Public organisations, actively working in the region, are looking for various ways of development. One of them is to apply foreign experience and to achieve the success of the neighbours.
In the near future activists of the Change Intonation public organization are planning a joint visit to the German hromada of Möser near Magdeburg to establish international partnership and study the experience of fulfilling the youth policy in a German hromada. We are going to start with cultural German-Ukrainian exchanges. However, we are not going to restrict our activity to it, we are applying for the Meet up Programme to obtain additional opportunities of realising new projects. In addition, dual education which is realised at the high level in Germany, is also interesting for us’, commented Viktoriya Kostyuk, the head of the Change Intonation public organization.
Tags:
Область:
Рівненська областьГромади:
Привільненська сільська об’єднана територіальна громада Смизька селищна об’єднана територіальна громада Привільненська територіальна громада Смизька територіальна громадаSource:
rivne1.tv
03 December 2025
Вакансія: Місцеві експерти з планування управління відходами (WM4U)
Вакансія: Місцеві експерти з планування...
Програма WM4U оголошує відбір двох експертів з планування у сфері управління відходами для роботи з кластерами...
03 December 2025
Assessing capacity of communities: New approach of the Ministry for Development – detailed overview
Assessing capacity of communities: New approach...
Ukrainian communities will receive a new tool that will enable them to accurately assess their own capacity. The...
03 December 2025
«3000 км Україною» – програма стартувала у тестовому режимі для прифронтових громад
«3000 км Україною» – програма стартувала у...
Кабінет Міністрів ухвалив ряд рішень, що забезпечать додаткову підтримку жителів прифронтових територій та...
03 December 2025
Година запитань з Наталією Піпою «Оплата праці вчителів у 2026 році: що зміниться насправді?»
Година запитань з Наталією Піпою «Оплата праці...
Яким буде навантаження педагогічних працівників та чому збільшення педагогічного навантаження не означає масових...