Реформа шкільного харчування. Як комунікувати з дітьми

Авторка: Алевтина Седоченко, експертка Програми «U-LEAD з Європою»


Реформа системи шкільного харчування, яка стартувала у 2020 році, потребує комплексного підходу до її впровадження в основних напрямках:

  1. нові норми і порядок організації харчування в закладах освіти,
  2. підготовка кваліфікованих кухарів, 
  3. організація закупівель,
  4. забезпечення їдалень у закладах освіти необхідним обладнанням,
  5. комунікація нових підходів до організації харчування  і змін у шкільному меню.

Органи місцевого самоврядування приділяють основну увагу саме першим чотирьом пунктам вищезазначеного переліку. Втім, часто випускається з поля зору комунікація як важливий елемент, що сприяє успішній  імплементації змін на місцях. Від ефективної комунікації  з учнями,  їхніми батьками,  мешканцями  громади  залежить  успіх реформи загалом. Адже саме комплексна комунікація новацій в системі шкільного харчування сприяє формуванню культури здорового харчування не тільки в закладах освіти, а й в родинах, популяризації культури здорового харчування в суспільстві.

Зазвичай, коли ми говоримо про комунікацію, то, насамперед, маємо на увазі такі поняття як зв'язок, залучення спілкування, взаємодія тощо. Але для органів місцевого самоврядування комунікація має ще один важливий аспект – можливість впливати на те, як громадськістю будуть прийняті та підтримані ініціативи та дії ОМС. Тому для успішної комунікації змін у шкільному харчуванні, варто проаналізувати цільові аудиторії, тобто групи людей, з якими ми хочемо спілкуватися, зрозуміти їхні потреби  і  мотивацію. Це допоможе сформувати підхід до системної комунікації з різними цільовими аудиторіями з урахуванням факторів,  які є для них важливими.

 

 

В цьому контексті комунікація з учнями шкіл щодо змін в підходах до харчування, нового меню, необхідності формування правильних харчових звичок є вкрай важливою,  якщо не ключовою. Адже саме діти є тими, хто користуватиметься результатами реформ і тими, хто може вплинути на формування культури здорового харчування у родині, а з рештою і у суспільстві.

Впродовж жовтня 2021 р. Програма «U-LEAD з Європою» на базі своїх регіональних офісів провела низку практичних семінарів і консультацій  для представників органів місцевого самоврядування, директорів шкіл щодо впровадження реформи шкільного харчування. Експерти Програми Сергій Дятленко і Алевтина Седоченко разом із учасниками заходів напрацювали підходи до інформування і активного залучення школярів до просування принципів і практик здорового харчування – «18 ідей для дітей», деякі з яких представлено в цій презентації (ЗАВАНТАЖИТИ).


Ця публікація підготовлена за підтримки Програми «U-LEAD з Європою». Зміст матеріалу є відповідальністю виключно його авторів та не може жодним чином сприйматися як такий, що відображає офіційну позицію Програми «U-LEAD з Європою».

Колонка відображає винятково позицію її автора. За достовірність інформації відповідає автор колонки. Точка зору редакції порталу «Децентралізація» може не збігатися з точкою зору автора колонки.
03.11.2021 - 16:55 | Переглядів: 5008
Author list 84bef807de921f09b6c246c4f502a9fc

Автор: Алевтина Седоченко

Приєднані файли:

Теги:

освіта Алевтина Седоченко

Джерело:

Поділитися новиною:

Читайте також:

06 липня 2022

Важливі під час воєнного стану роз’яснення для місцевої влади і жителів громад - в одній рубриці

Важливі під час воєнного стану роз’яснення для...

За ініціативи Мінрегіону на порталі «Децентралізація» створена рубрика, де зібрані офіційні та експертні роз’яснення,...

06 липня 2022

Захисний одяг для пожежників отримали від партнерів 25 громад з Волинської, Львівської та Полтавської областей

Захисний одяг для пожежників отримали від...

  Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» передав 25 громадам-партнеркам у Волинській, Львівській та Полтавській областях 250...

06 липня 2022

Як Рава-Руська громада планує розвивати місцеву економіку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Як Рава-Руська громада планує розвивати місцеву...

5 липня Марат Кюрчевський, керівник програм з розвитку місцевого самоврядування і децентралізації влади...