Здоровий глузд проти фейків: як Моршину вдалося вакцинувати більшість дорослого населення

Попри те, що все більше людей хворіють на коронавірус, 56% українців не планують вакцинуватися. Такі результати опитування фонду «Демократичні ініціативи», проведеного у вересні. Серед причин – страх побічних ефектів, неперевіреності вакцини та недовіра до уряду, пише Центр стратегічних комунікацій.

На тлі побоювань українців перед вакцинацією показовим є досвід Моршинської громади, де ще у квітні запустили пілотний проєкт з масового щеплення населення, що за два місяці показав ефективність: станом на серпень у місті дві дози вакцини отримали вже 66% дорослих жителів. Серед ключових факторів успіху такої кампанії стала прозора комунікація з жителями міста, тісна співпраця з медичною спільнотою та ініціативність місцевої влади.

Аналізуємо досвід Моршина, який показує – активність і взаємодія всіх ланок дозволяє боротися з дезінформацією про щеплення та підвищити рівень вакцинації.

Пілотний проєкт з масової вакцинації в Моршині запустили в середині квітня – для України це був новий формат, оскільки тоді в країні діяв другий етап вакцинації, коли щеплення могли отримати медпрацівники, вчителі та працівники соціальних служб. Натомість у Моршині свою дозу вакцини міг отримати кожен охочий.

Проєкт ініціювала міська влада Моршина, пізніше його підтримало Міністерство охорони здоров’я. У Центрі громадського здоров’я прорахували всі потреби та потужності, щоб вийти на рівень 70% вакцинованого дорослого населення за місяць кампанії. У департаменті охорони здоров’я Львівської облдержадміністрації пояснюють, що цей експеримент вирішили провести, щоб вивчити й проаналізувати ефективність вакцинації в окремому населеному пункті.

На початку проєкту на місці зіткнулися з високим рівнем недовіри до вакцинації – хоча провакцинувати 70% населення розраховували за місяць, втілити ці плани вдалося за два місяці. Та навіть попри це, результати виявилися успішними.

 

 

Співпраця з міською адміністрацією

 

Довіра до міської адміністрації була одною з причин, чому вдалося досягнути такого високого рівня вакцинації у місті, вважає Олег Когут, координатор з вакцинації проти COVID-19 у Львівській області.

«Одним із перших вакцинувався мер міста. На мою думку, це було першим серйозним моментом, який спонукав людей повірити у потребу вакцинації. Приклад міського голови набув розголосу, це не тримали у таємниці – так він показав, що вакцинація рятує життя», – розповідає Когут у коментарі Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.

 

Прозора комунікація та залученість медіа

 

Щоб підняти обізнаність на тему вакцинації, активно співпрацювали з усіма місцевими засобами масової інформації – від телебачення до друкованої преси.

Уся робота з медіа фактично була спрямована у двох напрямках – інформаційному й просвітницькому. По-перше, потрібно було показати потребу у вакцинуванні, адже це єдиний спосіб не захворіти на COVID-19 чи принаймні перенести хворобу в легшій формі без серйозних наслідків.

По-друге, розсіяти страх населення перед вакциною, пов’язаний з чутками про ускладнення та неповний на той час етап випробування вакцин (наразі всі вакцини в Україні схвалені Всесвітньою організацією охорони здоров’я, вони також широко застосовуються у всьому світі). Щоб боротися з фейками та побоюваннями щодо вакцини, у Моршині використовували напрацювання МОЗ та ВООЗ, показували досвід інших країн, щоб заспокоїти населення міста та розвінчати міфи про вакцинацію.

Також для комунікації використовували друковані матеріали з інформацією про профілактику COVID-19: їх розносили по будинках та роздавали на робочих місцях.

 

Сімейні лікарі та сарафанне радіо

 

Під час експерименту активно включилася мережа первинної ланки медиків – сімейних лікарів, які працювали зі своїми пацієнтами. Робота велася в основному телефоном – лікарі обдзвонювали своїх пацієнтів і пояснювали, чому потрібно вакцинуватися та де це можна зробити. У такому форматі зокрема зосереджувалися на людях старшого віку, щоб переконати їх вакцинуватися.

У місті діяли три пункти щеплення – два з них на базі міської лікарні. Також для підсилення використали мобільну бригаду з сусіднього міста Стрий.

«Ця бригада виїжджала до Моршина і фактично працювала з організованими колективами. Керівництва компаній були ініціаторами вакцинації та сприяли тому, щоб їхніх працівників вакцинували, тому бригада їздила по приватних компаніях, комунальних службах, санаторіях, навчальних закладах», – пояснює Олег Когут.

 

 

Результат

 

У результаті масової вакцинації, протягом двох місяців – з середини червня до середини серпня – у Моршині не зафіксували жодного нового хворого на коронавірус. Далі захворюваність відновилася, однак це очікувано на тлі зростання захворюваності в Україні, пояснює координатор з вакцинації проти COVID-19 у Львівській області. За його словами, це поодинокі випадки, оскільки хворіють переважно невакциновані люди.

Водночас такий досвід було б важче відтворити у більшому місті: оскільки населення Моршина становить близько 6 000 людей, ефективно працювали «сарафанне радіо», високий рівень довіри до місцевої влади та керівників підприємств.

«Новизна у Моршині полягала у тому, що ми відійшли від стандартних етапів вакцинації. Це був експериментальний досвід, важливий на той період: вакцин тоді було недостатньо, а в Моршині їх було вдосталь. Зараз важливо працювати з великими масами населення, але насправді ця робота ведеться постійно на всіх рівнях – від центрального до місцевого», – підсумовує Олег Когут.

26.10.2021 - 15:07 | Переглядів: 4926
Здоровий глузд проти фейків: як Моршину вдалося вакцинувати більшість дорослого населення

Теги:

коронавірус

Область:

Львівська область

Громади:

Моршинська територіальна громада

Джерело:

Центр стратегічних комунікацій

Поділитися новиною:

Читайте також:

09 вересня 2022

Лановецька громада Тернопільської області: про війну, історію, розвиток та підтримку партнерів

Лановецька громада Тернопільської області: про...

  «Там хлопці боронять, а ми маємо тут робити роботу», - вважають у Лановецькій громаді Тернопільської...

26 серпня 2022

П'ядицька громада: село розвивається, а громада має прибуток і перспективу

П'ядицька громада: село розвивається, а громада...

    Аби досягнути успіху - треба знайти свою унікальність. Або створити її! До об’єднання власні...

29 липня 2022

Великоберезовицька громада розробила інвестиційний профіль та працює над запрошенням релокованого бізнесу

Великоберезовицька громада розробила...

Створення сприятливого бізнес-середовища в територіальній громаді - тривалий процес, який вимагає системної роботи у...

22 лютого 2022

Міжмуніципальне диво. 16 громад Закарпаття разом будують сміттєсортувальний завод

Міжмуніципальне диво. 16 громад Закарпаття...

Будівництво має початися у травні цього року у селищі Поляна Закарпатської області із залученням німецького...