An Administrative Service Centre has appeared in your hromada. It has nice office, trained personnel and modern equipment. What would you need more for effective operations?
However, you are still missing something … Visitors are confused with services, and they think about an ASC as a place for receiving some official papers. What should be done? Is furniture not of the right colour? Or should the staff be replaced at all?
No. What you need is to talk with the hromada: to establish communication and engage population in the work of ASC.
You can find out how to effectively communicate with the hromada residents and engage them in the work of the ASC in the handbook on how to improve the quality of administrative services for people of the U-LEAD with Europe Programme here tinyurl.com/y6abeok or in our online library: DOWNLOAD 21,9 MB).
23 December 2025
Швейцарська підтримка сприятиме реалізації...
5 агенцій регіонального розвитку отримають гранти на реалізацію стратегічних пріоритетів у рамках програми...
23 December 2025
Open Call: Partnership in Preserving and Improving Access to Public Services
Open Call: Partnership in Preserving and...
The Swedish–Ukrainian Polaris Programme: Supporting Multilevel Governance in Ukraine announces a call to support...
22 December 2025
Статут демократії: Криничанська громада серед перших в Україні прийняла новий ключовий документ
Статут демократії: Криничанська громада серед...
Незважаючи на складну безпекову ситуацію, громади Дніпропетровської області не припиняють роботу над побудовою...
22 December 2025
В Броварах відкрився сучасний профорієнтаційний хаб DECIDE для учнів 7–9 класів
В Броварах відкрився сучасний профорієнтаційний...
У Броварському професійному коледжі запрацював новий, вже дев’ятий за рахунком, профорієнтаційний хаб, створений в...