6-поверхова формула освітньої субвенції: Лілія Гриневич про децентралізацію в освіті

 «Сьогодні освітня система стоїть перед кількома нагальними викликами – запровадження нової формули розрахунку освітньої субвенції, запуск 1-го класу Нової української школи, а також загалом імплементація Закону «Про освіту». Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час форуму на тему: «Децентралізація у сфері освіти» сьогодні, 23 листопада 2017 року.

«Ми запроваджуємо нову формулу розподілу освітньої субвенції. Вона виглядає багатоповерховою та складною. Але вона складна саме тому, що враховує особливості різних територіальних громад. Адже для нас дуже важливо, наприклад, врахувати щільність населення для сільських територій і ОТГ, для гірських районів тощо. Ця формула працюватиме перший рік. І ми розуміємо, що протягом першого року можуть проявитися певні речі, які потрібно доопрацювати – тому ми, зважаючи на практику, вноситимемо корективи. Таким чином формула буде удосконалюватись, на наступний рік в бюджеті буде передбачена відповідна стабілізаційна дотація. Якщо для когось формула не врахує необхідну потребу, ми із цієї дотації вирівнюватимемо ситуацію», – розповіла Лілія Гриневич.

Вона також додала, що новий Закон «Про освіту» має кілька стрижневих ідей.

«По-перше, педагогічна свобода вчителя. І тут нам доведеться працювати з вчителями. Щоб усі педагоги могли самостійно розробити власні програми потрібен час. Тому для перших класів усі вчителі матимуть підвищення кваліфікації. Наступне, фінансова автономія. Це не означає, що буде бухгалтер в кожній школі. Просто ви самі зможете побудувати оптимальну модель, наприклад, щоб один бухгалтер обслуговував кілька шкіл. Що точно має бути – кожен директор повинен знати, що робиться з його бюджетом і оприлюднювати цю інформацію», – зауважила Міністр.

Вона підкреслила, що зараз «важливо зрозуміти, які тіньові кошти є в освіті. А батьки мають побачити, які шалені гроші вкладає громада на утримання школи, бо зараз вони цього не бачать».

Ще одна із важливих новацій Закону «Про освіту» – створення Державної служби якості освіти.

«Децентралізація коштів та повноважень має призводити до централізації контролю якості – це тренд сучасних децентралізованих систем. При децентралізації ми можемо мати великі різниці в якості, тому цей фактор повинен врівноважуватися. Для цього Закон передбачає створення Державної служби якості освіти, яка матиме регіональні представництва на місцях, і саме вони займатимуться контролем якості надання освітніх послуг», – повідомила Лілія Гриневич.

23.11.2017 - 15:44 | Переглядів: 9619
6-поверхова формула освітньої субвенції: Лілія Гриневич про децентралізацію в освіті

Теги:

Лілія Гриневич МОН освіта

Джерело:

Міністерство освіти і науки України

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

03 серпня 2021

Для громад розробили зразки технічних завдань на розробку комплексного плану просторового розвитку

Для громад розробили зразки технічних завдань...

Для громад розробили зразки технічних завдань на розробку комплексного плану просторового розвитку та створення для...

03 серпня 2021

Чому громади мають внести зміни в Положення про конкурс на посаду директора школи, - коментар експерта

Чому громади мають внести зміни в Положення про...

Автор: Cергій Яцковський, експерт з місцевого самоврядування Проєкту DECIDE Зміна підходів в системі загальної...

03 серпня 2021

Мінцифра презентувала платформу Дія.Цифрова громада

Мінцифра презентувала платформу Дія.Цифрова...

  Мінцифра запустила платформу Дія.Цифрова громада в тестовому режимі. Це база знань для відповідальних за...

03 серпня 2021

Додаткове фінансування на модернізацію інфраструктури: стартував конкурс Danida Business Finance з відбору проєктів громад

Додаткове фінансування на модернізацію...

Розпочався конкурс з відбору проєктів, які зможуть отримати фінансування у межах реалізації програми Danida Business...

02 серпня 2021

Навіщо школярам пасіка, або як у селі на Київщині створили унікальне соціальне підприємство

Навіщо школярам пасіка, або як у селі на...

Як життя дітей може змінити робота з бджолами? У громаді, в селах якої живе по кілька тисяч мешканців, з’явилась...