According to almost 80% survey participants, the biggest challenge of distant studies organization at hromada schools is training technologies unavailability to teachers and pupils.
During an online-forum, organized by the U-LEAD with Europe Programme, deputy head of Yuriy Sayenko Centre for Social Expertise at the Institute of Sociology of the National Academy of Sciences of Ukraine Gulbarshyn Chepurko, presenting outcomes of the research "Access to education during the COVID-19 restrictions", claimed, "The biggest troubles in the educational sphere related to technical issues. 78% respondents reported a limited access of certain pupils to computers. A family may comprise of two or three kids, parents working remotely, that is why the access was restricted. Other troubles were as follows: up-to-date gadgets unavailability to pupils (63%) and internet connection lack (55%)."
30 July 2025
Cross-Border Cooperation Between Slovenia and...
by Iztok Škerlič Source: Interreg VI-A Italy-Slovenia 2021-2027 Programme[1] This article is describing...
30 July 2025
Громади та області мобілізують ресурси на...
За ініціативою Президента України Володимира Зеленського в регіонах триває системна реалізація державної та...
30 July 2025
Проєкт DECIDE розширюється: до партнерства запросять 40 громад із 9 регіонів
Проєкт DECIDE розширюється: до партнерства...
У межах Ukraine Recovery Conference в Римі уряди Швейцарії та України підписали угоду про другу пʼятирічну фазу...
30 July 2025
Нескорений форпост Донеччини: як живе Авдіївка під вогнем
Нескорений форпост Донеччини: як живе Авдіївка...
Мешканці окупованої Авдіївської громади намагаються селитися разом і не втрачати власної ідентичності, сподіваючись...