На початку березня цього року Міністерство юстиції України прийняло накази щодо реорганізації відділів державної реєстрації актів цивільного стану управлінь державної реєстрації міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.
Так, наприклад, згідно з наказом Мін’юсту від 01.03.2023 р. №811/5 Близнюківський відділ ДРАЦС у Лозівському районі Харківської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції реорганізовано шляхом приєднання до Лозівського відділу ДРАЦС у Лозівському районі Харківської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
А відповідно до наказу Мін’юсту від 01.03.2023 р. №812/5 Оржицький відділ ДРАЦС у Лубенському районі Полтавської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції реорганізовано і приєднано до Лубенського відділу ДРАЦС у Лубенському районі Полтавської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
За результатами такої реорганізації у кожній області зменшується загальна кількість відділів ДРАЦС, що в свою чергу впливає на доступність надання відповідних адміністративних послуг.
Тому для забезпечення доступності надання таких послуг громадянам місцеві ради можуть уповноважити відповідний виконавчий орган ради та його окремих посадових осіб на здійснення державної реєстрації актів цивільного стану:
І) народження фізичної особи та її походження,
ІІ) шлюбу
ІІІ) смерті.
Ці повноваження є делегованими виконавчим органам місцевих рад відповідно до пункту 3) частини першої статті 4 та частини другої статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану", якими відповідно передбачено, що:
І) виконавчі органи сільських, селищних і міських рад входять до системи органів державної реєстрації актів цивільного стану;
ІІ) виконавчі органи сільських, селищних, міських рад проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті.
Зазначені вище норми кореспондовані з положеннями підпункту 5 пункту "б" частини першої статті 38 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (далі - Закон “Про МСУ”), де визначено, що до відання саме виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема, щодо державної реєстрації актів цивільного стану.
Враховуючи зазначене, експерти USAID «ГОВЕРЛА» запропонували алгоритм дій місцевої ради для забезпечення ними здійснення повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, з яким можна ознайомитися за ПОСИЛАННЯМ.
Приєднані файли:
Теги:
Джерело:
Проєкт USAID «ГОВЕРЛА»
15 липня 2025
Сила двох: співпраця ЦНАП і ДПС як один зі шляхів зміцнення бюджету громади
Сила двох: співпраця ЦНАП і ДПС як один зі...
Ще 2019-го мешканці Мерефи почали питати, чому за паспортом і субсидією можна прийти до ЦНАП, а за карткою платника...
15 липня 2025
Навчання для підприємців із культурних та...
Швейцарсько-український проєкт «Згуртованість та регіональний розвиток України», UCORD та формація Lanka.pro...
15 липня 2025
Начальник Очеретинської військової адміністрації Покровського району Донецької області Микола Коваленко про...
14 липня 2025
Аналіз положень Бюджетної декларації України на 2026-2028 роки
Аналіз положень Бюджетної декларації України на...
Автор: Ігор Герасимчук, експерт Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» Бюджетна...