Основні посадові особи в громаді – інфографіка до проекту закону про місцеве самоврядування в новій редакції

Днями робоча група з питань впровадження реформи децентралізації влади в Україні, створена Комітетом з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, розглядатиме нову редакцію закону «Про місцеве самоврядування в Україні».

Щоб нагадати, що передбачає законопроект, «Децентралізація» спільно з Мінрегіоном підготувала три короткі інфографіки. У першій з них мова йшла про основні зміни (переглянути), запропоновані проектом закону. У другій - про забезпечення законності (переглянути). У третій – про новели, які стосуються основних посадових осіб в громаді.

«У законопроекті ми, зокрема, пропонуємо підсилити виконавські функції голови громади. Саме він призначатиме своїх заступників та керівників виконавчих органів ради громади без погодження з радою. Поки що залишена дискусійна нині чинна норма щодо дострокового припинення повноважень голови громади, але пропонується запровадити відповідну процедуру та мотивацію такого рішення ради, а не просте політичне рішення. Якщо в чинному законі для такого рішення необхідно більше половини голосів ради, то в проекті пропонується збільшити 2/3 депутатів ради громади. Крім цього наслідком рішення ради з припинення повноважень голови громади у цьому випадку – одночасне припинення повноважень і самої ради громади. Якщо між головою і радою немає конструктивної роботи і згоди, то лише територіальна громада має право на кінцеве рішення під час перевиборів як голови так і ради громади. Голову, якого обрала територіальна громада, не може рада відправити у відставку без наслідків для себе» - прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода.

Серед основних змін і те, що секретар ради громади більше не виконуватиме функцій голови громади у разі дострокового припинення його повноважень і не буде зацікавлений у такому рішенні. Це робитиме керуючий справами громади - професійна посадова особа, яка забезпечує інституційну сталість в громаді. Його повноваження не припиняються у разі припинення повноважень ради чи голови громади.

Староста, відповідно до законопроекту, призначатиметься радою громади за поданням голови громади.

Більше – у інфографіці та тексті законопроекту:

 

 

Завантажити текст законопроекту.

 Більше про зміни до законодавства, необхідні для продовження децентралізації, читайте ТУТ.

06.10.2020 - 09:06 | Переглядів: 19829
Основні посадові особи в громаді – інфографіка до проекту закону про місцеве самоврядування в новій редакції

Теги:

законопроекти обговорення В'ячеслав Негода

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Default image
Зоряна
22.10.2020 - 13:21
Окрім термінологічних неточностей і неузгодженостей між собою деяких приписів законопроєкту (зокрема в одному значені застосовуються терміни «нормативні» та «нормативно-правові акти», «органи державного фінансового контролю» та «органи державного фінансового нагляду» які не є тотожними або не мають законодавчого визначення) слід зазначити наступне. Законопроєктом пропонується встановити повноваження органу державного фінансового контролю (далі – Держаудитслужба) здійснювати перевірку рішень, дій та/або бездіяльності органів та/або посадових осіб місцевого самоврядування, на предмет їх доцільності, економності чи ефективності лише у частині використання зазначеними органами коштів державного бюджету, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також щодо виконання органом або посадовою особою місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади (делегованих повноважень). Рішення, дії або бездіяльність органів та/або посадових осіб місцевого самоврядування, внаслідок яких виникають майнові або фінансові зобов’язання, що реалізуються виключно за рахунок власних надходжень відповідних місцевих бюджетів, перевірятимуться Держаудитслужбою виключно: 1) у разі якщо до Держаудитслужби із відповідною пропозицією звернеться орган (посадова особа) місцевого самоврядування, який прийняв (вчинив) відповідне рішення, дію або бездіяльність; 2) у разі якщо до Держаудитслужби надійде законне та вмотивоване звернення органу державної влади, що здійснює забезпечення законності за діяльністю органів місцевого самоврядування, у випадках здійснення вказаним органом забезпечення законності повноважень, пов’язаних із необхідністю прийняття рішення або вчинення дії замість органу або посадової особи місцевого самоврядування 3) за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. У першому приписі закладається фактично утопічна правова гіпотеза, диспозиція якої не буде застосована на підставі частини першої статі 63 Конституцій України. Реалізація другого припису буде можлива виключно у разі перевищення своїх повноважень органом державної влади, що здійснює забезпечення законності за діяльністю органів місцевого самоврядування, з огляду на визначення терміну «забезпечення законності» та беручи до уваги, що для «законного та вмотивованого звернення» такому органу доведеться зробити попередню оцінку рішень, дій та/або бездіяльності органів та/або посадових осіб місцевого самоврядування, на предмет їх доцільності, економності чи ефективності. Реалізація третього припису не буде можлива оскільки він містить тільки гіпотезу правової норми, водночас наразі Кримінальний процесуальний кодекс України не наділяє органи досудового розслідування повноваженням ініціювати перед судом зазначені перевірки. При цьому така редакція змін виключає проведення планових заходів державного фінансового контролю місцевих бюджетів. Слід зазначити, що система планових заходів державного фінансового контролю діє як механізм упередження порушення закону. Законотворець вочевидь у зміст децентралізації вкладає ідею спрощення адміністративного нагляду за місцевим самоврядуванням з боку держави. Водночас за таких обставин, та з огляду на молоду систему внутрішнього аудиту, принципи якого повсякчас нехтуються самими суб’єктами, законопроєкт фактично заблокує фінансовий контроль за місцевим бюджетом.
Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

26 листопада 2020

Країна може впоратися з пандемією та іншими викликами лише за умови співпраці місцевої і державної влади, - В’ячеслав Негода

Країна може впоратися з пандемією та іншими...

В боротьбі з пандемією органи місцевого самоврядування взяли на себе величезну відповідальність і вже зробили дуже...

26 листопада 2020

Закон про адмінзбір – пігулка від непрозорих платежів за послуги держави і громад

Закон про адмінзбір – пігулка від непрозорих...

Автор: Євген Школьний, експерт Центру політико-правових реформ, для Української правди В Україні активно...

26 листопада 2020

Громади і райони вже зараз мають сідати за стіл переговорів і визначати долю комунальних об’єктів, - В’ячеслав Негода

Громади і райони вже зараз мають сідати за стіл...

Усі чекають, коли Президент підпише закон 3651-д, без якого більшість рад громад і усі новостворені районні ради не...

26 листопада 2020

Бути громаді юридичною особою чи ні?

Бути громаді юридичною особою чи ні?

Під час обговорень змін до Конституції в частині децентралізації, питанню правосуб’єктності громад було присвячено...

25 листопада 2020

Новий адмінтерустрій: НСЗУ визначила алгоритм дій комунальних медзакладів та їх власників

Новий адмінтерустрій: НСЗУ визначила алгоритм...

Новообрані органи місцевого самоврядування, міністерства та служби, очікуючи набуття чинності Закону № 3651-д (зараз...