Не може бути універсальної поради, як громадам розвивати туризм. Все залежить від того, що є у громаді. І не обов’язково це мають бути гори, море, печери, водоспади чи замки. Навіть звичайний ліс може стати туристичним потенціалом громади. А інколи туристичну активність можна розвинути і на рівному місці.
Про це у програмі «Сучасна громада» Українського радіо сказав експерт з питань розвитку туризму Сергій Підмогильний.
«Мало просто прописати розвиток туризму в свою загальну стратегію, як роблять деякі громади, необхідно продумати концепцію, сформулювати конкретні ідеї. Ця концепція має включати використання усього потенціалу громади», - зазначив експерт.
На його думку, гроші на розвиток туризму громадам є звідки залучати – це і державна підтримка малого та середнього бізнесу, і різноманітні гранти. «Не вистачає людей в громадах, які могли б написати якісний проект розвитку туризму, генерувати ідеї. Громади мають шукати і заохочувати таких людей, обмінюватися досвідом з колегами», - сказав Сергій Підмогильний.
Він також зазначив, що громада в розвитку туризму не повинна замикатися в своїх адміністративних межах. «Треба виходити з логіки розташування, впливу туристичного ресурсу і, якщо треба, поєднати зусилля для його розвитку з сусідами», - вважає експерт.
Розвиваючи туризм, громада має враховувати чотири основні моменти:
«Жодний з цих компонентів не має «просідати». Наприклад, є туристичний ресурс – замок, але він в руїнах, отже треба думати про реконструкцію, створення привабливого об’єкту. Якщо до цього замку немає дороги, треба запланувати її ремонт чи будівництво. Якщо немає готелів, треба передбачити місця, де туристи могли б зупинитися, бо громада заробляє лише тоді, коли турист переночує хоча б ніч», - сказав Сергій Підмогильний.
Тим громадам, які не мають очевидного туристичного ресурсу, експерт порадив шукати креативні, нестандартні ідеї, формувати нові туристичні ресурси. «В Польщі, наприклад, в одній з ґмін (громад) відкрили динопарк, який став генератором туристичного руху практично на рівному місці», - розповів експерт.
Громадам, які вже мають туристичний ресурс, експерт радив не заспокоюватися. Бо конкуренція за туристами між громадами зростає. «Громади в ході децентралізації стають більш спроможними і у питаннях розвитку туризму. Вони конкурують між собою і креативлять у питаннях приваблення туристів: вигадують інтерактиви, квести, використовують сучасні технології. Отже який би ресурс ви не мали, його варто постійно розвивати», - вважає Сергій Підмогильний.
Повний запис програми слухайте ТУТ
«Сучасна громада» виходить за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» щосереди о 19:30.
Фото: DOBRE
Теги:
Джерело:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація»
20 грудня 2024
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...
20 грудня 2024
Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада
Ветеранська політика в громадах: як це працює...
Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...
20 грудня 2024
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...
18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...
20 грудня 2024
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...
Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...