Децентралізація нарощує ресурсні «м’язи» місцевого самоврядування, - Яніна Казюк (+інфографіка)

Фінансова децентралізація, яку Уряд запровадив з початку 2015 року, продовжує нарощувати ресурсні «м’язи» місцевого самоврядування, зокрема, об’єднаних територіальних громад. Про це в коментарі журналістам зазначила Яніна Казюк, Координатор з фінансової децентралізації  Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки програми U-LEAD). За її словами, це підтверджують дані Міністерства фінансів України щодо виконання їхніх бюджетів.

Вона нагадала, що у 2017 році прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом мають 366 об’єднаних територіальних громад.

«Ті громади, які створилися у минулому році, а таких 207, тільки в цьому році отримали 60% надходжень від податку на доходи фізичних осіб до свої місцевих бюджетів.  Фінансовий аналіз свідчить, що їх власні ресурси за 4 місяці цього року, у порівнянні  з аналогічним періодом минулого року, зросли втричі або більш, ніж на 900 мільйонів гривень, та склали 1,3 мільярди гривень. А власні доходи 159 громад, які вже у минулому році отримували зарахування 60% ПДФО до своїх бюджетів, зросли на 45% або на 383 мільйони гривень», - поінформувала Яніна Казюк. Вона зауважила, що темп зростання власних доходів місцевих бюджетів України загалом склав 35%.

Підсумовуючи цифри, експерт констатувала, що власні доходи місцевих бюджетів 366-ти ОТГ зросли вдвічі та склали 2,6 млрд грн (+1,3 млрд грн). З урахуванням міжбюджетних трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 366 ОТГ становлять 5,5 млрд грн.

Із розрахунку на 1 мешканця, середній показник надходжень власних доходів на одного жителя ОТГ збільшився на 415 грн та склав 827 грн.

«Цифри самі по собі важко сприймаються. Їх можна більше зрозуміти, коли на власні очі спостерігаєш відновлення і будівництво сотень об’єктів соціальної інфраструктури в селах і селищах, коли діти у сільських школах отримують нові можливості для свого розвитку – обладнуються спеціалізовані кабінети під навчальні дисципліни, запроваджуються місцеві програми підтримки обдарованих дітей, створюються умови та стимули для праці більш кваліфікованого педагогічного колективу. Коли сільські амбулаторії належно обладнані і здатні надати якісні послуги первинного рівня медицини. А відновлені дороги і нові маршрути громадського транспорту, а Центри надання адміністративних послуг, культурні центри – коли це все робилося раніше? Не робилося, бо у місцевого самоврядування не було ні повноважень, ні ресурсів. Сьогодні Уряд змінив ситуацію, і ми спостерігаємо, що в селах, селищах, містечках закипіла робота», - додала експерт.

Довідка:

Надходження власних ресурсів всіх 366 ОТГ за січень-квітень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

всього – 2,6 млрд грн (зростання у 2 рази або на 1,3 млрд.грн.), зокрема:

податку на доходи фізичних осіб надійшло 1,4 млрд грн (зростання на 53% або на 0,5 млрд грн;

плати за землю – 389 млн грн (зростання на 20% або на 65 млн грн);

єдиного податку – 415 млн грн (зростання на 63% або на 160 млн грн);

акцизного податку - 255 млн грн (зростання на 41% або на 75 млн грн);

податку на нерухоме майно – 43 млн грн  (зростання на 62% або на 16 млн грн).

З урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 366-ти ОТГ склали  5,5 млрд грн.

 

Надходження власних ресурсів місцевих бюджетів 159-ти ОТГ за січень-квітень 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

всього - 1233 млн грн (зростання на 45% або на 383 млн грн), зокрема:

податку на доходи фізичних осіб надійшло 674  млн грн (зростання на 48%);

плати за землю – 183,5 млн грн (зростання на 20%);

акцизного податку - 133 млн грн (зростання на 38%);

єдиного податку - 183 млн грн (зростання на 68%);

податку на нерухоме майно – 19,6 млн грн (зростання на 55% ).

З урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 159-ти ОТГ склали  2,5 млрд грн.

 

Надходження власних ресурсів місцевих бюджетів 207-ми ОТГ  за січень-квітень  2017 року у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року:

всього - 1349 млн грн (зростання у 3 рази або на 906 млн грн), зокрема:

податку на доходи фізичних осіб надійшло 725  млн грн;

плати за землю - 205,5 млн грн (зростання на 21%);

акцизного податку - 122 млн грн (зростання на 45%);

єдиного податку - 232 млн грн (зросли на 60%);

податку на нерухоме майно - 23 млн грн (зростання на 68%).

З урахуванням трансфертів з державного бюджету доходи загального фонду місцевих бюджетів 207-ти ОТГ склали  2,9 млрд грн.

 

Примітка. Інформація наведена на підставі офіційних даних Міністерства фінансів України, виходячи із виконання показників місцевих бюджетів ОТГ, до їх входження до складу добровільно об’єднаних територіальних громад та після добровільного об’єднання громад і набуття ними права на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

12.05.2017 - 16:51 | Views: 6446
Децентралізація нарощує ресурсні «м’язи» місцевого самоврядування, - Яніна Казюк (+інфографіка)

Attached images:

Tags:

budget Ya.Kazyuk budget analytics

Source:

Share the news:

Коментарі:

To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

27 March 2020

Recommended practice of holding remote local councils meetings by the Association of Ukrainian Cities

Recommended practice of holding remote local...

Within the Pulse project the AUC analytical centre has developed for the local self-government the Recommended...

26 March 2020

Crowd funding to counteract the coronavirus has started in Ukraine

Crowd funding to counteract the coronavirus has...

The Patients of Ukraine charity and active patients’ community have launched the site: covid19.patients.org.ua for...

26 March 2020

LOGICA has prepared a training module for the budgetary unit accounting services

LOGICA has prepared a training module for the...

Ukraine undergoes the accounting and financial reporting in the state sector reform, the IPSAS standards having been...

25 March 2020

Hromadas partnership for the efficient ASC creation. The sixth video-lecture of the course «How to Create a Proper ASC»

Hromadas partnership for the efficient ASC...

What is cooperation of territorial hromadas in the sphere of administrative services? Why is it worth applying? What...