Скандинавська ходьба, лижі, катамарани й байки: Хмільник оновлює пропозицію для туристів

Хмільник — один із найпопулярніших лікувальних курортів України. Десятки тисяч людей приїздять сюди щороку оздоровитись за допомогою унікальних мінеральних вод і торф’яних грязей, а також насолодитися прогулянками лісовими масивами й набережною річки Південний Буг. Утім, попри постійний потік відпочивальників до санаторно-курортних закладів, туристична сфера у громаді потребувала ґрунтовних змін й оживлення: туристичні послуги місцевого малого й середнього бізнесу були несистематизованими, їх мало рекламували й вони не давали бажаних прибутків. Тож у 2018 році розпочалась активна співпраця міста з проектом міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), спрямована на комплексне оновлення й подальший розвиток галузі туризму у Хмільнику.

Передусім було розроблено Стратегію розвитку курорту «Хмільник» на період до 2027 року, а згодом у співпраці з місцевими громадськими організаціями «Туристично-оздоровча Україна» та «Право» втілено низку ініціатив, що запустили абсолютно новий виток розвитку туризму в місті.

«Попри те що вже майже 10 років Хмільник є містом-курортом, донедавна тут ніхто прицільно не займався розвитком сфери туризму. Не було сформованої стратегії приваблення туристів, адже наявність великих санаторіїв «розслабляє»: люди так чи інакше приїздять і, ба більше, у стінах оздоровниць забезпечені всім необхідним — проживанням, харчуванням, розвагами. Ініціативи, втілені у Хмільнику за підтримки Проекту ПРОМІС, заклали міцний фундамент для переформатування і зростання туристичної сфери в місті. У рамках втілення цих ініціатив врешті розділили поняття «туристи» й «відпочивальники в санаторіях», систематизували інформацію про наявні та потенційні родзинки Хмільника, почали розвивати туристичні місця, створювати нові туристичні продукти. Безумовно, великі зміни не відбуваються миттєво. Тож ми разом із колегами й однодумцями, місцевими підприємцями та представниками влади налаштовані на довготривалу плідну співпрацю», — поділився Віталій Дорох, керівник ГО «Право».

На початку жовтня 2020 року за сприяння Проекту ПРОМІС у Хмільнику відкрився туристично-інформаційний центр, де тепер гості міста можуть отримати вичерпні консультації щодо найцікавіших локацій та подій, які відбуваються у громаді. Для зручного онлайн-інформування розробили сайт, де акумулювали інформацію про всю міську туристичну інфраструктуру й супутні послуги. Також ГО «Туристично-оздоровча Україна» запустила в місті нові унікальні туристичні маршрути: водний, велосипедний і пішохідний (для занять зі скандинавської ходьби). За підтримки Проекту ПРОМІС для активного відпочинку туристів придбано 5 електросамокатів, 2 електробайки, 7 велосипедів і 10 комплектів лижного спорядження. Також куплено 2 катамарани й облаштовано станцію їх прокату. Тож відтепер гостей міста зустрічатимуть із цілком новими пропозиціями проведення часу.

Крім того, уже зовсім скоро в новоствореному туристичному центрі буде налагоджено невелике виробництво сувенірної продукції. Усі вироби виготовлятимуть жителі міста, які попередньо навчаються хендмейду й роботі зі спеціальним обладнанням, придбаним також за підтримки Проекту ПРОМІС.

«На безкоштовні майстер-класи запрошуємо всіх охочих хмільничан. Зокрема, до навчань долучаються пенсіонери, жінки в декреті, тимчасово непрацюючі й малозабезпечені, які хочуть освоїти нові навички. Надалі залучимо цих людей до співпраці з туристичним центром. Виготовлену сувенірну продукцію будемо продавати у приміщенні центру та спеціальному магазині поруч. Також є домовленість із міською владою про облаштування крамнички з нашими сувенірами в міському парку. Нове обладнання дасть змогу максимально урізноманітнити асортимент сувенірної продукції. Наприклад, за допомогою УФ-принтера будемо наносити малюнки не лише на папір чи тканини, а й на дерево та кераміку. Лазерним гравером будемо створювати написи й логотипи на склі, шкірі, акрилових і кам’яних поверхнях. Вишивальна машина допоможе зробити стильне брендування, наприклад, футболок, кепок чи тканинних масок», — розповів Яків Настасюк, керівник ГО «Туристично-оздоровча Україна».

Серед навчальних заходів для містян першими відбулися майстер-класи з виготовлення ляльок-мотанок і намиста. Місцева майстриня провела чотириденні заняття, що допомогли учасницям не лише відкрити нові творчі грані, а й перспективи подальшого розвитку та самореалізації.

«Ніколи не займалася рукоділлям професійно, але дуже люблю вишивку та народні мотиви у творчості. Тож, побачивши рекламу майстер-класів у соцмережі, вирішила скористатися нагодою повчитись нового. Тим паче, що такі заходи зовсім нечасто відбуваються в нашому місті. Із задоволенням побувала на заняттях із виготовлення ляльки-мотанки й намиста, а пізніше ще й вчилася працювати на вишивальній машині. Було дуже цікаво, на кожній зустрічі ми виготовляли щораз складніші вироби, освоїли різні техніки та нюанси. Наприклад, з намистом почали з однорядного плетіння, а завершили вже так званим плетінням «шамбала». Окремо тішить те, що навчалася не просто для себе, адже надалі планую співпрацювати з туристичним центром, виготовляючи сувенірні вироби на замовлення», — розповіла Наталія Мовчан, жителька Хмільника.

Після налагодження сувенірного виробництва ГО «Туристично-оздоровча Україна» спільно з партнерами планують залучати місцевих підприємців до туристичного кластеру. Першими кроками на шляху його заснування стали навчальні тренінги з роз’яснення переваг кластерних ініціатив, у яких взяли участь представники місцевих санаторіїв, власники готелів, ресторанів та інші підприємці туристичної галузі. Ініціатори переконані, що об’єднання ресурсів і зусиль підприємців у сфері туризму поступово набуде у Хмільнику реальних обрисів і місцевий бізнес відчує переваги грамотно вибудуваної кооперації.

Отже, системна підтримка від Проекту ПРОМІС не лише дала неабиякий поштовх для розкриття туристичного потенціалу Хмільника, а й створила передумови для економічного піднесення міста й налагодження якісної взаємодії місцевих підприємців, влади та громади. І хоча пандемія COVID-19 досі є найбільшим викликом для розвитку туризму, хмільничанам вдається поетапно втілювати ідеї цікавого часопроведення для майбутніх гостей та наповнювати курортну зону новим змістом.

Приєднані зображення:

Теги:

туризм

Область:

Вінницька область

Громади:

Хмільницька територіальна громада

Джерело:

pleddg.org.ua

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

17 квітня 2021

ЦНАП Кіптівської громади

ЦНАП Кіптівської громади

«Децентралізація» напросилася в гості до Кіптівської громади, що на Чернігівщині. Хотіли побачити, як живе громада,...

16 квітня 2021

Хмельницький отримав Приз Європи

Хмельницький отримав Приз Європи

Місто Хмельницький  отримало Приз Європи - найвищу відзнаку, яку Парламентська Асамблея Ради Європи присуджує окремим...

14 квітня 2021

Про 12 громад, 19 сироварень і 23,5 мільйонів гривень. Історія одного проєкту

Про 12 громад, 19 сироварень і 23,5 мільйонів...

Громади Рівненської та Волинської областей об’єдналися заради реалізації масштабного проєкту, профінансованого...

14 квітня 2021

Багатодітні родини з усієї країни: як жителька Куликівської громади намагається зберегти школу і відродити село

Багатодітні родини з усієї країни: як жителька...

Шукають будинок для багатодітних родин і допомагають з переїздом, – так у Дроздівці Куликівського району хочуть...

06 квітня 2021

Декомунізація в головах. Як свобода і власні гроші вчать громади діяти раціонально

Декомунізація в головах. Як свобода і власні...

Онуки та правнуки тих, хто пережив колективізацію, Голодомор, розкуркулення, репресії та війну, після Революції...