Bringing public services closer to citizens: chatbots to inform citizens about status of requested biometrical documents

On 12 March, a new electronic service was presented at Ukrinform information agency that allows receiving individual consultations followed by personal messages about the processing status of biometrical documents requested by applicants.

From now on, citizens can use the popular messengers Viber and Telegram to receive consultations concerning the issuance of all biometrical documents belonging to the area of responsibility of the State Migration Service of Ukraine – ID-card, travel passport as well as permanent and temporary residence permits for foreign citizens and stateless persons.

The full version is available in Ukrainian – please click HERE

13.03.2019 - 13:08 | Views: 18852
Bringing public services closer to citizens: chatbots to inform citizens about status of requested biometrical documents

Attached images:

Tags:

Administrative services

Source:

Проект «Реформа управління на сході України II»

Read more:

23 December 2025

Open Call: Partnership in Preserving and Improving Access to Public Services

Open Call: Partnership in Preserving and...

The Swedish–Ukrainian Polaris Programme: Supporting Multilevel Governance in Ukraine announces a call to support...

22 December 2025

Статут демократії: Криничанська громада серед перших в Україні прийняла новий ключовий документ

Статут демократії: Криничанська громада серед...

Незважаючи на складну безпекову ситуацію, громади Дніпропетровської області не припиняють роботу над побудовою...

22 December 2025

В Броварах відкрився сучасний профорієнтаційний хаб DECIDE для учнів 7–9 класів

В Броварах відкрився сучасний профорієнтаційний...

У Броварському професійному коледжі запрацював новий, вже дев’ятий за рахунком, профорієнтаційний хаб, створений в...