«Громада Today» або Чим месенджер може прислужитися місцевому самоврядуванню

 

У Глибоцькій громаді Чернівецької області основним каналом комунікації влади з жителями став один з месенджерів. За його допомогою не тільки дізнаються головні новини, а й шукають працівників, рекламують місцевий бізнес та голосують за різноманітні ініціативи 

Автор: Дмитро Синяк 


Ось вже півтора роки практично кожен вечір, а деколи і ранок, для голови Глибоцької громади Чернівецької області Григорія Ванзуряка закінчується однаково: він пише розлоге повідомлення у каналі громади, створеному в популярному месенджері, який має дещо претензійну, а може, й дещо жартівливу назву «Громада Today». Зараз у ньому понад 3 тис. учасників, і він є основним засобом комунікації селищної ради з мешканцями. Зазвичай починає з найважливішого: ситуацією із захворюваністю на COVID-19.

«Доброго вечора всім читачам нашого каналу! Кількість хворих на коронавірус зростає, – повідомляється у ранковому повідомленні 17 березня. – Статистика на сьогодні наступна: Всього в лікарні перебуває 78 хворих. Поступили за останню добу – 4. Виписаний з одужанням – 1. Підтвердженні – 60. Підозра – 18. Важкі в реанімації на масочній подачі кисню – 8. В «інфекції» на кисневій дотації – 19. В реанімації померло двоє хворих, жителька села Волока 1981 р.н. та жителька міста Чернівці 1956 р.н., обоє мали супутні хвороби, ПЛР тести були позитивні. Співчуття рідним та близьким!

Компанія з вакцинації триває, першими мали змогу вакцинуватися лікарі, кількість вакцини ще є, тому невдовзі ми спільно з ЦРЛ розробимо електронну форму для запису на вакцинування. Просимо бажаючих записатися заздалегідь…»

Також цього дня у чаті з’явилася інформація щодо контактних номерів, за якими треба повідомляти, «якщо на вулиці не горять фонарі, є прорив водомережі чи дещо інше щодо діяльності комунальної служби», повідомлення про перенесення до приміщення райради соціальних служб (служби у справах дітей, територіального центру та управління праці й соціального захисту), а також обіцяна анкета «для того, щоб отримати вакцину від COVID-19». Потім з’явилася реклама доставки «рідкої м’якої води» зі «свердловини поблизу с. Валя Кузьміна». Завершувало день опитування для молоді «Як у вас там з роботою?», проведене «у рамках базового тренінгу «Молодіжний працівник» що підтримується програмою #DOBRE».

«На сьогодні все. Всім добра і здоров'я! Будьте обережні і бережіть себе!» – написав у фіналі Григорій Ванзуряк.

- Наш канал дозволяє мені бути в курсі всього, що відбувається у громаді, бо його учасники мають можливість відповідати мені особисто, – розповідає пан Григорій. – А я при цьому бачу ще й номери їхніх телефонів, тож можу одразу зателефонувати і уточнити щось, заспокоїти, пояснити тощо. Мабуть, кращого засобу спілкування з жителями громади у нас ще не було. Раніше основним каналом комунікації ми вважали районну газету. Однак часи змінилися, і нам теж не можна стояти на місці. В інформаційну епоху інформацію треба надавати швидше…

Тепер районна газета, офіційний сайт громади і її профіль у соціальній мережі з двома тисячами фоловерів фактично підтримують канал в месенджері, через який іде найбільша кількість інформації.

 

Голова Глибоцької громади Григорій Ванзуряк

 

«Враховуючи останні події та небажання керівництва Камянецької громади виконувати рекомендації заступника голови ОДА, іншого виходу як скасувати рішення сесії Глибоцької райради немає, – повідомляє 12 березня Григорій Ванзуряк про одну з місцевих проблем, не заглиблюючись в, очевидно, відомі всім місцевим жителям деталі. – Тому керівник департаменту охорони здоров'я Олег Чорний пообіцяв організувати зустріч громад з головами Чернівецької райради та РДА. Скажу свою думку, що до нинішнього моменту у громадах району всі знаходили компроміс, незважаючи на те, якими б важкими не були проблеми. Останнім часом певні особи, яких нічого не пов'язує з районом і громадами, намагаються розхитати єдність громад району. Такі дії завдали вже серйозного іміджевого удару по новоствореній громаді. Якщо керівництво і депутати не зрозуміють, надалі наслідки будуть більш серйознішими».

У Глибоцькій громаді 19,5 тис. населення, і кожен шостий є учасником «Громада Today». Григорій Ванзуряк вважає, що це «основне ядро»: найактивніші жителі, яким небайдужа доля їхніх сіл та селищ. Також це «сильна фокус-група, на яку орієнтуються всі інші». Відтак для вирішення будь-якого місцевого питання Глибоцькій громаді не потрібно проводити загальні збори – достатньо розмістити опитування у каналі.

Ідея створення новітнього засобу масової інформації у громаді належить спеціалісту зі зв’язків з громадськістю Глибоцької селищної ради Віталію Мостовому. Спершу він став модератором групи в месенджері, від якої перед минулорічними місцевими виборами довелося відмовитися: надто багато там стало суто політичних заяв. Так група перетворилася на канал.

- За минулий день новину про вакцинування переглянули близько 1 тис. унікальних відвідувачів, при цьому було заповнено 86 анкет тих, які виявили бажання прищепитися, – не без гордості розповідає пан Віталій. – Цього дня ми маємо ще 200 унікальних, таким чином денний трафік цієї новини сягнув 600 осіб.

 

Спеціаліст зі зв’язків з громадськістю Глибоцької селищної ради Віталій Мостовий

 

При цьому на розкрутку «Громади Today» не витрачалося жодної гривні – люди самі охоче підписувалися на нього, «щоб почитати мера», запрошували своїх знайомих, поширювали новини тощо.

Нова модель комунікацій з жителями громади відкрила для її керівництва широкі можливості. «Громада Today» оперативно повідомляє про планові відключення електроенергії, води та газу, а також про дні, у які сміттєвоз забиратиме тверді побутові відходи у тих чи інших селах тощо. А ще канал «розкручує» офіційний сайт Глибоцької громади.

- Часто відвідуваність сайтів місцевих рад складає близько 100 унікальних відвідувачів на 10 тис. населення на місяць, – розповідає Віталій Мостовий. – Тобто інформація, розміщена на цьому сайті, практично нікому не допомагає. У 2018 році офіційний сайт Глибоцької селищної ради відвідали лишень 6400 унікальних відвідувачів, або близько 530 на місяць. За позаминулий рік ми вже маємо 38 тис. «унікалів», які заходили на сайт з 80 тис. гаджетів, при цьому загальна кількість переглядів сайту сягнула 250 тис. А минулоріч ми мали вже 84 тис. унікальних відвідувачів, або 7 тис. на місяць. Наскільки мені відомо, це найвищі показники серед сайтів громад в Україні.

Щоб зробити офіційний сайт громади ще більш затребуваним, на ньому дозволили створювати сторінки тих чи інших місцевих підприємств. Саме на них дають посилання на месенджер-каналі, коли там розміщують рекламу цих підприємств. На період карантину, щоб підтримати місцевий бізнес, влада громади прийняла рішення розміщувати цю рекламу безкоштовно.

 - Цей захід дуже допоміг моїй компанії у найскрутніший період, – розповідає власник місцевого кафе та підприємства з організації шкільного харчування Ілля Бугня. – Карантин поставив практично весь місцевий бізнес на коліна, і щоб якось вижити, я вирішив організувати доставку їжі зі свого кафе. Ця справа йшла, відверто кажучи, не дуже, доки я не розмістив рекламу на «Громада Today». Після цього обсяги реалізації зросли уп’ятеро! Також цей канал допомагає шукати працівників. Зазвичай, вистачає 3-4 дні, щоб знайти будь-якого фахівця…

- У популярних соцмережах середня ціна кліка складає 0,25 центи при аналогічному трафіку, отже ми можемо приблизно підрахувати, що пан Ілля, на чию сторінку з нашого каналу зайшли понад 3 тис. відвідувачів, зекономив близько 750 доларів, – каже Віталій Мостовий.

Наступна ідея спеціаліста зі зв’язків з громадськістю – придбання комунального сіті-бота. На відміну від  безоплатного месенджер-каналу, він коштує чимало: від 70 до 200 тис. грн. Однак сіті-бот дає можливість інтегрувати у нього різні абонентські бази: зі споживання води, електроенергії, газу тощо. Також через сіті-бот можна замовляти різноманітні довідки.

- Я дуже рекомендую всім громадам створити подібні канали, – радить Григорій Ванзуряк. – Єдині складності, пов’язані з цим: наявність фахового адміністратора та обов’язок для голови громади раз на день-два писати кілька слів мешканцям. Та коли очільник громади живе її проблемами, для нього це буде нескладно.

Теги:

стаття комунікації Кращі практики

Область:

Чернівецька область

Громади:

Глибоцька територіальна громада

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

17 вересня 2021

Розвиток скотарства: проєкт Сосницької громади

Розвиток скотарства: проєкт Сосницької громади

Сосницька громада Чернігівської області має багато господарств, які розводять корів та здають молоко. Але...

16 вересня 2021

Як Асканія-Нова хоче стати туристичним гігантом країни

Як Асканія-Нова хоче стати туристичним гігантом...

Асканія-Нова об'єднує дев'ять населених пунктів. За п'ять років реформи з децентралізації громада змогла відновити...

15 вересня 2021

У громаді на Миколаївщині волонтери шиють постільну білизну та подушки для лікарні

У громаді на Миколаївщині волонтери шиють...

У Миколаївській області волонтери громадської організації «Віват» передали медичному персоналу Снігурівської лікарні...

14 вересня 2021

Шкільні автобуси: як фермери і підприємці допомагають Ічнянській громаді

Шкільні автобуси: як фермери і підприємці...

  Напередодні першого вересня Ічнянська територіальна громада, що на Чернігівщині, поповнилася двома сучасними...

13 вересня 2021

Відновити історію. Ніжинська громада планує привабити туристів 3D-експозиціями

Відновити історію. Ніжинська громада планує...

За роки децентралізації у Ніжинській громаді відремонтували школи та лікарні, в зараз прагнуть відродити забуті...