Мовою цифр, фактів і здорового глузду про 120 начебто ліквідованих об’єднаних громад

Минулого тижня завершився процес затвердження перспективних планів формування територій громад 24 областей, які охоплюють всю територію України. Якби не супротив опонентів реформи – окремих політиків, місцевих бізнес-еліт, голів, що боялися втратити посаду та ін.,  це було б зроблено вже давно, і сьогодні всі громади мали б однакові можливості для розвитку. Здавалося б, що вже про це говорити, коли все позаду і шлях до проведення чергових місцевих виборів на новій територіальній основі громад та районів відкритий. Та є вагомий привід повернутися до цієї теми – нагнітання ситуації довкола начебто ліквідованих 120 ОТГ, які були створені в минулі роки за принципом добровільності.

Етап добровільного об’єднання громад стартував у 2015 році з прийняттям Закону, який внормував цей процес. Він регламентував добровільне об’єднання у відповідності до перспективного плану – документу, який розробляли обласні державні адміністрації згідно Методики формування територій спроможних громад. Однак громади, користуючись принципом добровільності, не завжди об’єднувалися у тому форматі, який передбачав перспективний план і далеко не всі з них брали до уваги критерії майбутньої спроможності: нерозривність території, наявність в потенційному адміністративному центрі закладу загальної середньої освіти I-III ступеня, медичної амбулаторії, проживання не менш як 250 дітей шкільного і 100 дітей дошкільного віку.

Пройшло 5 років. Більше 6 тисяч територіальних громад залишалися поза реформою. А частина з тих, хто об’єднався без врахування вимог Закону, не змогли довести, що, попри все, мають перспективи розвитку. Тут варто нагадати, що об’єднання громад було спрямоване саме на побудову їх інституційної спроможності вирішувати всі питання місцевого значення – нарощувати доходи до бюджету громади, втілювати проекти розвитку території, створювати нові робочі місця, залучати інвестиції, забезпечувати якісні та доступні послуги. Якщо цього не досягнуто і подальших таких перспектив не проглядається, значить була допущена помилка, яку потрібно виправляти. Бо люди, в якій би громаді вони не жили, у місті чи селі, повинні мати однакові умови для забезпечення своїх потреб.

Прийшов час врешті завершити реформу. Наприкінці 2019 року набрали чинності зміни до Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад», якими визначено право об’єднання громад тільки в межах затверджених перспективних планів. У жовтні 2019 року Мінрегіон направив листа обласним державним адміністраціям з рекомендацією переглянути склад міжвідомчих регіональних комісій з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою та включити до цих груп представників регіональних відділень асоціацій органів місцевого самоврядування і експертів. Коментуючи це тоді, заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода назвав участь представників асоціацій органів місцевого самоврядування у роботі над пропозиціями щодо майбутнього адмінтерустрою визначальною:

«В рамках реформування місцевого самоврядування працюємо над тим, якими в близькій перспективі мають стати в Україні громади і райони. Переважно ця робота проводиться в регіонах та координується обласними державними адміністраціями у співпраці з обласними радами. Із затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України визначено завдання щодо реалізації політики створення спроможних громад і щодо адміністративно-територіального устрою. Невід’ємною складовою громад має стати оптимальна мережа соціальної інфраструктури, здатної забезпечити весь пакет послуг для кожного мешканця і ці послуги мають бути якісними і доступними. І тут без тих, хто представляє інтереси місцевого самоврядування – відповідних асоціацій - не обійтися. Тому ми запропонували областям забезпечити їх участь у роботі регіональних груп».

Мінрегіон постійно звертав увагу обласних державних адміністрацій на те, що при підготовці перспективних планів формування територій громад необхідно вести діалог з громадами, пояснювати наслідки можливих невиважених рішень, максимально зберегти вже створені ОТГ, а у разі невідповідності Методиці  – підсилити їх.

Лютий, 2020 рік, В’ячеслав Негода під час проведення консультацій з облдержадміністраціями: «Останніми тижнями в регіонах зросла увага до формування спроможних громад. Збільшився і градус дискусій. Але там, де мова йде про планування розвитку територій на роки чи навіть десятиліття, одних емоцій замало. В першу чергу маємо думати про створення громад, здатних забезпечувати людей якісними та доступними послугами. Щоб створити такі громади, потрібні ретельні розрахунки. Я хочу ще раз наголосити - перспективні плани створюються за чіткими критеріями, які вказують на майбутню спроможність громади. При цьому ми з особливою увагою ставимося до вже створених громад. Намагаємося зберегти і навіть підсилити усі ОТГ, які свого часу мали бажання змінюватися, проявили ініціативу і скористалися перевагами реформи. Але є випадки, коли громада після об’єднання не змогла стати на шлях розвитку і її перспективи по більшості показників невтішні. Лише тоді ми намагаємося спільно з такими громадами, облдержадміністраціями, народними депутатами і експертами знайти іншу, більш спроможну конфігурацію об’єднання. Ті ж, хто за п’ять років реформи не змогли чи не схотіли об’єднатися, мали б зараз не критикувати перспективні плани, а сприяти тому, щоб потрапити до складу дійсно спроможної громади, а не безперспективного об’єднання, створеного емоційно чи політично».

Незмінною була і позиція Мінрегіону щодо відкритості процесу і важливості оприлюднення розробниками перспективних планів – обласними державними адміністраціями проектів цих документів.

 

Результати роботи міжвідомчих регіональних комісій з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою

На початок 2020 року налічувалося 982 діючі об’єднані громади. З них 860 ОТГ (88%) залишилися у перспективних планах без змін або підсилені сусідніми громадами, які до цього часу не проявляли активності.

У 7 областях, Донецькій, Закарпатській, Київській, Одеській, Сумській, Харківській, Чернівецькій (якщо не брати до уваги проблему з Новодністровською ОТГ),  на 100% збереглися утворені ОТГ.

Більше 90 ОТГ (зауважте!!! не 120 ОТГ, про які сьогодні голосно заявляють, що їх ліквідували) не відповідали вимогам Методики щодо основних критеріїв спроможності.  Такі громади не здатні самостійно забезпечити належний рівень надання публічних послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я. Щоб виправити ситуацію, при відсутності довкола необ’єднаних громад, єдиним виходом в ОДА було запропонувати в проекті перспективного плану приєднати такі громади до більш сильніших.

Щоб зрозуміліше було, про що саме йдеться, наводимо окремі приклади таких громад з їх показниками:

  • у Вінницькій області Мельниківська ОТГ (1442 жителі, 100 дітей шкільногоільного віку, 28 дітей дошкільногоільного віку); Новогребельська ОТГ  (1681 житель, 209 дітей шкільного. віку);
  • у Волинській області Смолигівська ОТГ (1984 жителі, 208 дітей шкільного віку, 40 - дошкільного віку);
  • у Запорізькій  Олександрівська ОТГ (1368 жителі, 172 дитини шкільного віку, 39 - дошкільного віку), Любицька ОТГ (1683 жителі, 102  дитини шкільного віку), Новоукраїнська ОТГ (2002 жителі, 158 дітей шкільного віку, 36 - дошкільного віку), Підгірненська ОТГ (2154 жителі, 149 дітей шкільного віку), Новоолексіївська ОТГ ( 2247 жителі, 144 дітей шкільного віку, 51 - дошкільного віку), Остриківська ОТГ (2810 жителі 183 дітей шкільного віку 17 - дошкільного віку);
  • у Івано-Франківській області Корницька ОТГ (3019 жителів, 197 дітей шкільного віку, 101 - дошкільного віку);
  • у Кіровоградській області Братолюбівська ОТГ (2608 жителів, 167 дітей шкільного віку, 52 - дошкільного віку);
  • у Луганській області Калмиківська ОТГ (1362 жителі, 98 дітей шкільного віку, 22 - дошкільного віку), Привільська ОТГ (1454 жителі, 123 дітей шкільного віку, 45 - дошкільного віку), Красноталівська ОТГ (1946 жителі, 108 дітей шкільного віку, 25 - дошкільного віку), Великочернігівська ОТГ (2001 житель, 116 дітей шкільного віку, 29 - дошкільного віку), Веселівська ОТГ  (2385 жителів, 160 дітей шкільного віку, 31 - дошкільного віку);
  • у Львівській області  Міженецька ОТГ (2371 житель, 208 дітей шкільного віку, 45 - дошкільного віку), Дублянська ОТГ (2937 жителів, 238 дітей шкільного віку, 74 - дошкільного віку),
  • у Миколаївській області Калинівська ОТГ (2016 жителів, 210 дітей шкільного віку, 86 - дошкільного віку);
  • у Полтавській області Рокитянська ОТГ (1901 житель, 181 дитина шкільного віку, 42 - дошкільного віку), Клепачівська ОТГ (2665 жителів,  229 дітей шкільного віку 42 - дошкільного віку), Заворсклянська ОТГ (3316 жителів, 209 дітей шкільного віку, 47 - дошкільного віку), Покровськобагачанська ОТГ (2501 житель, 230 дітей шкільного віку, 52 - дошкільного віку), Петрівська ОТГ (2706 жителів, 249 дітей шкільного віку, 92 - дошкільного віку);
  • у Тернопільській області Млиновецька ОТГ (3385 жителів, 181 дитина шкільного віку, 31 - дошкільного віку), Озерянська ОТГ (2633 жителі 243 дітей шкільного віку 45 - дошкільного віку), Коцюбинська ОТГ (2294 жителі, 216 дітей шкільного віку, 47 - дошкільного віку), Чернихівецька ОТГ (2158 жителів, 190 дітей шкільного віку, 55 - дошкільного віку), Дорогичівська ОТГ (2589 жителів, 187 дітей шкільного віку, 68 - дошкільного віку), Настасівська ОТГ (2591 житель, 223 дітей шкільного віку, 70 - дошкільного віку);
  • у Херсонській області Вербівська ОТГ (2002 жителі, 137 дітей шкільного віку, 20 - дошкільного віку), Шляхівська ОТГ (2948 жителів, 216 дітей шкільного віку, 96 - дошкільного віку);
  • у Хмельницькій області Сахновецька ОТГ (2948 жителів, 216 дітей шкільного віку, 96 - дошкільного віку), Баламутівська ОТГ (1834 жителі, 147 дітей шкільного віку, 29 - дошкільного віку), Плесенська ОТГ (2078 жителів, 241 дитина шкільного віку, 78 - дошкільного віку);
  • у Черкаській області Баландинська ОТГ (2078 жителів, 50 дітей шкільного віку, 29 - дошкільного віку), Моринська ОТГ (1831 житель, 118 дітей шкільного віку, 31 - дошкільного віку), Литвинецька ОТГ (1580 жителів, 119 дітей шкільного віку, 36 - дошкільного віку), Таганчанська ОТГ (1837 жителів, 98 дітей шкільного віку, 37 - дошкільного віку),  Драбівська ОТГ (1616 жителів, 84 дитини шкільного віку, 39 - дошкільного віку), Лебедівська ОТГ (1645 жителів, 119 дітей шкільного віку, 41 - дошкільного віку),  Плешканівська ОТГ (2358 жителів, 144 дитини шкільного віку, 63 - дошкільного віку),
  • у Чернігівській області Вихвостівська ОТГ (1691 житель, 191 дитина шкільного віку, 39 - дошкільного віку), Озерянська ОТГ  (1898 жителів, 172 дитини шкільного віку, 57 - дошкільного віку).

28 ОТГ обласними комісіями запропоновано включити до складу міст обласного значення, оскільки такі ОТГ знаходяться в приміській зоні та мають спільну інфраструктуру з містами, а жителі цих громаду своїй більшості працюють і отримують соціальні та інші послуги в цих містах. Наприклад:

  • у Волинські області до Луцької спроможної громади увійшли Боголюбська, Іванчицівська (Рожищенський район), Одерадівська, Озерцівська (Ківерцівський район), Прилуцька (Ківерцівський район), Рокинівська, Шепельська територіальні громади, а також Жидичинська, Заборольська, Княгининівська ОТГ;
  • у Вінницькій області Гавришівську ОТГ включено до Вінницької територіальної громади, Ковалівську ОТГ - до Немирівської територіальної громади,  Войнашівську ОТГ - до Барської територіальної громади;
  • у Хмельницькій області Олешинську ОТГ - до Хмельницької територіальної громади, Колибаївську ОТГ - до Камянець-Подільської територіальної громади;
  • у Львівській області Волицьку ОТГ - до Шегинівської територіальної громади, Нежухівську ОТГ - до Стрийської територіальної громади;
  • у Полтавській області Засульську ОТГ - до Лубенської територіальної громади.

Експерт з питань реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади Павло Остапенко наголошує, що людям в громадах важливо, в першу чергу, мати якісні та доступні послуги, а не назва центру громади.

«Наведу приклад на Засульській ОТГ Полтавської області. Так, це велика громада, в якій проживає 16 тисяч населення. Але жителі багатьох населених пунктів цієї громади змушені були доїжджати до Засулля, центру громади, через місто Лубни. Більше того, ці мешканці і не доїжджали до Засулля, вони отримували послуги в Лубнах. То який сенс в такому об’єднанні? Кого хочемо обдурити, що таке об’єднання в інтересах мешканців громади? Тому Засульську ОТГ приєднали до міста обласного значення Лубни, - розповів Павло Остапенко. – Щодо приєднання довколишніх ОТГ до міста Луцьк. Вони всі глибоко інтегровані в місто. Наприклад, Заборольська ОТГ з висотною забудовою – це фактично один зі спальних районів Луцька, її мешканці в основному працюють в місті і користуються послугами, які тут надаються. Є і ті громади, які також поруч з Луцьком, але вони розуміли свою слабкість, тому, не маючи охоти об’єднуватися з Луцьком, вони обєдналися між собою і тим самим укріпили свої позиції. Наприклад, Боратинська та Гіркополонківська ОТГ об'єдналися в одну громаду, чи Липинська з Підгайчинською. Скажу, що рішення про вливання окремих ОТГ до складу інших чи до міст обласного значення, було єдиним правильним рішенням, яке спрямоване саме на забезпечення якісних і доступних послуг для мешканців. Експерти далекі від того, щоб зберегти якомусь конкретному голові посаду. Наші рекомендації обласним комісіям базувалися на законі і методиці».

Іван Лукеря, радник Міністра розвитку громад та територій зазначив, що рішення були прийняті максимально можливі:

«Можливо, є території щодо яких можна було зробити краще, але ми розуміємо, що будь-яке рішення не приймається в стерильних умовах, і це питання, яке зачіпає велику кількість людей, стейхолдерів. Ми мали максимізувати ефективність прийняття рішення, але не зробити його неможливим з точки зору прийняття. Тобто ми зробили максимально можливе рішення, щоб воно було прийняте. Зрештою, критикам варто також озвучувати, що 860 ОТГ були підсилені або збережені у своїй конфігурації, і це при тому, що тільки 804 ОТГ перебувають на прямих міжбюджетних відносинах. Тож висновок: «120 ліквідованих ОТГ», що часто зараз звучить, є міфом. Він гучний, звучить, але немає нічого спільного з тим, на що спрямована реформа: наближення послуг до людей, підвищення їх якості, розвиток інфраструктури громад, залучення інвестицій, створення нових робочих місць або, іншими словами, створення такого простору, в якому людина зможе реалізувати більшість своїх потреб. Тому зараз потрібно перестати думати виключно про наступні місцеві вибори, варто думати про наступне покоління, створення можливостей для життя і розвитку кожної людини».

05.06.2020 - 10:17 | Переглядів: 9296
Мовою цифр, фактів і здорового глузду про 120 начебто ліквідованих об’єднаних громад

Теги:

перспективний план створення спроможних громад В'ячеслав Негода Іван Лукеря Павло Остапенко

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Default image
Анатолій Мельничук
06.06.2020 - 07:29
запитання 1. чи можна назвати маніпулятивною публікацію у якій наведена лише одна позиція. 2. у другому абзаці безпідставно у труднощах формування базового рівня АТУ звинувачено принцип добровільності. які запобіжники було запроваджено для уникнення формування фейкових ОТГ? як вони спрацювали? хто крім 121 громади нестиме відповідальність за помилки? чи у нових перспективних планах вдалось уникнути помилок у створені нового базового рівня АТУ України? 3. чому принципово громада у 3000 мешканців має більше можливостей розвитку чим з 1500? коли будуть переформатовуватись запропоновані до створення нові територіальні громади, які запропоновані у 2020 р.?. адже до нових перспективних планів теж забагато запитань. на кого покладено буде відповідальність? це буде не добровільність - тоді що, ОДА, недоліки адміністрування процесу...?
Default image
Микола
07.06.2020 - 10:39
автори статті явно пишуть неправду, не знають стан справ по областях, реформу провели повністю ігноруючи методичні вказівки, для одних метождичні вказівки брали до уваги , для інших не брали. автори забули, що є Європейська хартія місцевого самоврядування, ст 5:Зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування не можуть здійснюватися без попереднього з'ясування думки відповідних місцевих громад, можливо шляхом проведення референдуму, якщо це дозволяється законом.,пан Негода це прекрасно знає, але під його керівництвом просто вибачте пальцем намалювали нові ОТГ, не беручи до уваги якість послуг, які будуть надавитись у нових ОТГ. тепер відверто про Волинь: автори не в спромозі правильно віднести населенні пункти до районів та сільських рад, ще існуючих чи до ОТГ, дивним виглядає те, що залишили громади Боратина,Підгайців,Ліпін, які фактично є частиною м. Луцька, а хочуть приєднати до Луцька населенні пункти, які фактично знаходяться більш як за 30 ки (Одеради,Сьомаки ), ходять нездорові чутки, що громади Ліпін,Підгайців та Боратина просто завезли "данину" в Мінрегіон і їх залишили.... щодо методичних вказівок: є рівень спроможності високий, середні та низький, постає питання, чому громади з рівнем показника середньої спроможності ЛІКВІДОВУЮТЬ, відповідь одна, некомпетентні особи писали методичні вказівки. ОТГ Забороль взагалі має високий рівент спроможності, Заборольська ОТГ дальше розташована від Луцька ніж Боратин, Підгайці чи Ліпіни, (ох напевно правдиві розмови про хабарі) повністю підтримую Анатолія Мельничука, від себе додам, недалекі люди можуть основними критеріями вважати (а саме так написано в методичних вказівках ) спроможність громади населення та площу, це неправльно та чисто комуністичний підхід, головне якість послуг , сфера спорту, якість навчання в школах, наявність та функціонування клубів дитячих садків, тощ звичайнопан Негода не буде читати цей допис, але можливо йому донесуть наші думки, і прлосто шкода президента коли такі спеціалісти непрофесійно підходять до реформ, вони дискредетиють реформу!!!
Default image
Микола
07.06.2020 - 10:56
для Павла Остапенка та Ігоря Лукері: потрібно знати, раз пишете, "про правильність на думку вашої децентралізації", що с. Боголюби,Одеради,Шепель давно входять в Заброльську ОТГ, Жидичин та Забороль ніколи не належали до Книгининівської ОТГ,Іваничиці входить в Книгининівську ОТГ, вибачте, але це просто ваш черговий відпис держслужбоця, який свідчить про попвну ваше профнепригодність
Profilepic
Юрій Ганущак
07.06.2020 - 11:05
Можу також додати, що значна частина громад, які були ліквідовані, так і не почали повноцінно працювати, не перейшли на прямі міжбюджетні міжбюджетні відносини. Вони були створені на початку 2019, а деякі взагалі в жовтні-грудні, коли всі зрозуміли, що держава закінчує процес добровільного об'єднання. Тому щирими і справедливими можна вважати тільки звернення тих громад, які створені в 2015-18 роках. Але ті, які за параметрами неспроможні або через малочисельність або через відсутність взаємних комунікацій теж були попереджені про те, що в такій конфігурації вони не зможуть існувати. Влада надається державою, а не самопроголошується. Зміни і надалі будуть - встановлена конфігурація теж є оптимальною.
Default image
Микола
07.06.2020 - 12:56
Юра, погоджуюсь з частиною допису, але ти не прокоментував питання щодо методичних вказівок ( високий рівень спроможності, середній, низький ) системність в використання методичних вказівок та їх дотримання просто відсутні, думаю багато громад неспроможних залишили, а середньо спроможних та високо спроможних ліквідували ( приєднали ), знfю, ти професіонал своєї справи, але коли на Волині залишають малі та неспроможні громади а інші ліквідують, така реформа неправильна, залишили: Сераховичі,Велицьк багато інших, 90 процентів з них дотаційні!!! ( подивись бюжет ОТГ ),Юра де реальна реформа?, це реформа без , аналізу без реалій...право кожного настоювати на своєму, але ще реально давай проаналізуємо діяльність усіх установ в громадах, самоорганізацію громад, цього не зроблено, а владі , якщо не враховувати думку громади це погано, така влада просто неавторитетна, тому і рейтинг іде в низ ти конкрений у свої статтях, виступах, але на превеликий жаль ти не відповів на жодне моє зауваження щодо реформи, а вперто говорити будемо продовжувати реформу це добре, але реальність зовсім інша
Default image
Микола
07.06.2020 - 13:18
про здоровий глузд: асоціація ОТГ просто заявила, що потрібно залишити громади , які перші обєдналися, нормальна заява, мінрегіон критикує таку позицію, приймає недоречні заяви, асоціація зробила реальну заяву, для усіх, хто робить децентралізацію це неправльно, інший здоровий глузд: Зарічанську ОТГ приєдали до Володимира, приймається, це по твоєму))) а чому не приєднали до Луцька Ліпіни Ліпінська територія на половину в Луцьку, СТО Шкода це територія Ліпін, Підгайці - завод Модерн Експо на території Луцька реально, завод Кромберг енд Шуберт належить Боратинській ОТГ, але це територія Луцька, ось найпроблемніші питання....населення не може зрозуміти твою логіку та логіку Негоди....нема логіки, я за реформу, реформа потрібна Україні..ел робіть це професійно, не давайте підгрунтя для думак населення, що хтось за відкат зберіг громаду..
Default image
Микола
08.06.2020 - 07:00
МОВОЮ ЦИФР ТА ФАКТІВ: -на початку добровільного об’єднання усі громади відповідали перспективному плану , який затверджувався обласною радою, у методичних вказівках, які діяли на той час (потім їх змінили, тим самим підставивши громади які не боялись змін, які прагнули саморозвитку ) були відсутні жорсткі норми як от: населення, кількість дітей шкільного та дошкільного віку, на сьогоднішній день відсутні критерії доведення вже утворених громад їхньої ефективності, нові громади які пропонує МІнрегіон – штучне утворення Негодою з допомогою Ганущака, відсутній критерій чи аналіз Мінрегіону щодо надання послуг, як відзначають в статті мовою цифр та фактів в сфері освіти, культури, охорони здоров’я, Мінрегіон , зрозумівши свою помилку киває на ОДА, ОДА кивають на Мінрегіон, тобто класична схема безвідповідальності за неправильно зроблене, так, ви ліквідовуєте 120 громад без будь – яких на то причин, Лукеря пише що громади не можуть надати якісні послуги, перевірте будь ласка якість надання послуг, напишіть методичні вказівки про якість послугу уже існуючих, подумайте, як жителям за п’ять років міняти місце отримання цих послуг. Здоровий глузд на жаль відсутній у тих хто робить реформу децентралізації по якій країна буде жити, така реформа викликає супротив населення.
Default image
ВІталій
09.06.2020 - 17:55
Автори статті є брехунами, оскільки маніпулюють інформацією як циган сонцем. Отож, щодо Львівської області: Дублянська ОТГ Самбірського району є громадою із середнім рівнем спроможності! Міженецька ОТГ мала об`єднатися із Нижанковицькою ОТГ, принаймі такого консенсусу було досягнуто на консультаціях, але в останню ніч все порізали. Волицька ОТГ - теж громада із середнім рівнем спроможності, яка мала можливість бути підсилена за рахунок білих плям на мапі Мостиського району, але ніхто того не хотів робити. Не мешканці Волицької ОТГ їздять на роботу до Шегинівської ОТГ, а навпаки. Тому, шановні автори, ви або хрестик зніміть, або труси одягніть.
Default image
Смолигівська ОТГ
10.06.2020 - 14:57
Президенту України В. Зеленському Голові Верховної ради України Д. Розумкову. Генеральному прокурору України І. Венедиктовій. Заступнику Міністра розвитку громад та територій В. Негоді. Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування. Підкомітету з питань адміністративно – територіального устрою. Смолигівська ОТГ Волинської області була утворена в 2015 році, в числі перших ОТГ Волині. З часу утворення громада успішно розвивалась, практично оновлені усі соціально – культурні заклади. Громада успішно надає якісні послуги, працюють та опалюються два будинки культури, які капітально відремонтовані. Дитячий садок с.Смолигів зайняв друге місце у всеукраїнському конкурсі «Кращі практики місцевого самоврядування» у 2017 році. Капітально відремонтовані дві школи. У жителів громадив викликає подив, що практично одну з найуспішніших громад області, жителі якої не побоялись об’єднатись та своїми справами доказали невідворотність реформ, раптом, не питаючи думки жителів, не проводячи консультації з депутатами, з сільським головою,з об’єктами господарювання на території громади , тим самим порушуючи чинне законодавство, хочуть ліквідувати. За підсумками інституційного рейтингу за 2019 рік Смолигівська ОТГ зайняла 4 місце в області, поступившись лише містам обласного значення. Інституційний рейтинг громади Торчина, до якої хочуть приєднати Смолигівську ОТГ десь 700 місце!!! Особливий подив викликала стаття на сайті «Децентралізація» від 05.06.2020 року «Мовою цифр, фактів і здорового глузду про 120 начебто ліквідованих об’єднаних громад», у цій статті автори сфальсифікували показники щодо наявної кількості учнів у школах, та кількості дітей дошкільного віку у Смолигівській ОТГ, причому навели приклад лише однієї громади Волині, але приклад сфальсифікований. У вказаній статті зазначено , що у Смолигівській ОТГ 208 учнів шкільного віку та 40 учнів дошкільного віку, це неправда, у відповідності до паспорта Смолигівської ОТГ дітей шкільного віку у нас 290, а дошкільного 142, у нас лише в дитячий садок розрахований на 40 дітей, ми думаємо що помилка допущена свідомо, щоб забезпечити ліквідацію Смолигівської ОТГ. Рейтинг школи с.Хорохорин на Волині 107 місце, рейтинг Торчинської школи на Волині 212 місце. Шановні керівники держави, як можна допустити таке безглуздя щодо децентралізації на Волині. Просимо Вас, враховуючи викладені в листі факти, принципово підійти до процесу децентралізації у Луцькому районі. Зібрано більше 700 підписів, щодо збереження Смолигівської ОТГ, підписи надіслано Голові Верховної ради, голові Волинської ОДА, але жодної уваги нашому зверненню не приділено, отож запрошуємо В.Негоду подивитись як живе Смолигівська ОТГ, та оцінити свою ж реформу. Пане Президенте України, Ви повинні виправдати довіру людей, які за Вас голосували, поверніть реформу у Європейські стандарти. Жителі Смолигівської ОТГ.
Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

27 листопада 2020

Ефективне управління активами громади - посібник від Програми DOBRE

Ефективне управління активами громади -...

Експерти Програми USAID DOBRE підготували посібник з розробки Програми з підвищення ефективності управління активами...

26 листопада 2020

Країна може впоратися з пандемією та іншими викликами лише за умови співпраці місцевої і державної влади, - В’ячеслав Негода

Країна може впоратися з пандемією та іншими...

В боротьбі з пандемією органи місцевого самоврядування взяли на себе величезну відповідальність і вже зробили дуже...

26 листопада 2020

Закон про адмінзбір – пігулка від непрозорих платежів за послуги держави і громад

Закон про адмінзбір – пігулка від непрозорих...

Автор: Євген Школьний, експерт Центру політико-правових реформ, для Української правди В Україні активно...

26 листопада 2020

Громади і райони вже зараз мають сідати за стіл переговорів і визначати долю комунальних об’єктів, - В’ячеслав Негода

Громади і райони вже зараз мають сідати за стіл...

Усі чекають, коли Президент підпише закон 3651-д, без якого більшість рад громад і усі новостворені районні ради не...

26 листопада 2020

Бути громаді юридичною особою чи ні?

Бути громаді юридичною особою чи ні?

Під час обговорень змін до Конституції в частині децентралізації, питанню правосуб’єктності громад було присвячено...