An Administrative Service Centre has appeared in your hromada. It has nice office, trained personnel and modern equipment. What would you need more for effective operations?
However, you are still missing something … Visitors are confused with services, and they think about an ASC as a place for receiving some official papers. What should be done? Is furniture not of the right colour? Or should the staff be replaced at all?
No. What you need is to talk with the hromada: to establish communication and engage population in the work of ASC.
You can find out how to effectively communicate with the hromada residents and engage them in the work of the ASC in the handbook on how to improve the quality of administrative services for people of the U-LEAD with Europe Programme here tinyurl.com/y6abeok or in our online library: DOWNLOAD 21,9 MB).
09 December 2025
In memory of Ayder Seitosmanov. Words from the team of the Polaris Programme and SALAR International
In memory of Ayder Seitosmanov. Words from the...
On 6 December 2025, our dear friend and colleague Ayder Seitosmanov passed away. Like many of his compatriots, he...
09 December 2025
Сanada-funded Recovery for All (RFA) Project...
With financial support from Global Affairs Canada, the Recovery for All (RFA) project is launching a new call for...
09 December 2025
Триває реалізація проєктів з відновлення за фінансової підтримки ЄІБ
Триває реалізація проєктів з відновлення за...
В Україні триває реалізація 335 проєктів з відновлення на майже 585 млн євро у межах фінансових угод з Європейським...
09 December 2025
Відбулось засідання Координаційного штабу з питань організації роботи Пунктів Незламності
Відбулось засідання Координаційного штабу з...
Під головуванням заступника Міністра розвитку громад та територій України Олексія Рябикіна відбулося...