An Administrative Service Centre has appeared in your hromada. It has nice office, trained personnel and modern equipment. What would you need more for effective operations?
However, you are still missing something … Visitors are confused with services, and they think about an ASC as a place for receiving some official papers. What should be done? Is furniture not of the right colour? Or should the staff be replaced at all?
No. What you need is to talk with the hromada: to establish communication and engage population in the work of ASC.
You can find out how to effectively communicate with the hromada residents and engage them in the work of the ASC in the handbook on how to improve the quality of administrative services for people of the U-LEAD with Europe Programme here tinyurl.com/y6abeok or in our online library: DOWNLOAD 21,9 MB).
09 July 2025
Postponing the development of comprehensive...
A group of MPs has registered Draft Law No. 13437 ‘On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Spatial...
09 July 2025
Переосмислення стратегічного планування регіонального розвитку: виклики нового циклу
Переосмислення стратегічного планування...
Стратегічне планування регіонального розвитку в Україні синхронізоване з семирічним програмним циклом ЄС, а отже,...
09 July 2025
17 липня - вебінар «Від ідеї до фінансування:...
17 липня 2025 року, з 12:00 до 15:00, відбудеться вебінар «Від ідеї до фінансування: розбираємося, як працює...
08 July 2025
На базі Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту відкрили профорієнтаційний хаб
На базі Чернігівського професійного ліцею...
4 липня 2025 року на базі Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту відбулося відкриття...