Пакет антикризових заходів. Що підтримала Верховна Рада?

Автор: Лариса Білозір, народна депутатка,
голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур
Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування


Хоч за час незалежності ми переживали чимало економічних та соціальних катаклізмів, кожен новий виклик звалювався на нас як сніг на голову. От і зараз Україна опинилася у вихорі світової економічної кризи та пандемії коронавірусу.

Обмежувальні заходи карантину, які були введені в Україні 11 березня та покликані зберегти людське здоров'я та життя, на жаль, жорстко б’ють по економіці країни. Західні уряди у подібній ситуації шукають можливості державної підтримки для власного бізнесу та активізують внутрішні резерви задля покриття кризових економічних процесів. Очевидно, що нині на такому ж шляху й Україна.

Минулі два тижні депутати, представники з різних фракцій та груп, готували законодавчі зміни необхідні для зменшення негативних наслідків від коронавірусу на економіку країни. Зрозуміло, що напрацьований документ далеко не ідеальний і не буде панацеєю, адже, в умовах обмежених ресурсів втримати від падіння власну економіку повністю не вдасться.

Україна, на жаль, не має тих ресурсів для величезних фінансових вливань, які наявні сьогодні в розвинутих країнах. Тож в таких умовах на місцеву владу знову лягає додатковий фінансовий тягар. Через зменшення підприємницької активності місцеві бюджети вже зараз недоотримають такий важливий фінансовий ресурс.

Серед досягнень підготовленого депутатами законопроєкту №3275 можна вважати те, що вдалося відстояти хоча б частково інтереси місцевого самоврядування. В тексті документу збережено надходження ПДФО до місцевих бюджетів, повернення податку на землю та нерухомість вже з квітня (який був на березень-квітень скасований в законі №3220),та можливість місцевій владі встановлювати розмір єдиного податку і проводити засідання Рад в режимі відеоконференцій по питанням запобіганню коронавірусу.

30 березня народні депутати на позачерговому засіданні Верховної Ради підтримали цей законопроект 312 голосами. Якщо детальніше, то у проголосованому документі ми маємо чотири основних блоки питань.

Перший блок – це соціальний:

  • Встановлення медикам, які працюватимуть з хворими на коронавірус, надбавки до 300% службового окладу, працівникам територіальний центрів до 100%;
  • Продовження соцдопомог, допомога по безробіттю без нових заяв до державних органів, гнучких графік роботи з дому.

Другий блок – це податкова допомога та стимули:

  • Зміни до оподаткування під час пандемії, які допоможуть представникам бізнесу і волонтерам закуповувати і завозити до лікарень все необхідне. Звільнення від ПДВ ввезення медикаментів та медичного обладнання;
  • Заборона банкам підвищувати проценти за кредитами на час карантину та звільнення малого бізнесу від сплати оренди за приміщення, якими вони через карантин не можуть користуватися.

Третій блок – щодо дефіциту та високих цін на засоби індивідуального захисту, дезінфекторів, ліків, необхідних для боротьби з корона вірусом:

  • Українські виробники масок, респіраторів, захисних костюмів підлягатимуть спрощеній швидкій сертифікації;
  • Українські виробники масок, респіраторів, захисних костюмів підлягатимуть спрощеній швидкій сертифікації;
  • Максимальне спрощення виборництва якісних антисептиків на підприємствах «Укрспирту»;
  • На період карантину на технічний спирт, що буде використовуватися для дезінфекційних засобів - прибираємо акциз та спрощуємо поставку спирту та процедуру реєстрації.

Четвертий блок – це те, що потребує регулювання:

  • Перенесення на час карантину процесуальних строків в судах, позовної давності, відеослухання в судах при згоді, забезпечення виконання судових рішень.
  • Також мені вдалося внести в прикінцеві положення і дякую за це колегам, які одностайно погодили, зміни щодо доручення

В прикінцевих положеннях передбачено, що Кабінет Міністрів України протягом тижня з дня набрання чинності цим Законом повинен:

  1. забезпечити працівників служби екстреної медичної допомоги, працівників сфери соціального захисту населення, які безпосередньо надають соціальні послуги за місцем проживання/перебування отримувача соціальних послуг (вдома), товарами протиепідемічного призначення і засобами індивідуального захисту, необхідними для захисту працівників від коронавірусної хвороби COVID-19 і запобігання її поширенню;
  2. забезпечити оперативну взаємодію між всіма службами оперативного реагування та управління, вжити заходи щодо впровадження єдиної багатозонової системи цифрового радіозв'язку;
  3. розробити та затвердити перелік товарів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню епідемій, пандемій, в тому числі коронавірусної хвороби (COVID-19);
  4. розробити та затвердити перелік товарів, що мають істотну соціальну значущість;
  5. забезпечити відповідно до вимог Закону України «Про ціни та ціноутворення» здійснення державного регулювання цін на лікарські засоби, товари медичного та протиепідемічного призначення, також товари, що мають істотну соціальну значущість;
  6. встановити додаткові, до встановлених законодавством, доплати до заробітної плати працівникам сфери соціального захисту населення, які безпосередньо надають соціальні послуги за місцем проживання/перебування отримувача соціальних послуг (вдома), у розмірі до 100 відсотків заробітної плати на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), визначений у рішенні Кабінету Міністрів України про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів.

Нині перед країною постало безліч викликів. І завдання будь-якої влади зараз – забезпечити прийняття зважених та дієвих управлінських рішень. Саме це дозволить пережити кризу з мінімальними втратами для країни та громадян.

Колонка відображає винятково позицію її автора. За достовірність інформації відповідає автор колонки. Точка зору редакції порталу «Децентралізація» може не збігатися з точкою зору автора колонки.
31.03.2020 - 10:22 | Переглядів: 11411
Author list 7dd819f5c768c919382ec108a3fab880

Автор: Лариса Білозір

Теги:

Лариса Білозір законодавче забезпечення

Поділитися новиною:

Читайте також:

18 березня 2024

Добірка змін у сфері адмінпослуг та інших питань сфери публічного адміністрування за 1-15 березня 2024 року

Добірка змін у сфері адмінпослуг та інших...

Шведсько-український проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» продовжує публікацію осонвних новин та...

18 березня 2024

Межівська громада одною з перших в Україні прийняла Програму відновлення і відбудови

Межівська громада одною з перших в Україні...

Майже рік тут тривала робота над Програмою комлексного відновлення. Стартували у квітні 2023, а затвердили готовий...

18 березня 2024

Місцеві цільові програми: відповіді на поширені запитання громад

Місцеві цільові програми: відповіді на поширені...

Місцеві цільові програми є невід'ємною складовою бюджетного процесу для органів місцевого самоврядування. Це...

18 березня 2024

Про зміни у програмі медичних гарантій і як використати їх на користь пацієнтів та лікарень

Про зміни у програмі медичних гарантій і як...

Експерти U-LEAD розповіли учасникам інформаційної сесії про розширення програми медичних гарантій та зміни у...