Перспективні плани формування територій громад – крок до нової системи організації влади на місцях

З прийняттям закону про добровільне об’єднання територіальних громад та постанови Кабміну про затвердження Методики формування спроможних територіальних громад, у регіонах розпочалася надзвичайно важлива та відповідальна робота з їх впровадження. Це, передусім, розробка перспективних планів формування територій громад. Від того, наскільки якісно будуть розроблені і реалізовані ці плани, залежить подальший розвиток системи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Про це сказав директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов, виступаючи перед головами міських рад у Києві.

Він зазначив, що процес формування перспективних планів має три основні етапи.

На першому етапі розробки перспективного плану визначається потенційні адміністративні центри майбутніх спроможних територіальних громад.

«Такими центрами в першу чергу визначаються міста обласного значення та районні центри. У більшості сьогоднішніх районів помітно виділяється 2-3 перспективні центри майбутніх громад. Хоча майже в кожній області є райони з населенням близько 6 тис. людей, на їх базі, скоріше за все, буде сформована одна спроможна громада», - зазначив Сергій Шаршов.

На другому етапі визначається зона доступності населених пунктів до адміністративного центру спроможної територіальної громади.

«Ця зона має складати 20 км по автошляхах з твердим покриттям. Відстань може бути збільшена до 25 км, якщо чисельність жителів населених пунктів, що знаходяться в зоні віддаленості, не перевищує 10 % від загальної кількості мешканців об’єднаної громади», - повідомив Сергій Шаршов.

Крім того, за його словами, якщо в зоні доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади є місто, село або селище, яке також має фінансові, інфраструктурні можливості та кадрові ресурси, цей населений пункт може бути центром окремої територіальної громади. 

«Це виняток. В такому населеному пункті, як мінімум, має функціонувати загальноосвітній навчальний заклад та мешкати 250 дітей шкільного і не менше 100 дітей дошкільного віку. Ми обговорювали це питання зі всіма всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування. Спочатку хотіли зробити прив’язку до загальної чисельності мешканців населеного пункту. Але після тривалих дискусій зупинилися на тому, що спроможність селища чи містечка стати центром дієздатної громади у перспективі визначається саме кількістю дітей, бо де є діти, там є молоді батьки, які здатні формувати соціальне і економічне життя громади», - пояснив Сергій Шаршов. 

На третьому етапі визначається адміністративний центр із населених пунктів, які розташовані за межами зони доступності.

«Скоріше за все, цим центром буде визначено село або селище з найкращою інфраструктурою, або з найбільшою кількістю населення, або ж населений пункт, розташований найближче до центру потенційної об’єднаної громади», - сказав директор профільного Департаменту Мінрегіону.

Він також підкреслив, що кінцевою метою цієї роботи є створення спроможних територіальних громад — територіальних громад сіл, селищ, міст, які в результаті добровільного об’єднання будуть здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Довідка:

Методика формування спроможних територіальних громад затверджена Урядом 8 квітня 2015 року. Затвердження методики є першим етапом реалізації закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад», що набрав чинності 4 березня цього року.

Загалом закон про добровільне об’єднання територіальних громад впроваджується у чотири етапи:

  1. Затвердження методики формування територіальних громад, яка має стати основою для складання перспективних планів формування спроможних громад
  2. Розробка перспективних планів на рівні Облдержадміністрацій і затвердження їх Урядом
  3. Об’єднання територіальних громад у відповідності до перспективних планів
  4. Формування органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад і проведення там перших місцевих виборів. 

Share the news:

Коментарі:

To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

24 February 2020

Приватизація земель комунальної власності у 2020 році - відповіді на запитання

Приватизація земель комунальної власності у...

Редакція журналу «Місцеве Самоврядування» підготувала методичний посібник «Приватизація земель комунальної власності...

24 February 2020

Увага! Індекс фінансової спроможності шкільної освітньої мережі ОТГ на 2020 рік

Увага! Індекс фінансової спроможності шкільної...

Експерт з питань освіти Програми "U-LEAD з Європою" Сергій Дятленко представив нові розрахунки Індексу фінансової...

24 February 2020

Оцінка фінансових показників бюджетів 806 ОТГ. Рейтинг за 2019 рік

Оцінка фінансових показників бюджетів 806 ОТГ....

Процес об’єднання територіальних громад перебуває у надактивній фазі, що обумовлено необхідністю завершення в...

24 February 2020

УАРОР підготувала свій варіант змін до Конституції щодо децентралізації

УАРОР підготувала свій варіант змін до...

Сильне місцеве самоврядування на всіх рівнях адмінтерустрою, збалансований нагляд за діяльністю місцевої влади та...

24 February 2020

The Association of Ukrainian Cities has offered its own concept of Constitutional amendments in terms of decentralisation

The Association of Ukrainian Cities has offered...

On February, 18 the Association of Ukrainian Cities administration approved of the Concept of Amendments to the...