Коли йдеться про навчання учнів з особливими освітніми потребами, зволікати з облаштуванням відповідних умов не можна, адже є ризик, що це призведе до гальмування розвитку дітей. Про це як ніхто знає Іванна Мацюк – мама Андрія, учня з особливими освітніми потребами. Хлопчик навчається в Римачівському ліцеї Вишнівської сільської ради, що у Волинській області.
У ліцеї Андрію надається п’ятий рівень підтримки, який є найскладнішим і потребує спеціального додаткового обладнання. Іванна Мацюк розповідає:
«Для мого сина в навчальному закладі є умови, які дають можливість соціальної адаптації та гармонійного розвитку. У ліцеї обладнано пандуси при вході, їдальню та є спеціальна платформа для підіймання на другий поверх. Автобус для підвезення учнів з особливими освітніми потребами обладнаний спеціальним підйомним механізмом. Для мого сина придбано спеціальну парту, яка розрахована для людей з порушенням опорно-рухового апарату. У шкільному приміщенні є санвузол з опорними пристроями та дверима відповідної широти».
Окрім обладнання, такі учні потребують і спеціально організованого освітнього процесу.
«Заняття з Андрієм проводяться також і в ресурсній кімнаті, де є парта для індивідуальних занять, зона розвантаження, обладнання для проведення занять з лікувальної фізкультури. Дитині надаються психолого-педагогічні послуги, проводяться корекційно-розвиткові заняття, здійснюється психолого-педагогічний супровід», – говорить Іванна Мацюк.
Інклюзивно-ресурна кімната з’явилася і в Машівському ліцеї Вишнівської сільської ради. Про це розповідає Віта Киричук, асистентка вчителя, яка працює з двома дітьми з особливими освітніми потребами в сьомому класі:
«У нашому закладі освіти вдалося створити комфортні умови для навчання таких учнів: існує ресурсна кімната, де педагоги проводять корекційно-розвиткові заняття, також там є зручна зона відпочинку. Є кабінет медичної сестри, спортивний і актовий зал та інші приміщення з урахуванням інклюзивності».
Співпраця з місцевими жителями та вирішення їхніх нагальних потреб є пріоритетом для органів місцевого самоврядування Вишнівської громади. Наталія Суха, в.о. начальника гуманітарного відділу Вишнівської сільської ради, підсумовує та ділиться планами на майбутнє:
«У результаті спільної роботи нам вдалося забезпечити гідні умови для дітей, які цього потребували. Ми й надалі плануємо облаштовувати максимально інклюзивні простори, адже під час війни це дуже актуально для жителів громади».
Досвід громади із забезпечення безбар’єрного та інклюзивного середовища був визнаний найкращим за результатами конкурсу Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», за що Вишнівська громада отримала відзнаку.
Теги:
освіта соціальні послуги кращі практики освіта
Область:
Волинська областьГромади:
Вишнівська територіальна громадаДжерело:
Проєкт USAID «ГОВЕРЛА»
02 грудня 2024
Щоб розвивати громаду: в Царичанці за підтримки Програми USAID DOBRE запрацював медіацентр
Щоб розвивати громаду: в Царичанці за підтримки...
У Царичанській територіальній громаді Дніпропетровської області за підтримки Програми USAID DOBRE відкрили медіацентр...
02 грудня 2024
Те, про що мріяли й чого бракувало. Як у Решетилівській громаді учні створювали громадські проєкти
Те, про що мріяли й чого бракувало. Як у...
Авторка: Марія Булейко (Марковська) Полтавщина – чи не перший регіон в Україні, де ще у 2019 році на обласному...
02 грудня 2024
Сироварня на місці занедбаної будівлі: як Любарська громада заробляє на обліку землі
Сироварня на місці занедбаної будівлі: як...
За сім місяців 2023 року бюджет Любарської громади на Житомирщині поповнився більш ніж на 1,7 мільйона гривень...
27 листопада 2024
Було сиро, волого й жили жаби. Яким після ремонту стало шкільне укриття у Визирській громаді
Було сиро, волого й жили жаби. Яким після...
У Визирській громаді, що на Одещині, – шість закладів загальної середньої освіти та пʼять дитячих садків. Уже цього...