Сектор освіта
  • Чи потрібно затверджувати статути закладів освіти в новій редакції, у зв'язку з реорганізацією районів? Якщо так, то чим це регламентується і чи є якісь терміни?
    Так, потрібно. Це регламентується вимогами Цивільного кодексу України та ЗУ «Про загальну повну середню освіту». Терміни для цього законодавством не встановлені, але ви маєте ураховувати потребу на організацію МОН ЗНО та виготовлення документів про повну загальну середню освіту. Якщо ви зробите перейменування запізно у ваших випускників виникнуть проблеми
  • Доброго дня. Чи можливо начальника Відділу освіти, засновником якого була РДА, при утворенні ОТГ перевести без конкурсу, чи необхідно подавати документи на конкурс. У зв'язку із зміною району, Відділ освіти створенно як нову юридичну особу.
    Відповідно до п. 4 Прикінцнвих положень Закону № 1009 під час реорганізації районних державних адміністрацій у зв’язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України переведення державного службовця на посаду служби в органах місцевого самоврядування здійснюється без обов’язкового проведення конкурсу, за умови відповідності його професійної компетентності кваліфікаційним вимогам до відповідної посади.
  • Доброго дня! Допоможіть розібратися! Я працюю в школі вчителем, проте мені запропонували посаду спеціаліста відділу освіти. Яка має бути процедура зміни основного місця роботи, якщо я хочу залишити пару годин викладацької діяльності. Як правильно потрібно написати заяву про звільнення чи переведення? На які нормативні документи потрібно спиратися?
    Посада спеціаліста віддлу освіти в ОМС – посада посадової особи місцевого самоврядування, на яку особи призначаються сільським, селищним, міським головою за конкурсом. Деталі конкурсної процедури Ви можете дізнатися у відповідному ОМС. Перш за все, Ви маєте взяти участь у конкурсі та успішно його пройти. Крім цього див. роз’яснення щодо сумісництва https://decentralization.gov.ua/news/12982
  • Доброго дня, чи затверджує староста села новообраного директора школи?Якщо ні, тоді хто це робить?ДякуюОксана
    Ні, староста таких повноважень не має. Згідно з ч. 2 ст. 26 ЗУ «Про освіту» керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти. Цю функцію засновник (рада) може делегувати органу управління, до сфери якого належить школа (виконавчому органу ради, наприклад, відділу освіти).
  • Рішенням сесії затверджено штат відділу освіти ОТГ у кількості трьох осіб(начальник, головний спеціаліст, головний бухгалтер). За результатами конкурсу ці люди призначені на посади розпорядженням сільського голови. А як і хто приймає на роботу бухгалтерів, які будуть обслуговувати заклади освіти і підпорядковуватися головному бухгалтеру?
    Якщо відділ освіти є юридичнлю особою – працівників, які не є посадовими особами місцевого самоврядування, приймає\звільняє керівник відділу освіти (якщо інше не передбачено його посадовою інструкцією).
  • Добрий вечір! Чи можна прийняти на посаду головного спеціаліста відділу освіти ОТГ особу, яка на даний момент є директором опорної загальноосвітньої школи через перевод без конкурсного відбору, чи людина обов'язково має проходити конкурс і після цього писати заяву про звільнення?
    Тільки через конкурс.
  • Утворилися декількох громад в районі.наша школа увійшла до іншої громади .маємо шкільний автобус,який хоче відібрати інша громада цього ж району.чи мають вони на це право
    Якщо шкільний автобус було призначено для обслуговування Вашої школи чи мережі, яка перейшла до Вас, то ні, не мають. Адже згідно з абз. 3 пп. 5 п. 6-1 Розділу 5 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» речі, призначені для обслуговування відповідних об’єктів нерухомого майна і пов’язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв’язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг), передаються до територіальної громади, на території якої знаходиться відповідне нерухоме майно (надаються відповідні послуги). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об’єкта нерухомого майна і пов’язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації.
  • Доброго дня. Чи можливо НАЧАЛЬНИКА відділу освіти, засновником якого була РДА, при утворенні ОТГ (при створенні нової юридичної особи відділу освіти) перевести без конкурсу, чи необхідно подавати документи на конкурс?
    Якщо відділ освіти перебуває у процесі реорганізації – можливо, на підставі п. 4 Прикінцевих положень Закону № 1009 за умови відповідності кваліфікації відповідного держслужбовця вимогам до відповідної посади в ОМС. Якщо ні – тільки через конкурс.
  • Прошу пояснення .Статути ЗЗСО до початку децентралізації реєструвались в РДА. Засновником ЗЗСО виступав відділ освіти . Як здійснити передачу ЗЗсо в ОТГ.
    Уточніть, будь ласка, своє запитання. Бо статути юридичних осіб вже багато років реєструються у державному реєстрі, а не в РДА.
  • Як бути в ситуації?Власник ДНЗ, сільська рада, ліквідований. Дитсадок передано на баланс новоствореного відділу освіти. Статут і печатка ЗДО є недійсні. До 1 липня триває перехідний період з реорганізації районів. Якщо сьогодні змінити Статут ЗДО і печатку, то з 1 липня офіційно ліквідовується район й Статут з печаткою знову будуть недійсні. Невідомо, коли буде прийнятий новий Закон України "Про дошкільну освіту", де, однозначно, з'явиться багато нюансів, які мають бути прописані у Статуті ЗДО. Коли доцільно змінити Статут ЗДО?
    Запитання викладені некоректно, тому відповідь надається, виходячи з розуміння консультантом суті питання. Якщо змінено власника закладу-юридичної особи (що вже мало бути зроблено згідно із розподілом видатків з 01.01.2021 р.), то печатка та статут цієї юрособи діють до моменту, поки новий засновник (територіальна громада у особі ради громади) не прийме рішення про зміну найменування та, відповідно, зміну печатки у зв'язку зі зміною найменування. Строк для внесення змін у статут та зміну назви законом не встановлено – це на розгляд нового засновника. Ці питання взагалі ніяк не пов'язані із процесом реорганізації районної ради. Якщо Ви питали про щось інше, уточніть своє запитання, будь ласка.
  • Чи потрібно звільняти працівників централізованої бухгалтеріі відділу освіти РДА, які не є держслужбовцями, при переході до новоутвореного відділу освіти міської ради (отг), чи можливий шлях переведення без конкурсу у даній ситуації?
    У разі переведення цих осіб на посади посадових осіб місцевого самоврядування – проводиться конкурс,  якщо посади службовців – конкурс не проводиться.
  • Добрий день. Після об'єднання та передачі комунальних закладів в отг чи потрібно відділу освіти подавати повідомлення на працівників до податкової?
    Так, потрібно, якщо змінилося місце податкової адреси роботодавця або сам роботодавець.
  • Доброго дня, підкажіть будь ласка, чи має право начальник освіти, після переходу закладу в ОТГ, не дозволяти заступнику і директору у сільській місцевості мати 12 годин тижневого навантаження, хоча дозвіл на викладацьку діяльність видав попередній відділ освіти. Чи буде цей наказ дійсний на протязі року?
    Тарифікація вчителя здійснюється перед/на початку навчального року та діє до наступного. Зміна навантаження під час навчального року можлива лише за згодою педагогічного працівника чи у випадку зміни кількості годин на вивчення навчального предмета у робочому навчальному плані.
  • Скажіть будь ласка, ми новостворений відділ освіти в отг, з РДА на отг були передані 3 школи та 2НВК, працівники звільненні не були. Чи потрібно відділу освіти подавати повідомлення в податкову?
    На трудові відносини працівників закладів освіти не впливає зміна підпорядкування або зміна власника відповідного закладу (ст. 36 КЗпП). Після внесення змін до реєстраційних документів відповідних закладів необхідно буде внести до трудових книжок їх працівників запис про перейменування закладу відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників.  Повідомлення не потрібне, так як звільнення\прийняття працівників не було.
  • Які державні гарантії та захист є у новостворених Центрах професійного розвитку педагогічних працівників в ОТГ?
    Засновниками Центрів професійного розвитку педагогічних працівників можуть бути сільські, селищні та міські ради. Їх фінансування здійснюється за кошти засновника. Відповідно, питання створення, реорганізації чи ліквідації таких центрів вирішується на сесіях місцевих рад.
  • Доброго дня.Як правильно звільнити (перевести) працівників шкіл РДА.які перейшли до ОТГ з 01 січня 2021р.,а саме запис у трудовій? стаття КЗпПУ? та звітність ЄСВ особливо таблиця 5?Працівники залишаються в тій самій школі, але код ЄДРПОУ власника (платника ЗП) змінюється...
    На трудові відносини працівників закладів освіти не впливає зміна підпорядкування або зміна власника відповідного закладу (ст. 36 КЗпП). Після внесення змін до реєстраційних документів відповідних закладів необхідно буде внести до трудових книжок їх працівників запис про перейменування закладу відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників. 
  • Доброго дня. На території селища є 5 ДНЗ, працівникам яких до 31.12.2020 року заробітна плата нараховувалася централізованою бухгалтерією селищної ради. Новоствореному відділу освіти селищної ради, який зареєстрований як юридична особа та є головним розпорядником коштів з 01.01.2021 передаються в оперативне управління дошкільні навчальні заклади, при цьому засновник (власник) залишається незмінним - селищна рада. Як перевести працівників ДНЗ, які записи у трудові потрібно записати?
    На трудові відносини працівників закладу освіти не впливає зміна власника\засновника відповідного закладу освіти чи зміна його підпорядкованості. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40). 
  • Добрий день. Керівники закладів освіти у серпні 2020 року пройшли конкурс і районна рада уклала з ними контракти. Після уворення ОТГ на чергову сесію вже новоствореної ОТГ у січні 2021 виноситься питання внесення змін до установчих документів закладів освіти, які потрібно перереєстровувати. Чи потрібно міській раді приймати якесь рішення щодо керівників, призначених за контрактом районною радою (якої вже немає): переукладення контрактів чи якісь інші дії? Дякую
    Ні. Зміна власника або органу управління закладом освіти не передбачає припинення контракту, укладеного з керівником цього закладу. Тому, директору, як і іншим працівникам, треба просто забезпечити внесення запису до трудової книжки про зміну назви закладу, який він(вона) очолює.
  • Чи повинні вчителі писати заяву на звільнення якщо школа переходить у інше ОТГ
    Ні, на трудові відносини працівників закладу освіти не впливає зміна власника\засновника відповідного закладу освіти. Відповідно до ст. 36 Кодексу законів про працю України зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).  
  • Добрий ранок, рішення про прийняття спільної власності є, а як правельно зробити рішення про Статут та затвердження нової назви КП/КЗ (школи) у новій редакції?
    Зразок такого рішення Ви можете знайти на с. 3-4 тут: https://decentralization.gov.ua/news/13121.
  • Доброго дня . Районна рада передала школу ОТГ. Майно школи ОТГ прийняла. Рішення про прийняття школи , як Юридичної особи на баланс відсуднє. Наголошую, ОТГ не прийняла права Засновника. Колектив щоденно виконує свої обов’язки. Чи є це підставою для не нарахування зарплати колективу? Врешті решт : В кого затверджувати бюджет ?
    Невідкладно повідомте про цю ситуацію профільному підрозділу Вашої ОДА, який координує питання реорганізації РДА та районних рад на території Вашої області
  • Добрий день. Я працюю на посаді начальника відділу освіти, який ліквідовують., як передати шкільні автобуси з державної власності в комунальну. Всі техпаспорти на відділі освіти а автобуси в закладах освіти, які перейшли територіальні громади.
    Для надання відповіді потрібно подивитися документи – як оприбутковані ці автобуси, за яким кодом та на підставі яких актів обліковуються. Бо, на жаль, на практиці, оформлення цього майна проходило по всій Україні різнорідно та не завжди правильно. Зверніться, будь ласка, до профільного підрозділу ОДА, який супроводжує процедуру реорганізації РДА та їхніх структурних підрозділів.
  • Роз'ясність, будь ласка, чи повинен відділ освіти, який ліквідовується передати кошти за невикористані частини щорічних відпусток вчителів на рахунок новоствореної ОТГ?
    Так, якщо ці кошти знаходилися на рахцнках районної ради, яка передала відповідні права територіальній громаді. Це мало бути передбачено рішенням про передачу відповідного майна або прав. Однак це можна зробити і окремим рішенням із посиланням на рішення про розподіл майна, майнових прав та зобов'язань
  • Доброго дня! Хто приймає на роботу всіх працівників (більше цікавить секретаря-діловода) відділу освіти ОТГ?
    Працівників, які є посадовими особами місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», на службу в ОМС приймає сільский, селищний, міський голова. (ст. 10 Закону). Працівників, які не є посадовими особами місцевого самоврядування (службовці, обслуговуючий персонал) може приймати на роботу керівник відділу освіти (якщо відділ освіти – юридична особа) або сільський, селищний, міський голова (якщо відділ освіти не є юридичною особою). Посада діловода є посадою службовця.
  • 1. Вітаю, як здійснити процедуру передачі шкільного автобусу територіальній громаді? 2. Яким документом здійснити опис майна, що передається громаді? Дякую
    Детально про особливості передачі майна зі спільної власності територіальних громад району у власність територіальних громад ми писали тут: https://decentralization.gov.ua/news/13121. В залежності від періоду, у який здійснюється така передача, це може відбуватися як на підставі окремого рішення рад за актом приймання-передачі, так і на підставі передавального акту, що складається за наслідками реорганізації районної ради
  • Добрий день. Допоможіть, будь ласка, розібратися в такому питанні. Голова новоствореної ОТГ в усному порядку сказав всім працівникам дошкільного закладу (що перейшов у це ОТГ) писати заяви на звільнення, попередивши, що при прийнятті на роботу 1 помічник вихователя і сторож будуть звільнені. При цьому статут закладу і штатний розклад не змінювався. У закладі 2 різновікові групи дітей. За списковим складом дітей 23 + 5 патронаж. Працівників зараз 2 пом.вихователі, 1 вихователь, 0.5 завгоспа і 0.5 підсоб.роб.кухні, 1 завідуюча, 0.5 сестри медичної, 1 кухар, 1 сторож, 2 сезонні опалювачі., Музичного керівника немає, прачки,вихователя немає. Тобто, звільняти уже і так немає кого. Допоможіть, будь ласка, захистити працівників закладу.
    Порада - не писати жодних заяв про звільнення.
  • В одній із Ваших відповідей, було наступне: "...на перший місяць можна відділу освіти укласти договір на суму допорогової закупівлі, а далі спокійно проводити тендер". Чи це не суперечить Закону № 922, адже Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
    На момент реорганізації сума річної закупівлі ще може бути не сформована, якщо передавального акту та річного кошторису не затверджено. Тому це не буде поділом предмету закупівлі
  • Добрий вечір. Наш заклад освіти перейшов з РДА одного району до ОТГ (тепер будемо іншого району після оформлення відповідних документів). Чи правомірним було: Питання 1: Звільнення та прийняття усіх працівників даного закладу по переведенню у зв'язку зі зміною власника? Питання 2: Директора школи також було звільнено та прийнято по переведенню з відділу освіти РДА до відділу освіти ОТГ. Він заключив контракт із попереднім власником 01.07.2020 року терміном на 6 років. Його взяли по переведенню в ОТГ на посаду директора до кінця навчального року, повідомивши, що влітку буде проводитися конкурс на цю посаду. Бо потрібно заключити новий контракт в даній ОТГ. Яка для цього є підстава? Якщо це не правомірно, то на який документ спиратися? Дякую за відповідь.
    Зміна власника не тягне припинення трудових відносин працівників. Однак, оскільки, судячи з Вашого запитання, працівники були оформлені неправильно (не у штаті закладу, а чомусь у відповідному відділі освіти РДА), тепер виникли запитання. Для більш детальної відповіді треба працювати із конкретними документами – дивитись існуючі записи у трудових книжках та чинний контракт директора
  • Доброго дня.Чи можливо таке ,що працівники освіти залишаться без заробітної плати в січні,оскільки районна рада ще не передала заклади освіти до ОТГ.
    Ні, реорганізація не є підставою для порушення трудових прав та гарантій працівників. Невідкладно зверніться із відповідною інформацією до своєї ОДА.
  • Як має бути сформульований запис в трудовій книжці вчителя школи, прийнятого на роботу відділом освіти районної ради, після передачі цієї школи у власність сільської територіальної громади, створеної після 25 жовтня 2020р. ? Маю на увазі зміну власника школи. Якщо можна - дослівно. Дякую!
    Відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників якщо  за  час  роботи  працівника  назва   підприємства змінюється, то  про це окремим порядком у графі 3 трудової  книжки  робиться запис:   "Підприємство   таке-то   з   такого-то    числа  переіменоване на  таке-то",  а  у графі 4 проставляється  підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93#Text ) Крім цього, зверніть увагу на Методичні рекомендації http://www.slg-coe.org.ua/wp-content/uploads/2020/11/5_Metodychni_rekomendatsii_vyrishennia_kadrovykh_pytan_organiv_mistsevogo_samovriaduvannia.pdf
  • Доброго дня . Районна рада передала школу ОТГ. Майно школи ОТГ прийняла. Рішення про прийняття школи , як Юридичної особи на баланс відсуднє. Наголошую, ОТГ не прийняла права Засновника. Колектив щоденно виконує свої обов’язки. Чи є це підставою для не нарахування зарплати колективу? Врешті решт : В кого затверджувати бюджет ?
    Таке рішення (бездіяльність ради громади) є порушенням закону. Невідкладно повідомте про цю ситуацію свою ОДА. Це важливо при підготовці відповідними РДА-правонаступниками проектів бюджетів та прийняття рішення про розподіл залишків коштів районних рад, що реорганізуються
  • Вітаю! Чи треба вносити в трудові книжки вчителів та директорів НВК сіл записи після створення об'єднаної територіальної громади 25 жовтня 2020р.? Яким чином відбувається перепідпорядкування з районного бюджету до виконкому сільської ради (має бути розпорядження Голови громади?)
    Відбуваєтся зміна власника (засновника) та, як наслідок, перейменування відповідних юридичних осіб. Відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників якщо  за  час  роботи  працівника  назва   підприємства змінюється, то  про це окремим порядком у графі 3 трудової  книжки робиться запис:   "Підприємство   таке-то   з   такого-то    числа переіменоване на  таке-то",  а  у графі 4 проставляється  підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
  • Чи мають право приначити мене головним спеціалістом відділу світи в ОТГ.Стаж державного службовця 19 років з 2010 року на пенсії. На даний час працюю у відділі освіти методистом з кадрових питань. відповідно до Закону України про "Державну службу" № 4043 від 16.12.2020
    Уточніть своє запитання… (граничний вік перебування на службі в ОМС – 65 років згідно ст. 18 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»).
  • Чи правомірно перевести працівників ззсо до селищної ради, чи потрібно писати заяви?!
    Уточніть своє запитання (навіщо переводити працівників закладу освіти до селищної ради?) 
  • Вечір добрий! Прошу допомогти у вирішенні наступних питань:1. Заклад позашкільної освіти є юридичною особою без власної бухгалтерії. Перейшов у власність громади із району. В трудовій директора запис про те, що призначений на посаду (звільнення нема). Чи потрібно його перепризначувати наказом відділу освіти,культури ОТГ попереводу, якщо облік буде здійснюватись бухгалтерією сільської ради? Одні твердять, що лише запис в трудовій про зміну назви та власника, а інші, що потрібно подавати і наказ, адже податкова не пропустить і не зможуть нараховувати кошти.2. Сільська рада увійшла в ОТГ і ліквідована шляхом об'єднання. В неї під керівництвом був сільський клуб (завідувач і прибиральник). Чи потрібно було перед цим їх звільнити в ліквідованій сільській раді і призначити по переводу вже наказом відділу освіти,культури ОТГ?
    Так, відбувається зміна власника (засновника), але про який саме наказ йдеться? Уточніть своє запитання.
  • Доброго дня! З якого часу при виготовленні печатки навчального закладу, який знаходиться на території ліквідованого району та був переданий районною радою до ОТГ, можливо використовувати назву новоутвореного району? Дякую.
    Печатки виготовляються за рішенням нового власника чи уповноваженого ним виконавчого органу, до сфери управління якого віднесено такий заклад після затвердження стуту закладу у новій редакції та внесення змін до відомостей про цей заклад як юридичну особу до ЄДР
  • В Статуті закладу освіти в юридичній адресі зазаначено назву району, який з 1 січня 2021 року перестав існувати. Чи потрібно міняти Статут закладу освіти?
    Ні, на разі це не вимагається законом, аж поки Рада не прийме рішення про перенайменування та/або внесення змін до відомостей про відповідну юридичну особу.
  • Чи передбачаються відділи освіти в рда
    Так https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-postanovi-a1336
  • Добрго дня. Створено новий відділ освіти в ОТГ, 04.01 зареєстрований як юридична особа. Тендерні процедури по закупівлях не розпочинались(так як не реєструвалась юр. особа, бо не було призначено керівника(за конкурсом)). Як організувати харчування у закладах освіти у період проведення тендерів?
    Юридичну особу не могли зареєструвати без наявності виконуючого обов'язки керівника юридичної особи або особи, уповноваженої вчиняти правочини від імені такої юрособи. Ці відомості обов'язково вказуються у Реєстрі під час державної реєстрації створення юридичної особи. Знаючи назву або номер в ЄДР Вашого відділу освіти, Ви можете легко перевірити це шляхом подання безкоштовного запиту ось тут: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. На жаль, у Вашому запиті недостатньо інформації для більш конкретної відповіді. Усе залежить від того, які функції передали новоутвореному відділу освіти, та які заклади чи установи знаходяться у сфері його управління, і чи визначений він як правонаступник органу, що у попередньому періоді укладав відповідні угоди (чи йому надані радою повноваження на укладення таких правочинів), функції з розпорядження якими коштами йому передала рада (місцевий фінансовий орган). В залежності від кожного з цих чинників й має розглядатися ситуація. Так, якщо правонаступництво визначене чи повноваження надано – відділ освіти може укласти додаткову угоду про продовження закупівель без проведення тендеру на суму, що складає до 20 % від загальної суми договору. Якщо правонаступництво не визначене – це може зробити рада або на перший місяць можна відділу освіти укласти договір на суму допорогової закупівлі, а далі спокійно проводити тендер. А, можливо, у Вашій раді заклади освіти з 2021 року автономізовані і отримали право укладати відповідні договори самостійно у межах затвердженого радою кошторису.
  • Доброго дня.У 2019році мене за розпорядженням сільського голови мене призначили в.о.завідувачем дитячого садочка. З 1 січня 2021року всі сільські ради об‘днали в ОТГ.Чи можу я надалі виконувати обов‘язки завідуючої коли немає ні розпорядження,а ні наказу від керівництва.
    Звісно, Ви продовжуєте працювати на своїй посаді. Відповідно до ст.36 КЗпП зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.
  • Доброго ранку. Цікавить чіткий алгоритм дій при передачі сільського ДНЗ до ОТГ міста із силами на всі закони та розпорядження.Тому що в нас країна одна а закони виконує хто як хоче. Одні райони переводять працівників ДНЗ, одні ставлять тільки зміну керівника, а в нашому випадку нас звільнили за незрозумілою заявою без підстави для звільнення. А потім прийняли на роботу . А керівник ДНЗ як без печаті має прийняти працівників. Бо спілкуючись з колегами зрозуміла, що кожне керівництво робить що хоче. Тому прошу роз'яснити як за законом має бути передача, запис в трудовій книжці, які повідомлення в податкову, пенсійний і.т.д.Буду дуже вдячна Вам за чітку і змістовну відповідь.Дякую.
    Відповідно до ст.36 КЗпП зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини 1 статті 40 КЗпП). У процесі передачі об’єктів спільної власності територіальних громад району від районних рад у комунальну власність територіальних громад відбувається саме зміна власника відповідного закладу\установи, а отже – жодних змін у здійсненні трудових прав працівників цих закладів\установ на момент передачі не відбувається. Єдиною зміною, яка відбудеться для зазначених працівників, проте, не вплине на здійснення ними своїх трудових прав, буде перейменування відповідних закладів\установ у частині найменування засновника – органу місцевого самоврядування відповідної територіальної громади. Відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року № 58 якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис:  «Підприємство   таке-то з такого-то числа переіменоване на  таке-то», а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
  • Доброго дня!Ми працівники центру професійного розвитку педагогічних працівників!У зв'язку з реорганізацією,нас було звільнено 31.12.2020 року. Було вручено наказ та трудову книжку,але не виплачено вихідну допомогу,сказали,що немає коштів.Хотіли дізнатися,чи маємо право на вихідну допомогу,чи ні?
    Якщо підставою звільнення є п. 1 ст. 40 КЗпП – вихідна допомога має бути виплачена. Невиплата вихідної допомоги є порушенням трудового законодавства.
  • Добрий день. На кінець року виникла кредиторська заборгованість,у тому числі, і по заробітній платі працівникам освіти. Ця заборгованість перейде в громаду чи піде на район?
    Залежить від того, хто став правонаступником по зобов'язаннях (тобто, куди пішли люди, перед якими виникла заборгованість).
  • Доброго ранку! Я працюю головним спеціалістом у відділі освіти райдержадміністрації, що припиняє свою діяльність. Взяла участь у конкурсі на посаду начальника відділу в одній із створених ТГ. Чи можу я бути переведена на цю посаду, чи маю проходити спецперевірку, чи потрібно подавати декларацію? Дякую.
    Переведення без обовязкового проведення конкурсу можливе, якщо Ви вже повідомлені про наступне вивільнення у зв’язку із реорганізацією відповідної РДА (на підставі п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1009 від 17.11.2020 р.). Якщо не повідомлені – переведення неможливе, тільки через конкурс. Спецперевірку проходити не потрібно. Декларацію подавати потрібно.
  • Доброго дня ! Я задавав запитання , проте відповіді не отримав. Працюю директором школи на умовах строкового договору ( контракт 6 років ). Школа рішенням Засновника понижується в ступені. З девятирічки стає початковою. Чи зберігається за мною право працювати в новій початковій школі до закінчення діючого Контракту ( до 2024 року).
    Якщо контракт не передбачає інших умов, зберігається.
  • Відбулось об'єднання громад. Чи треба видавати накази про звільнення та прийняття по переведенню працівників дитячих садочків? Місце роботи не змінилось. Але треба в звіті до пенсійного фонду показати звідки взялися нові люди . Які накази повинні оформити кадровики ?
    Якщо йдеться про передачу закладів освіти на баланс ОМС – працівників звільняти не потрібно. У даному випадку відбувається зміна власника відповідного закладу. Відповідно до ст. 36 КЗпП у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (п.1 ч. 1 ст. 40). До трудової книжки працівників відповідного закладу освіти має бути внесено запис про зміну назви юридичної особи, в якій вони працюють. Відповідно до п.  2.15. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників якщо  за  час  роботи  працівника  назва   підприємства змінюється, то  про це окремим порядком у графі 3 трудової  книжки робиться запис:   "Підприємство   таке-то з  такого-то числа переіменоване на  таке-то",  а  у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер. Такий запис вноситься посадовою особою відповідного закладу, до посадових обов’язків якої віднесено кадрову роботу та ведення трудових книжок працівників або, якщо така посадова особа не визначена – керівником відповідного закладу.
  • Хто повинен займатись тендерами при закупівлях для шкіл, якщо у громаді є відокремлений підрозділ - відділ освіти, розпорядник коштів?
    Залежить від того, чи автономізований заклад та які повноваження передбачені у його статуті, інших розпорядчих актах органу, до сфери управління якого належить школа. Якщо заклад не автономізований, і взагалі всі функції розпорядника коштів (навіть нижчого рівня) виконує відділ освіти, і у положені про цей відділ передбачені відповідні повноваження, то від імені школи закупівлями займається відділ освіти. А можливо, у Вашій громаді створена централізована бухгалтерія чи відповідні функції покладено на інший виконавчий орган ради (фінансово-господарський відділ тощо). Для отримання більш чіткої відповіді, бажано уточнити запитання.
  • Порядок передачі шкільних автобусів з відділу освіти на баланс міської ради
    Просимо уточнити питання, у якому правовому режимі знаходяться автобуси та за якими кодами обліковуються та на чиєму балансі. Від цього залежить зміст відповіді
  • Чи має право громада не взяти у своє підпорядкування новостворену комунальну установу " Центр професійного розвитку педагогічних працівників"? Чи правомірно , що центр ліквідують, а новообраних працівників звільнять? Які є механізми уникнути цього? Хто може допомогти вирішити це питання?
    На думку МОН, це категорично неправильно. Невідкладно зверніться з цією інформацією до своєї ОДА
  • Залишки освітньої субвенції 2020 року. Хто має підписати платіжні доручення на передачу залишків в ОТГ якщо голови районної ради не обрано?
    До закінчення періоду окремого виконання бюджетів функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів районних бюджетів продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі їх керівників. До закінчення періоду окремого виконання бюджетів функції місцевих (районних) фінансових органів здійснюють відповідні місцеві (районні) фінансові органи, утворені до утворення та ліквідації районів. (див. абз. 4-5 пп. 15 п. 6-2 Розділу 5 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»)
  • Доброго дня. У громаді створюється відділ освіти молоді, спорту, культури та туризму. На території громади 1 школа І-ІІІст(380 уч.), 2 НВК(90 уч, і 49 уч.), 2 ЗДО3) Як у громаді забезпечити функціанування позашкільної освіти? Чи можна внести зміни у структурі закладу загальної середньої освіти і додати до нього позашкільний центр?(у січні) чи так можна зробити тільки на початку року?
    Позашкільний підрозділ може бути структурним підрозділом закладу загальної середньої освіти (ч. 4 ст. 31 ЗУ Про повну загальну середню освіту). Реорганізацію можна провести в будь-який час з дотриманням вимог трудового законодавства.
  • Доброго дня. У громаді створюється відділ освіти молоді, спорту, культури та туризму. На території громади 1 школа І-ІІІст(380 уч.), 2 НВК(90 уч, і 49 уч.), 2 ДЗО. 2) Чи доцільно одразу (у січні) створювати опорний заклад, чи можна поки просто перейменувати заклади змінивши підпорядкування(наприклад був ... закдад загальної середньої освіти Кропивницької районної ради, а стане Веселівської сільської ради)?
    Статус опорного можна надати закладу в будь-який час. При цьому потрібно дотриматися вимог Положення про освітній округ та опорний заклад, затвердженого постановою КМУ від 19 червня 2019 року № 532 та забезпечити трудові права працівників закладів загальної середньої освіти, що стануть філіями опорного закладу. Також варто зауважити, що, з метою своєчасного отримання випускниками документів про освіту в поточному році, реорганізацію потрібно завершити до початку березня.
  • Районний центр залишився, але відділ освіти ліквідовано так як у новостворених отг будуть свої відділи освіти. Працівників відділу освіти попередили про ліквідацію та звільнили але двох державних службовців РДА не попередила і з 1 січня ми не знаємо чим маємо займатися. Наш район на 7 отг. Чи можливий в структурі РДА відділ чи сектор освіти?
    Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів здійснює сільська, селищна, міська рада за пропозицією голови. Також не виключається можливість створення органу управління освітою в структурі апарату відповідної ради. Щодо структурних підрозділів РДА, то 28.12.2020 внесено зміни до  Постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 606, якими змінено рекомендаційні переліки структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій. Згідно з додатком 2 до Постанови у РДА можуть створюватись структурні підрозділи із забезпечення взаємодії та здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування, зокрема структурний підрозділ з питань соціально-економічного розвитку території, а саме: економіки, агропромислового розвитку, освіти, охорони здоров'я, культури, спорту, інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології.
  • Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, як правильно здійснити передачу шкільних автобусів (власник у технічному паспорті- відділ освіти райдержадміністрації) у комунальну власність селищної ради? При передачі змінюється власник, необхідна перереєстрація транспортних засобів у МРЕО. Відповідно до розяснень, які надають спеціалісти проєкту "Освіта у громадах від А до Я", передача державного майна у комунальну власність регулюється Порядком передачі державного майна в комунальну власність та здійснюється за постановою Кабінету Міністрів, що є дуже складною процедурою. Як вихід - автобуси можуть бути передані на умовах аренди за одну гривню. Буду вдячна за відповідь.
    Варто перевірити на чиєму балансі знаходиться транспортний засіб, а не лише його технічний паспорт. Якщо ж підтвердиться, що він у державній власності, то передача може здійснюватися через постанову КМУ.  
  • Наш ліцей переходить до ОТГ . Чи має право голова ОТГ розірвати контракт з директором навчального закладу? Які для цього мають бути підстави? Контракт був укладений з попереднім засновником.
    Зміна власника не впливає на трудові відносини (ст. 36 КЗпП).
  • Я працюю головним спеціалістом відділу освіти райдержадміністрації. Запропоновано посаду начальника відділу освіти у територіальній громаді (місцеве самоврядування). Нема часу на проходження процедури за конкурсом. Адже бюджетна галузь (освіта, культура) повинна бути передана територіальній громаді до нового року. Як бути? Чим керуватися?
    Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень закону України від 17.11.2020 р. № 1009 (законопроект № 3651-д) визначено, що під час реорганізації районних державних адміністрацій у зв’язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України переведення державного службовця на посаду служби в органах місцевого самоврядування здійснюється без обов’язкового проведення конкурсу, за умови відповідності його професійної компетентності кваліфікаційним вимогам до відповідної посади. У разі, якщо Ваша професійна компетентність відповідає кваліфікаційним вимогам до посади начальника відділу освіти у ТГ – можливе переведення без конкурсу. Типові кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування затверджені наказом Нацдержслужби від 07.11.2019 р. № 203-19 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v203-859-19#Text
  • Доброго дня! Якщо районна рада не відбудеться до кінця 2020 року і відповідно не передасть заклади освіти до ОТГ, чи можливий варіант фінансування закладів освіти з 1 січня 2021 року районною радою? Чи законною буде передача закладів освіти районною державною адміністрацією, якщо їх засновниками є районна рада?
    Відповідно до вимог Бюджетного кодексу (ст. 89-91), до видатків, що можуть здійснюватися із районного бюджету не належать видатки на фінансування закладів освіти. Відповідно до підпункту 14 підпункту 48 пункту 1 частини першої прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (законопроект за реєстр. №4100-д) районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність сільських, селищних, міських територіальних громад установ та закладів, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом. З 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад.
  • Всі заклади освіти у районі були комунальною власністю районної ради. Відділ освіти райдержадміністрації також був на фінансуванні районної ради. Після ліквідації району всі заклади освіти переходять у новостворену ОТГ. Поясніть, чи повинні бути приєднані до ОТГ і районні відділи освіти? Якщо ні, то хто має попереджувати працівників про звільнення, так як ці працівники не є державними службовцями (держслужбовці-30 кал. дні)
    Ні, структурні підрозділи РДА реорганізуються в окремому порядку, і у власність територіальної громади бути передані не можуть
  • До ОТГ переходять школи, засновником яких є районна рада. Працівників шкіл потрібно звільняти з відділу освіти та по новому приймати в ОТГ, чи переводити, якщо вони залишаються працювати в тій само школі. І чи потрібно ОТГ подавати в податкову повідомлення про прийняття працівника на роботу.
    Для працівників закладів освіти нічого не змінюється – не потрібно ні звільняти, ні переводити. Відбувається зміна титульного власника відповідного закладу освіти, вносяться зміни до реєстраційних документів та Статуту закладу. На трудові відносини працівників цей процес не впливає. Єдине, що для них зміниться – це назва закладу (в частині засновника). Після внесення змін до відомостей про юридичну особу (у частині засновника) необхідно буде внести до трудових книжок всіх працівників закладу запис про перейменування.
  • Хто має заміняти уроки мої,коли я ,як депутат районної ради на сесії ?
    Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону України «Про статус депутатів мсіцевих рад» на час сесії чи засідання постійної комісії місцевої ради, а також для здійснення депутатських повноважень в інших передбачених законом випадках депутат місцевої ради звільняється від виконання виробничих або службових обов'язків. Ті ж самі положення містить ч. 3 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Питання щодо заміщення на робочому місці має вирішуватися Вашим безпосереднім керівником.
  • Чи може заступник міського голови бути призначений виконуючим обовязки начальника новоствореного відділу освіти ОТГ -юридичної особи для реєстрації такої юридичної особи до моменьу проведення конкурсу на цю посаду?
    Ні, не може. Посада заступника сільського, селищного, міського голови є виборною посадою, на яку особи затверджуються відповідною радою. Посада керівника структурного підрозділу є посадою, на яку особи призначаються відповідним сільським, селищним, міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. (ст. 3 та 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»).
  • Чи має право сiльська (селищна) рада створювати ліцеї (шляхом перейменування ЗОШ), враховуючи обмеження встановленi абз. 6 ч. 1 ст. 32 Закону України "Про повну загальну середню освiту", якi набувають чинності з дня, наступного за днем опублікування Закону. Дякую.
    На стадії прийняття прав засновника закладу не радимо одразу перетворювати отримані укрупненою територіальною громадою заклади освіти. Те, про що йдеться у запитанні, є не перейменуванням, а фактично є перетворенням навчального закладу. Такі речі доцільно робити комплексно, одразу із формуванням чи трансформацією укрупненої освітньої мережі громади (див. абз. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України "Про повну загальну середню освiту"). До того ж, таке «хитре» перетворення, «заховане» під перейменування у зв’язку із прийняттям прав засновника, може створити вам істотні зміни із оновленням-отриманням ліцензій.
  • Після утворення ОТГ виникло питання доцільності утримання двох дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Чи можемо ми приєднати районну ДЮСШ до міської ДЮСШ? В якому порядку має відбуватись таке приєднання/об'єднання?Дякую
    Так, після прийняття у власність ТГ, ви можете прийняти рішення про приєднання однієї юридичної особи до іншої. Приєднання має відбуватися за загальними правилами, встановленими цивільним та трудовим законодавством України
  • Сільські школи, які є комунальними закладами, включені до переліку обєктів спільної власності територіальної громади ліквідованого району. Який механізм передачі установ та фінансування шкіл з сільського бюджету з 1 січня 2021 року?
    Щодо фінансування. Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» передбачено міжбюджетні трансферти (у тому числі, освітню субвенцію) для 1438 громад, утворених відповідно до розпоряджень КМУ від 12.06.2020. Крім цього, прийнятими змінами до Бюджетного кодексу України (№ 4100-д) визначено, що видатки на функціонування установ і закладів, які перебували у спільній власності районних рад з 1 січня 2021 року плануються та здійснюються з бюджетів територіальних громад, на територіях яких вони розміщені.   
  • Доброго дня ! Працюю в школі , засновником якої є районна рада. Після місцевих виборів наш район, як і районна рада , ліквідовується та буде входити до Рівненського району Рівненської області. Жодних рішень наш Засновник ( районна рада ) або розпоряджень про передачу майна школи правонаступнику ( місцевій ОТГ ) не приймалося.Питання.1. Хто є правонаступником нашого Засновника.2. Кому подавати проєкт бюджету школи на 2021 рік на погодження та затвердження. Дякую.
    Рада могла ще фізично не втигнути приступити до розгляду відповідних питань. Передати відповідні майнові права та майно згідно із розмежуванням бюджетних видатків має до ради укрупненої територіальної громади, на території якої на разі знаходиться школа (тобто громади, територія якої визначена згідно з розпорядженням КМУ від 12.06.2020 р.). Проект бюджету на разі подавайте чинному засновнику. Якщо вони ще не встигли прийняти рішення про передачу прав – вони несуть відповідальність за затвердження бюджету.
  • Чи потрібно звільняти працівників централізованої бухгалтеріі відділу освіти РДА при переході до новоутвореного відділу освіти міської ради (отг)
    Якщо мається на увазі можливість переведення держслужбовців РДА ліквідованого району на посади служби в ОМС без конкурсу –  наразі не можна. Тільки шляхом конкурсного відбору. У разі успішного проходження конкурсу на посаду в ОМС держслужбовець звільняється з посади держслужби. Така можливість (без конкурсу) з’явиться, коли розпочнеться реорганізація РДА ліквідованих районів - після відповідного рішення Уряду. Станом на сьогодні, 14.12.2020 р., такого рішення ще немає.
  • Доброго дня. Чи можна призначити вчителя школи тимчасово виконуючим обов'язки начальника відділу освіти в новоствореній ОТГ до проведення конкурсу та наділити його повноваженнями державної реєстрації даного відділу рішенням сесії?
    Ні, т.в.о. не можна. Посада начальника відділу є посадою в ОМС, на яку особи призначаються за конкурсом.
  • Доброго вечора. Скажіть будь ласка, чи в кожній громаді повинен бути відділ освіти, і з кількох осіб він повинен складатися?
    Організаційна структура виконавчих органів визначається радою самостійно з урахуванням потреб та характеристик конкретної територіальної громади. Як правило, відділ освіти створюється у територіальних громадах як окремий структурний підрозділ у разі наявності розгалуженої мережі закладів освіти. Якщо така мережа невелика або Ви з інших міркувань не вбачаєте за доцільне створювати такий підрозділ окремо, його можна створити як сектор у складі відділу, що буде опікуватись й іншими гуманітарними питаннями, наприклад, ще й культурою, мистецтвом, розвитком туризму тощо.

Поділитися