“Стратегічний розвиток та інвестиції” - про що говорили у перший день конференції

 

20 листопада у Києві розпочалася третя щорічна конференція партнерів програми DOBRE “Стратегічний розвиток та інвестиції”. Конференція традиційно є майданчиком для обговорення, як зацікавити потенційного інвестора та мотивувати його до співпраці, обрати вірну інвестиційну стратегію та посилити інвестиційну привабливість обʼєднаних громад.

Подію організовує програма Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE).

Цьогоріч вперше, окрім 75 громад-партнерів програми DOBRE, організатори передбачили можливість участі для інших громад. Загалом на конференції зібралось близько 400 учасників, серед яких представники ОТГ, інвестиційних фондів, фінансових установ, великого та локального бізнесу, проєктів міжнародної технічної допомоги, центральних та регіональних органів влади. У фокусі події: обмін думками щодо розвитку спроможності громад, обговорення земельної реформи, інвестиційного та туристичного потенціалу громад та можливостей до його розвитку, побудова діалогу між інвесторами та представниками об’єднаних громад, пошук рішень для пришвидшення місцевого економічного розвитку.

Нижче - ключові тези першого дня конференції:

Сюзан Фрітц, директорка місії Агенції з міжнародного розвитку США в Україні (USAID):

«Децентралізація є успішною реформою, тому у нас є бажання і надалі її підтримувати. Ми будемо шукати нагоду поширювати досвід децентралізації на інші громади. Зараз ми ведемо переговори з Урядом і Парламентом про те, як ми можемо надалі підтримувати цю реформу та сприяти поширенню децентралізації на всій території України».

 

Михайло Федоров, Віце-прем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації України:

«Наше міністерство – це не тільки про трансформацію державних послуг, але й спосіб мислення людей та спосіб ведення бізнесу. Колись я жив у невеликому місті, яке невдовзі стане частиною ОТГ. Ми займаємося «державою у смартфоні», але коли я приїжджаю додому, розумію, що там люди цього не бачать і втрачають надію. Як ми можемо допомогти людям у громадах і маленьких містах? Ми можемо у громадах впровадити цифрові інструменти, які дадуть нові можливості їхнім мешканцям на різних етапах життя. Наприклад, це електронні черги у дитсадок, реєстрація дитини, курси молодих батьків, електронні журнали у школах, онлайн-курс профорієнтації, ІТ-курси; для дорослих – курси з пошуку роботи, коворкінги, у яких можна отримувати нові знання. Є інструменти, які перетинаються між собою, які можна швидко впровадити і люди швидко побачать результат. Уже 21 січня 2020 року ми запускаємо першу онлайн-платформу для навчання цифровим навичкам. Ці знання відкривають великі можливості для розвитку. Також для нас важливо, щоб у кожній громаді з’явилася людина з інноваційним мисленням, яка допоможе реалізувати нам освітні та цифрові проєкти».

 

Процес децентралізації буде завершений у наступному році. Головне, щоб усі громади сформувалися у спроможні і були здатні вирішувати проблеми та створювати умови для розвитку. На цього наголосив В’ячеслав Негода, заступник Міністра розвитку громад та територій України:

«Наше завдання – створення спроможних громад, острівців, на яких можна забезпечити комплексний розвиток. Основний критерій спроможної громади – це  наявність 250 дітей шкільного віку і 100 дітей дошкільного віку та нероздільність території. Але найважливішим критерієм спроможності є наявність людей у громаді,  які готові взяти на себе відповідальність і вирішувати завдання децентралізації – не об’єднання, а створення умов для розвитку».

 

Олександр Корінний, голова правління Асоціації ОТГ, голова Новоукраїнської ОТГ, Кіровоградська область:

«Кожна громада повинна чітко визначити свою родзинку, щоб на її основі побудувати можливість для розвитку. Під час підготовки стратегії треба насамперед звертатися до підприємців. Навіть коли плануємо проєкти, не пов’язані з економікою, ми повинні тримати в голові економіку, дивитися на свою громаду очима інвесторів. Мені один колега з Польщі розповідав, що побудував у своїй громаді аквапарк, а потім в сусідній громаді з’явився ще один, і тепер той, перший, аквапарк став збитковим. Щоб такого не було в нас, ми маємо зробити карту надання послуг в областях, аби якомога більше залучити закон про міжмуніципальне співробітництво».

 

 

Олеся Жулинська, директорка відділу зі зв’язків з громадськістю компанії «Кока-Кола Україна»

Компанія вклала приблизно 400 мільйонів в Україну і входить в 10-ку найбільших інвесторів в Україні. За останні десять років Coca-Cola сплатила понад 375 мільйонів гривень податків до бюджету Броварського району.

«Ваш успіх – це повністю ваша підготовка. Чим ви відрізняєтеся від інших громад? Визначте, чому до вас повинен прийти інвестор, чи є у вас навчений персонал, наскільки ваша громада готова приймати інвестиції. Готуйтеся до кожної зустрічі. Крадіть чужі ідеї і адаптуйте їх під себе. Якщо у вас креативний, простий сайт, з ним можна ознайомитися. Якщо ще й є англійська версія, то до вас можна приїхати з Америки. Комунікаційна стратегія іноді навіть важливіша за стратегію економічного розвитку. З ким легко – з тим і хочеться жити. Так приблизно інвестори і дивляться на громади»

Під час конференції були нагороджені чотири громади, які згідно з оцінкою програми DOBRE мають найвищий індекс спроможності. Керівник програми DOBRE Беррі Рід вручив нагороди представникам Баштанської (Миколаївська область), Новоукраїнської (Кіровоградська область), Маловисківської  (Кіровоградська область) та Слобожанської об’єднаних громад (Дніпропетровська область). Спеціальні нагороди «Гендерне бюджетування» та «За залучення громадян» отримали Бобринецька (Кіровоградська область) та Шумська об’єднані громади (Тернопільська область) відповідно.

 

Як зазначив керівник програми DOBRE Беррі Рід, громади мають більше концентруватись на довгостроковому розвитку, працювати на перспективу. На думку Беррі Ріда, для успішної реалізації проєктів органам місцевого самоврядування дуже важливо налагодити комунікацію зі своїми мешканцями, місцевим бізнесом, щоб вони розуміли, в якому напрямку рухається громада. 

«За останні 40-50 років громади майже не мали інвестицій, тому останні 2-3 роки, отримавши значні фінансові ресурси, вони намагалися вирішити найбільш актуальні проблеми. Зараз же громади можуть зосередитись на сталому розвитку. Програма DOBRE навчає громади, як стати більш відкритими, як правильно комунікувати з активістами, місцевим бізнесом. Для нас це дуже важливо. Механізми, які ми для цього застосовуємо, можуть бути формальними (електронні петиції, партисипативний бюджет) або неформальними (фестивалі, конкурси). Мешканці, в свою чергу, теж повинні бути відкритими до пропозицій місцевої влади, говорити про свої бажання та пріоритети. Подальша ефективна комунікація має будуватись на рівні громад та уряду», – сказав Беррі Рід. 


Робота конференції триває. Сьогодні учасники розділяться на три робочі групи, у кожній із яких відбудеться тематична дискусія (програма).

Усі відеозаписи та матеріали обох днів конференції «Стратегічний розвиток та інвестиції» читайте згодом у розділі Інтерактивні матеріали програми DOBRE.

Теги:

DOBRE

Джерело:

Український кризовий медіа-центр

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:
2a10bd128857c6559651f36e3ddb0922

06 грудня 2019

Якісніші та доступніші послуги: Омельницька ОТГ...

6 грудня у селі Омельник Полтавської області почав роботу модернізований Центр надання адміністративних послуг та три...

3b73af7bbdb240b34e5f9253b9672dfc

06 грудня 2019

У Коломацькій громаді з’явилася Молодіжна рада

Молоді, активні та амбітні жителі Коломаччини взялися робити свою громаду комфортнішою та привабливішою для життя. Ще...

Cfc799fa29fb906e9ef2232eefd682f5

06 грудня 2019

На Чернігівщині нагородили авторів кращих...

Вже другий рік поспіль напередодні Дня місцевого самоврядування в Україні в Чернігівській обласній раді підбивають...