Цифрові громади. Чому сайт — основний показник пріоритетів ОТГ

 

Результати досліджень показують, що часом візит на сайт однієї громади може лишити користувача в непевності. На чому взагалі фокусується ОТГ? Чи шукає партнерів для співробітництва? Має туристичні цікавинки, які варто відвідати під час наступної подорожі? З іншою громадою ситуація протилежна — із сайту одразу чітко зрозуміло, що громада може запропонувати. Це — результат системної роботи над позиціонуванням ОТГ, розвитку сайту як ключового локального онлайн-ресурсу.

Прикладів, коли сайт громади є точним відображенням її стратегії та пріоритетів, на жаль, не так багато. У цьому матеріалі розповімо, як із мінімумом зусиль та без надмірних витрат акцентувати увагу на сайті на ту інформацію, що важлива саме для вашої громади.

Раніше у рубриці “Цифрові громади” організація SocialBoost нагадувала, що сайт — більше, ніж просто набір сторінок. Це місток зв’язку громади із партнерами, туристами та інвесторами. Можемо виділити три пріоритетні напрямки для розвитку громад:

  • Залучення інвестора.
  • Сприяння участі громадян у прийнятті рішень.
  • Підтримка прозорості та підзвітності ОТГ.

Природно, що пріоритети ОТГ вибудовуються відповідно до стратегії та змінюються з часом. Деякі громади роблять ставку на залучення інвестора (часто не лише з України, а й іноземного). Для інших ОТГ важливо максимально стимулювати залучення громадян до демократичних процесів. Як підлаштувати сайт під потреби саме вашої громади? Слідуйте простим крокам нижче:

 

1. Приведіть до ладу головну сторінку сайту

Три секунди — саме стільки має сайт вашої громади, аби привернути увагу користувача. Тут на зацікавлення працюють усі складові — від вдалого дизайну до власне наповнення, тексту, подій та цифр. Подумайте над тим, які важливі показники розмістити на головній сторінці вебсайту. Перевірте, що такі дані - достовірні та виважені, і дійсно працюють на формування позитивного іміджу громади.

 

 

 

2. Під’єднайте необхідні додатки

Сайт громади має всі шанси стати або місцевим інвестиційним порталом, або майданчиком для партисипації, або ж інструментом демонстрації прозорості в ОТГ. Все залежить від того, які акценти ви створите під час наповнення сайту.

Платформа Dosvit для заявлених цілей пропонує набір додатків у ключових для громади сферах. Прості інструменти, що можуть з’явитися на сайті у декілька кліків, і так само швидко зникнути. Таким чином, просто додавши на сайт інструменти “Відкритий бюджет”, Edata, Економічний профіль та ProZorro ваша громада автоматично стане взірцем кращих практик прозорості та підзвітності. Аналогічно можна зробити й для цілей підвищення партисипації та залучення інвестора. Кілька кліків — і ви самостійно створюєте сенси, суттєві для громади просто зараз.

 

 

3. Зробіть структуру зрозумілою

Додатки люблять порядок. Створіть зрозумілу структуру, якщо можливо, поєднайте додатки у тематичні блоки. Так ви одразу зорієнтуєте аудиторію та спростите їх роботу з сайтом. Та і користувачі не шукатимуть документи в блоці “Новини”, а петиції — у “Відкритому бюджеті”.

 

4. Створюйте акценти на сайті

Про головну сторінку сайту вже йшла мова, а як щодо інших складових? Подумайте, як закцентувати на пріоритетах громади у новинах, оглядах подій. Якщо проактивно шукаєте інвестора — заведіть простий блог, де системно розповідайте про бізнес-можливості громади. Робіть репортажі з локальних фабрик, заводів, інтерв’ю з талановитою молоддю та робітниками, що шукають нові можливості. Посилайтесь на реальні цифри та показники з додатків. Пам’ятайте про візуальну складову — підкріпляйте написане інфографіками, простими візуалізаціями, табличками.

Відтак, визначені чотири кроки дадуть початок створенню іміджу громади, яку інші братимуть за приклад. Проаналізуйте стратегію ОТГ, сфокусуйтесь на пріоритетах — і реалізуйте їх. А сайт стане в цьому першим помічником.


Добірку рекомендацій для сталого розвитку ОТГ в онлайні у цифровому просторі шукайте за посиланням у рубриці “Цифрові Громади”. Дізнавайтесь, як розвивати сайт ОТГ за гнучким підходом, сприяти зацікавленню інвестора та залучати мешканців до демократичного розвитку громади. Рубрика “Цифрові Громади” розроблена командою SocialBoost у рамках Програми DOBRE.

Теги:

DOBRE Dosvit

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

28 вересня 2020

Вісім ідей для "зелених" міст України – посібник для громад

Вісім ідей для "зелених" міст України –...

Експерти міжнародної організації 350.org у партнерстві з Ресурсно-аналітичним центром "Суспільство і довкілля"...

25 вересня 2020

Конкурс цифрової трансформації "Дієва громада" від Мінцифри

Конкурс цифрової трансформації "Дієва громада"...

Міністерство цифрової трансформації оголосило конкурс «Дієва Громада» (дізнатись більше). Це перший етап оцінки...

25 вересня 2020

Після місцевих виборів Держгеокадастр передасть громадам всі державні сільгоспземлі

Після місцевих виборів Держгеокадастр передасть...

Після місцевих виборів, які призначені на 25 жовтня 2020 року, територіальним громадам передадуть у власність всі...

24 вересня 2020

Програма «U-LEAD з Європою» передала чотири проєкти будівництва ЦНАП Уряду України

Програма «U-LEAD з Європою» передала чотири...

В рамках реалізації Початкової Фази та Фази Впровадження Програми «U-LEAD з Європою» в частині покращення якості...

23 вересня 2020

Розвиток мережі ЦНАП: Уряд розширив сферу компетенції Мінцифри

Розвиток мережі ЦНАП: Уряд розширив сферу...

Мінцифри відповідатиме за формування пропозицій щодо надання державної фінансової підтримки з державного бюджету...