sector, that will be achieved this year due to the Road Fund and distribution of powers between Ukravtodor and the oblasts, will provide a solid foundation for the further development of the industry. And then in 5-7 years Ukraine will be able to really integrate into the European transport network, and Ukrainians will start considering road trips as funny adventures instead of painful imminence.
The full version is available in Ukrainian – please click HERE
13 December 2025
Межа у 300 операцій: як формальний критерій може знищити хірургію в малих громадах
Межа у 300 операцій: як формальний критерій...
Поки країна зосереджена на викликах війни — у сфері охорони здоров’я ухвалюються рішення, наслідки яких можуть стати...
13 December 2025
Уряд затвердив оновлені підходи до реалізації...
Кабінет Міністрів України ухвалив документ «Особливості реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та...
12 December 2025
French experience for Ukrainian communities:...
During their visit to France, members of the Ukrainian Parliamentary Committee on State Administration, Local...
12 December 2025
Коли знання запускають участь: як Здолбунівська...
Авторки: Тетяна Лукеря, Олександра Койдель – Центр демократичної стійкості (Київська школа економіки) Частина...