Корюківська ОТГ: приєднуватися не захотіли лише бідні сільські ради

Корюківська об’єднана громада створилася наприкінці року, а на прямі міжбюджетні відносини з державою вийшла лише на початку цього року. Об’єднання тривало в рамках перспективного плану, але з 15 населених пунктів до громади увійшло лише 8.

Корюківська ОТГ: приєднуватися не захотіли лише бідні сільські ради

Кожна з тих громад, що вирішила не поспішати з об’єднанням, має свої причини, але рано чи пізно їм однаково доведеться об’єднуватися.

— До нас не приєдналися Олександрівська, Савинківська, Охрамієвицька та Домашлинська сільські ради. Що дивного: багаті населені пункти одразу погодилися об’єднуватися, а от бідні — навпаки. Тепер вони мають ситуацію, коли в них навіть на заробітні плати для апарату гроші є лише на 6-8 місяців з 12-ти. На всіх зустрічах я говорив, що подальше об’єднання можливе виключно на наших умовах, — сказав новообраний голова Корюківської громади Ратан Ахмедов.

Мова йде про те, що фінансування таких населених пунктів ляже на плечі всієї громади тим самим буде обмежувати тих, хто вирішив приєднатися одразу.

У деяких населених пунктах, наприклад, є малокомплектні школи, які держава фінансувати не буде. Тобто Корюківська громада має або виділяти гроші на фінансування освітнього закладу, або надавати автобус для трансферу школярів. Однак, керівництво громади не має намірів утримувати такі заклади.

— У нас виходить абсурдна ситуація, що в Корюківському районі в окремих населених пунктах витрати на одного школяра перевищують 20-ть тисяч гривень на рік. У той час навчання в одному з престижних вишів крани – Київському національному економічному університеті – коштує лише 20-ть тисяч. Невже рік навчання у виші можна порівняти з освітою в сільській школі, де на 11 класів є лише 7 учнів?, - дивується голова громади.

Ледь не в кожній громаді є проблема з «гордими» населеними пунктами, які затягують процес об’єднання. Звісно, що це значно впливає на розвиток усієї громади, бо об’єднавшись разом з усіма, населений пункт отримав би кошти. В іншому випадку населений пункт продовжує занепадати, та ще й у майбутньому отримає менше ресурсів, ніж міг би.

Чому ж сільські ради так болісно йдуть на об’єднання, якщо впродовж трьох років з усіх усюд експерти розповідають про позитивні практики об’єднання, а реформа децентралізації визнана найрезультативнішою в Україні?

Про це ми спитали у регіонального консультанта з бюджетних питань Чернігівського обласного відділення Асоціації міст України Миколи Силенко.

— Системна причина — боязнь чогось нового. Не слід виключати й політичні чинники, настрої окремих політичних сил і навіть окремих сільських голів. Якщо останні не проводять інформаційної кампанії щодо успіхів децентралізації, не діляться з людьми історіями успіху, то населення боїться об’єднання. Деякі населені пункти спекулюють на слові «самодостатність», тобто за відсутності інфраструктури вони можуть мати 200–300 тисяч гривень від здачі землі в оренду, чого їм цілком вистачає на зарплату та преміювання апарату. Але деякі з тих населених пунктів, що не поспішали з об’єднанням на Чернігівщині, уже оголосили про свої наміри доєднатися, — зауважує експерт.

Якщо населені пункти вирішили приєднатися до вже створеної громади, то їм не треба проводити вибори старости. Таким чином сільський голова, якого громада могла б не вибрати на нову каденцію, виконуватиме обов’язки старости на строк каденції ради. На жаль, окремі «місцеві князькі» продовжують вперто думати про своє крісло, а не добробут рідного населеного пункту. І така ситуація спостерігається ледь не в кожному районі.

Область:

Чернігівська область

Громади:

Корюківська міська об’єднана територіальна громада Корюківська територіальна громада

Source:

«ЧЧ»

Share the news:

Коментарі:

To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

16 October 2021

Nine tips for a robust local development strategy. Some observations from Poland on local development

Nine tips for a robust local development...

Radomir MATCZAK is a public sector manager with 20 years of experience at both central and regional government...

13 October 2021

A competitive project selection for Carpathian municipalities has started

A competitive project selection for Carpathian...

The Competition of Local Carpathian Municipalities’ Initiatives-2022 within the Carpathian Regional Development...

13 October 2021

A supervisory board of a municipality educational establishment – the webinar recording

A supervisory board of a municipality...

What should be known about the supervisory board of a municipality educational establishment? All the details of its...

13 October 2021

The first land trades as e-auctions have been announced

The first land trades as e-auctions have been...

The article by Roman Romanko, a spatial planning and natural resources management expert of the U-LEAD with Europe...

13 October 2021

Over a hundred applications have been admitted for the Best Local Self-Government Practices–2021 competition

Over a hundred applications have been admitted...

This year 112 applications from local self-government bodies from different regions of Ukraine have been admitted for...