Скандинавська ходьба, лижі, катамарани й байки: Хмільник оновлює пропозицію для туристів

Хмільник — один із найпопулярніших лікувальних курортів України. Десятки тисяч людей приїздять сюди щороку оздоровитись за допомогою унікальних мінеральних вод і торф’яних грязей, а також насолодитися прогулянками лісовими масивами й набережною річки Південний Буг. Утім, попри постійний потік відпочивальників до санаторно-курортних закладів, туристична сфера у громаді потребувала ґрунтовних змін й оживлення: туристичні послуги місцевого малого й середнього бізнесу були несистематизованими, їх мало рекламували й вони не давали бажаних прибутків. Тож у 2018 році розпочалась активна співпраця міста з проектом міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), спрямована на комплексне оновлення й подальший розвиток галузі туризму у Хмільнику.

Передусім було розроблено Стратегію розвитку курорту «Хмільник» на період до 2027 року, а згодом у співпраці з місцевими громадськими організаціями «Туристично-оздоровча Україна» та «Право» втілено низку ініціатив, що запустили абсолютно новий виток розвитку туризму в місті.

«Попри те що вже майже 10 років Хмільник є містом-курортом, донедавна тут ніхто прицільно не займався розвитком сфери туризму. Не було сформованої стратегії приваблення туристів, адже наявність великих санаторіїв «розслабляє»: люди так чи інакше приїздять і, ба більше, у стінах оздоровниць забезпечені всім необхідним — проживанням, харчуванням, розвагами. Ініціативи, втілені у Хмільнику за підтримки Проекту ПРОМІС, заклали міцний фундамент для переформатування і зростання туристичної сфери в місті. У рамках втілення цих ініціатив врешті розділили поняття «туристи» й «відпочивальники в санаторіях», систематизували інформацію про наявні та потенційні родзинки Хмільника, почали розвивати туристичні місця, створювати нові туристичні продукти. Безумовно, великі зміни не відбуваються миттєво. Тож ми разом із колегами й однодумцями, місцевими підприємцями та представниками влади налаштовані на довготривалу плідну співпрацю», — поділився Віталій Дорох, керівник ГО «Право».

На початку жовтня 2020 року за сприяння Проекту ПРОМІС у Хмільнику відкрився туристично-інформаційний центр, де тепер гості міста можуть отримати вичерпні консультації щодо найцікавіших локацій та подій, які відбуваються у громаді. Для зручного онлайн-інформування розробили сайт, де акумулювали інформацію про всю міську туристичну інфраструктуру й супутні послуги. Також ГО «Туристично-оздоровча Україна» запустила в місті нові унікальні туристичні маршрути: водний, велосипедний і пішохідний (для занять зі скандинавської ходьби). За підтримки Проекту ПРОМІС для активного відпочинку туристів придбано 5 електросамокатів, 2 електробайки, 7 велосипедів і 10 комплектів лижного спорядження. Також куплено 2 катамарани й облаштовано станцію їх прокату. Тож відтепер гостей міста зустрічатимуть із цілком новими пропозиціями проведення часу.

Крім того, уже зовсім скоро в новоствореному туристичному центрі буде налагоджено невелике виробництво сувенірної продукції. Усі вироби виготовлятимуть жителі міста, які попередньо навчаються хендмейду й роботі зі спеціальним обладнанням, придбаним також за підтримки Проекту ПРОМІС.

«На безкоштовні майстер-класи запрошуємо всіх охочих хмільничан. Зокрема, до навчань долучаються пенсіонери, жінки в декреті, тимчасово непрацюючі й малозабезпечені, які хочуть освоїти нові навички. Надалі залучимо цих людей до співпраці з туристичним центром. Виготовлену сувенірну продукцію будемо продавати у приміщенні центру та спеціальному магазині поруч. Також є домовленість із міською владою про облаштування крамнички з нашими сувенірами в міському парку. Нове обладнання дасть змогу максимально урізноманітнити асортимент сувенірної продукції. Наприклад, за допомогою УФ-принтера будемо наносити малюнки не лише на папір чи тканини, а й на дерево та кераміку. Лазерним гравером будемо створювати написи й логотипи на склі, шкірі, акрилових і кам’яних поверхнях. Вишивальна машина допоможе зробити стильне брендування, наприклад, футболок, кепок чи тканинних масок», — розповів Яків Настасюк, керівник ГО «Туристично-оздоровча Україна».

Серед навчальних заходів для містян першими відбулися майстер-класи з виготовлення ляльок-мотанок і намиста. Місцева майстриня провела чотириденні заняття, що допомогли учасницям не лише відкрити нові творчі грані, а й перспективи подальшого розвитку та самореалізації.

«Ніколи не займалася рукоділлям професійно, але дуже люблю вишивку та народні мотиви у творчості. Тож, побачивши рекламу майстер-класів у соцмережі, вирішила скористатися нагодою повчитись нового. Тим паче, що такі заходи зовсім нечасто відбуваються в нашому місті. Із задоволенням побувала на заняттях із виготовлення ляльки-мотанки й намиста, а пізніше ще й вчилася працювати на вишивальній машині. Було дуже цікаво, на кожній зустрічі ми виготовляли щораз складніші вироби, освоїли різні техніки та нюанси. Наприклад, з намистом почали з однорядного плетіння, а завершили вже так званим плетінням «шамбала». Окремо тішить те, що навчалася не просто для себе, адже надалі планую співпрацювати з туристичним центром, виготовляючи сувенірні вироби на замовлення», — розповіла Наталія Мовчан, жителька Хмільника.

Після налагодження сувенірного виробництва ГО «Туристично-оздоровча Україна» спільно з партнерами планують залучати місцевих підприємців до туристичного кластеру. Першими кроками на шляху його заснування стали навчальні тренінги з роз’яснення переваг кластерних ініціатив, у яких взяли участь представники місцевих санаторіїв, власники готелів, ресторанів та інші підприємці туристичної галузі. Ініціатори переконані, що об’єднання ресурсів і зусиль підприємців у сфері туризму поступово набуде у Хмільнику реальних обрисів і місцевий бізнес відчує переваги грамотно вибудуваної кооперації.

Отже, системна підтримка від Проекту ПРОМІС не лише дала неабиякий поштовх для розкриття туристичного потенціалу Хмільника, а й створила передумови для економічного піднесення міста й налагодження якісної взаємодії місцевих підприємців, влади та громади. І хоча пандемія COVID-19 досі є найбільшим викликом для розвитку туризму, хмільничанам вдається поетапно втілювати ідеї цікавого часопроведення для майбутніх гостей та наповнювати курортну зону новим змістом.

Приєднані зображення:

Теги:

туризм

Область:

Вінницька область

Громади:

Хмільницька територіальна громада

Джерело:

pleddg.org.ua

Поділитися новиною:

Читайте також:

29 липня 2022

Великоберезовицька громада розробила інвестиційний профіль та працює над запрошенням релокованого бізнесу

Великоберезовицька громада розробила...

Створення сприятливого бізнес-середовища в територіальній громаді - тривалий процес, який вимагає системної роботи у...

22 лютого 2022

Міжмуніципальне диво. 16 громад Закарпаття разом будують сміттєсортувальний завод

Міжмуніципальне диво. 16 громад Закарпаття...

Будівництво має початися у травні цього року у селищі Поляна Закарпатської області із залученням німецького...

22 лютого 2022

У Запорізькій області громада створила пожежну охорону та вже кілька років самостійно бореться з пожежами

У Запорізькій області громада створила пожежну...

Добровільну пожежну охорону Комиш-Зорянська громада створила завдяки новим можливостям, які отримала в...

18 лютого 2022

Стати екологічною столицею Київщини. Кейс Пірнівської громади, яка самостійно визначилася із власним майбутнім

Стати екологічною столицею Київщини. Кейс...

Наприкінці децентралізації десять сіл неподалік від Києва примусово об’єднали в Пірнівську громаду. І хоча на паперах...