Згуртованість і комунікація з людьми дає результати, – голова Зборівської об’єднаної громади

1 квітня виповнюється 5 років як уряд схвалив концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. У 2014 році місцеві бюджети сумарно складали 68 мільярдів гривень, у 2018 році – 234 мільярди. В Україні триває процес добровільного об’єднання громад – створюються і великі громади, а є середні і дрібні.

 

 

Руслан Максимів, голова Зборівської міської об’єднаної громади Тернопільської області у проекті УКМЦ-DOBRE "Речники громад" розповів, чому великі громади мають широкі можливості для розвитку своїх територій.

Зборівська громада утворилася у 2017 році. До її складу увійшло 16 рад, а це 38 населених пунктів і майже 16 тисяч людей. Руслан Максимів, який на той час був Зборівським міським головою, говорить, що місто непогано жило і до об’єднання. Проте розуміли, що децентралізація дасть більше можливостей. Руслан Максимів каже, що одна з найважливіших переваг – це можливість залучати додаткові кошти та стартова допомога від держави. За перший рік Зборівська ОТГ отримала 4,7 млн грн субвенції. Також громада отримала можливість брати участь в різноманітних грантах, програмах.

До об’єднання зборівська місцева влада знала такі проблеми, як: дороги, тротуари, сміття. Але до освіти, культури, медицини органи місцевого самоврядування фактично не мали відношення. Проте ці сфери також потребували уваги влади, і цими проблемами у новоствореній громаді зайнялися в першу чергу.

“Ми зробили багато. Десь замінили опалення, десь провели реорганізацію – перерозподілили кошти. Бо як на чомусь не зекономиш, то в подальшому не буде перспективи розвитку. Через старост ми комунікуємо із мешканцями наших сіл і пояснюємо, що не зробимо все одночасно в кожному населеному пункті. Цього року плануємо зробити об’єкти там, де ще не робили. Добре, що є комунікація зі старостами, які розуміють, що цього року ми зробимо в їхньому селі повністю школу чи садочок, а на наступний рік – в іншому. Бо якщо ж будемо по 2-3 вікна міняти в кожній школі – результату це не дасть”.

Руслан Максимів наводить приклад оновлення котельні, яка забезпечує теплом школу і дитсадок у місті Зборові.

“Я пам’ятаю, як я ходив до школи, і в взимку біля теплотраси росла зелена трава. Тоді “обігрівали” асфальт, і гроші йшли внікуди. Теплотраса до дитячого садочка, до речі, має розмір приблизно 300 метрів, – каже голова громади, – Ми порахували, що витрачаємо на опалення тільки цих двох закладів – два мільйони гривень. Тобто якщо ми зараз вкладемо кошти в цю котельню, то з часом зекономимо більше. І ці гроші можна буде вкласти у щось інше – матеріально-технічну базу, у розвиток цих чи інших навчальних закладів. У 2018 році ми вже придбали нову котельню, і скоро її встановимо”.

Програма DOBRE допомагає Зборівській об’єднаній громаді розробляти стратегію розвитку. Оскільки громада розташована у сільськогосподарському районі, то вагомою перевагою децентралізації для зборівчан стало отримання земель.

“Ми побачили, що багато земельних ділянок використовуються незаконно, а десь взагалі не обробляються. А це великі гроші, які можна додатково залучити до міського бюджету. Також у нас є 13 господарських дворів, які можуть зацікавити інвестора для розвитку тваринництва, наприклад. Ряд земельних ділянок ми готуємо на аукціон, аби на конкурентних засадах їх міг взяти в оренду фермер, аграрій, який хоче обробляти землю і готовий офіційно сплачувати податки у бюджет.”

Декілька ділянок уже подивилися інвестори з Німеччини, у громаді зараз чекають їхнього рішення.

У Зборові є два вітрогенератори. Планують встановити ще шість, на один із яких уже готова документація.

“Зараз ми ще готуємо земельну ділянку на аукціон – це сімейно-відпочинковий комплекс, де буде побудовано басейн, тенісні корти, куди люди зможуть приїхати і відпочити, – каже Руслан Максимів, – На території нашої громади будується птахозабійний цех на 240 робочих місць. Він запрацює найближчим часом. Звичайно, ми зацікавлені у тому, щоб було якомога більше бізнесу, працевлаштованих людей, адже це додаткові надходження у наш бюджет”.

Руслан Максимів говорить, що велика громада може ефективніше спланувати роботу. Також у порівнянні із малими громадами – має більше ресурсів, які вони можуть акумулювати для вирішення проблем комплексно, а не частинами.

Викликом для Зборівської громади, як і для багатьох інших, залишається ремонт доріг. До того ж відстань від центру громади до найвіддаленішого населеного пункту – 25 кілометрів. Вулиці, які раніше належали сільським радам, передали громаді. Також під наглядом місцевої влади залишаються міські дороги у Зборові.

“За державні кошти ми придбали автогрейдер, тому що у нашому районі немає техніки, якою би можна було профілювати дороги. Було багато обговорень і багато критики, адже місту Зборів не потрібен грейдер, але він стане в нагоді селам, які ми приєднали до себе”.

“Громада має кошти, і вона аналізує, куди їх витратити – вона бачить своє майбутнє, куди їй рухатися. Зараз згрутованість усіх старост, депутатського корпусу, комунікація з людьми дає свої результати. Є такі села, у яких роками нічого не робилося. Наприклад, у одній школі замінили дах за півмільйона гривень. Ця сільська рада навіть доходу такого не мала, – розповідає Руслан Максимів, – Хочу навести ще один приклад. Коли у квітні, ми приймали до себе музичну школу, я зустрічався з колективом. Скажу чесно: не всі були в захваті від створення громади. Частина людей повірила, що щось буде мінятися, а частина не вважали це досягненням. Але після передачі освітніх закладів ще й рік не минув: ми відкрили там студію звукозапису, купили інструменти. Люди побачили результат, і це в умовах війни. Значить, є зміни на краще”, – підсумовує голова Зборівської об’єднаної громади Руслан Максимів.

Теги:

DOBRE речник

Область:

Тернопільська область

Громади:

Зборівська міська об’єднана територіальна громада

Джерело:

Український кризовий медіа-центр

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

19 лютого 2020

Робота над оптимальною мережею соціальної інфраструктури та завершення підготовки перспективних планів. Що далі?

Робота над оптимальною мережею соціальної...

В Україні створили геоінформаційну базу даних усіх надавачів публічних послуг на рівні територіальних громад. Вона...

19 лютого 2020

Законопроект, необхідний для завершення формування спроможних громад і районів, готовий до другого читання

Законопроект, необхідний для завершення...

19 лютого 2020 року Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування,...

19 лютого 2020

16 з 24 областей подали до Уряду проекти перспективних планів, інші мають зробити це до 21 лютого, – радник Прем’єр-міністра

16 з 24 областей подали до Уряду проекти...

Станом на 18 лютого, 16 обласних державних адміністрацій подали до Кабінету Міністрів проекти перспективних планів....

18 лютого 2020

18 лютого 2020

Або ми завершуємо процес децентралізації, або втрачаємо час і віру людей у зміни на краще, - В’ячеслав Негода

Або ми завершуємо процес децентралізації, або...

  Децентралізація буде успішною, матиме цінність, якщо люди отримуватимуть усі необхідні послуги там, де...