Цифрові громади. Сайт ОТГ як інвестиційний майданчик: створити та розвивати

 

Немає такої громади, що не мріяла б знайти свого інвестора. А ще краще — двох. Конкуренція між ОТГ за увагу локальних та іноземних інвесторів зростає, і громади постійно роздумують: як стати ще привабливішими для бізнесу? Чим зацікавити? Як вигідно продемонструвати можливості ОТГ? Сьогодні у рубриці Цифрові громади Програма DOBRE радить, як перетворити офіційний сайт громади на повноцінний інвестиційний майданчик.

 

Навіщо громаді інвестор?

 

Інвестиції у громаду — не лише імідж та визнання, а перш за все показник, що ОТГ стало розвивається і з нею варто співпрацювати. Це своєрідний “знак якості”, що відзначає вашу громаду як ефективну та здатну до реалізації великих проектів.

Для мешканців інвестиційні проекти означають декілька важливих зрушень. По-перше, появу нових робочих місць. По-друге, поліпшення загальних інфраструктурних умов — бізнес хоче, аби його автівки перевозили товари рівними дорогами, а у місцевості завжди був доступ до інтернету. Прихід інвестора впливає на усі сфери життя громади, від освіти (треба ж формувати нові кадри під запит бізнесу) до телекомунікацій.

 

Як вебсайт допоможе залучити інвестора в громаду?

 

Розбираємо на прикладі заводу з виробництва йогуртів :)

Уявімо: ваша громада має за стратегію залучити кошти для будівництва нового заводу. Планується, що підприємство вироблятиме місцеві молочні смаколики та дасть роботу значній кількості працездатного населення. Точкою входу для знайомства інвестора з громадою та цим проектом стане ваш офіційний вебсайт. Далі, пропонуємо міні-стратегію по перетворенню сайту на інвестиційний майданчик:

  1. Впевніться, що у інвестора достатньо базової інформації про громаду. Всі основні дані про ОТГ можна розмістити в блоці “Економічний профіль”. Він має містити ключові цифри, як-то площу громади, кількість населення, інформацію про рівень доступу до інтернету. Окремо розкажіть про бізнес-складові — скільки у громаді підприємств, яка площа землі під забудову? Подивіться, як про себе розповідає Олександрівська ОТГ: https://oleksandrivskaotg.gov.ua/economic-profile.
  1. Занесіть проект заводу з виробництва йогуртів у блок “Проекти громади”. Створіть окрему картку для ініціативи з вичерпною інформацією про проект, цілі, бюджет, виконавців, відповідальних осіб та сталий вплив від реалізації проекту на розвиток громади. Не перевантажуйте опис специфічною термінологією. Натомість, розкажіть про переваги від інвестування у проект. Подивіться, як про відкриті ідеї громади розповідає Софіївська ОТГ: https://sofotg.gov.ua/invest-projects. Такі картки проектів громад ви можете презентувати на зустрічах, під час інвестиційних форумів та регіональних з’їздів партнерів, бізнесу і донорів.

 

 

  1. Прозорість — понад усе. Ніхто не купуватиме “кота в мішку”. Люди бізнесу завжди прискіпливо оцінюють варіанти інвестування, виважено аналізують всі “за” та “проти”. Важливо дотримуватися принципу прозорості й у оприлюдненні даних про бізнес-можливості громади. Покажіть бюджет громади — так бізнес побачить, що та як витрачається в ОТГ. Оприлюднить реєстр підприємств громади — відтак, бізнесу буде простіше оцінити конкуренцію та знайти додаткових партнерів.

Подивіться, як працює додаток “Відкритий бюджет” у Баштанській ОТГ: https://bashtanskaotg.gov.ua/open-budget. Завдяки додатку кожен може оцінити бюджетні справи громади, проаналізувати витрати, ключові сфери, куди надходять кошти.

 

 

Реєстр підприємств у Софіївській ОТГ: https://sofotg.gov.ua/enterprises-registry. Завдяки такому додатку громада детально розповідає про зареєстровані локальні установи та бізнеси. Де знаходиться, чим займається, за якими контактами звертатись до того чи іншого бізнесу? Пам’ятаєте газету “жовті сторінки”? Працює за тим же принципом, тільки онлайн.

  1. Перекладіть офіційний сайт громади англійською. Так, не завжди є можливість перекласти сайт громади одразу. Як ми радили раніше, рухайтесь за методологією agile — тобто поступово. Перекладіть спочатку головну сторінку, де буде ключова інформація про вашу ОТГ. Розкажіть про успішно реалізовані проекти та наведіть ключові цифри-- додайте привабливості. Ідеально мати базову презентацію ОТГ англійською — її також розмістіть на сайті та демонструйте під час форумів з іноземними інвесторами.

Пріоритети громад змінюються швидко, і природно, що офіційні сайти мають оперативно адаптуватися під нові умови. За цим принципом створена платформа Dosvit, з якою працюють громади Програми DOBRE. Завдяки Dosvit громади отримують можливість створити офіційні сайти, наповнити базовими даними та далі рухатися відповідно до пріоритетів. Якщо є намір розвивати електронну демократію — у декілька кліків можна налаштувати відповідні додатки. Якщо фокус на залучення інвестора — тут допоможуть сервіси, описані вище. Сподіваємося, зазначені поради допоможуть ОТГ  досягати власних цілей та зростати в онлайн-просторі.


Велику серію порад для цифрової складової розвитку громад шукайте за посиланням у рубриці “Цифрові Громади”. Дізнавайтесь, як розвивати сайт ОТГ за гнучким підходом, активізувати мешканців до участі в змінах та зацікавлювати бізнес-партнерів. Рубрика “Цифрові Громади” розроблена командою SocialBoost у рамках Програми DOBRE.

Теги:

DOBRE Dosvit

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:
9fb53be7bf251c7c53b928acd1166c96

18 жовтня 2019

Області мають актуалізувати перспективні плани...

З 86 об'єднаних громад, в яких перші місцеві вибори пройдуть 22 грудня 2019 року, понад 50 ОТГ не передбачені...

Ad30460a0f3d122f620db53b2ce7da4a

18 жовтня 2019

Округ – не район: у концепції змін до...

17 жовтня на засіданні Ради донорів з питань децентралізації в Україні народний депутат, член комісії з питань...

Bf660c2e025672ea858edf129968e119

18 жовтня 2019

Місцеві вибори за новими правилами: чому знову...

Чинний Закон «Про місцеві вибори» 2015 року, як і ряд інших пов’язаних законів, вже потрібно змінювати. Чому і що...