Ключовий законопроект медреформи: чи суперечить він статті Конституції про «безкоштовну» медицину?

Кабінет міністрів України презентував законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» та спрямував його на розгляд Національної ради реформ.

Метою законопроекту є створення законодавчого підґрунтя нового механізму фінансування медичних послуг і ліків за рахунок бюджетних коштів через систему державного солідарного медичного страхування.

Розроблений законопроект реалізує на практиці статтю 49 Конституції про безоплатну медичну допомогу. Кожна медична послуга у всьому світі включає в себе, крім безпосередньо медичної допомоги (зазначеної в українському законодавстві як «діяльність медичних працівників»), такі складові як матеріальні витрати, комунальні, капітальні видатки та ін.

Законопроект нарешті чітко фіксує гарантії оплати компонента медичної допомоги в кошторисі медичної послуги, дозволяє розмежувати ці компоненти і встановити чесні правила співпраці між державою та пацієнтом в питанні оплати медпослуг. Адже до сьогодні задекларовані зобов’язання держави не були підкріплені фінансовими гарантіями. Ухвалення закону дозволить врегулювати це питання.

Але держава не тільки починає на практиці компенсувати компонент медичної допомоги, а й визначає Державний гарантований пакет медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантовано проводиться державою за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування повністю або частково за єдиними для всіх тарифами покриття, які щороку затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 Тобто кожного року будуть фіксуватися конкретні медичні послуги, які будуть компенсуватися (включно з компонентами роботи персонала, матеріалами, ліками) за єдиними правилами будь-якому громадянину України згідно з єдиними тарифами покриття.

Уряд може розширити обсяг державного гарантованого пакету за умови збільшення обсягу бюджетних призначень на медичне страхування, передбачених на відповідний рік.

У межах пакету держава гарантуватиме повне покриття вартості послуг екстреної, паліативної, первинної допомоги — і звуження цього пакету не допускається законом. Та частково покриватиме вартість платних послуг на вторинному (спеціалізованому) та третинному (високоспеціалізованому) рівнях. Крім того, повній або частковій оплаті за рахунок медичного страхування підлягатимуть ліки, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів (…) Повну версію читати ТУТ

 

Область:

Житомирська область

Source:

Сайт Житомирської ОДА

Read more:

17 November 2025

Громади отримали інструмент оновлення «малої конституції»: презентовано нові Методичні рекомендації для розробки Статутів

Громади отримали інструмент оновлення «малої...

Методичні рекомендації з розробки Статутів територіальних громад. Документ допоможе громадам оновити Статути або...

17 November 2025

Як управляти майном ДПО законно і без ризиків: запрошуємо на вебінар

Як управляти майном ДПО законно і без ризиків:...

  До уваги представників органів місцевого самоврядування та державної влади, учасників та організаторів...

14 November 2025

Прифронтові регіони отримають близько 1 мільярда гривень для першочергових потреб

Прифронтові регіони отримають близько 1...

Додаткову дотацію у розмірі 936,6 млн грн для забезпечення першочергових потреб отримають з державного бюджету...

14 November 2025

Communities to make decisions on restoration of damaged housing independently

Communities to make decisions on restoration of...

The Cabinet of Ministers of Ukraine has approved a decision enabling communities to independently initiate the...