Переглядів: 469

У 2020 році, у районі який ліквідується, громада , на території якої розташовані об'єкти соціальної сфери, а саме: будинок культури та ДЮЦ, відмовилася приймати у власність разом з бюджетними установами, але згодна прийняти об'єкти нерухомості без бюджетних установ, на це є відповідне рішення. Мотивація: ці установи хоч і знаходяться на території громади, але три роки до цього були зареєстровані ні інших територіях і сплачували до тих територій ПДФО, хоча послуги надавали мешканцям громади на якій розташовані, і фінансувалися з районного бюджету. У грудні 2020 новоутворена райрада, до якої увійшов і цей ліквідований район прийняла рішення про передачу бюджетних установ разом із майном громади де розташовані об'єкти, працівники цих бюджетних установ були попереджені, звільнені ліквідаційною комісією РДА ліквідованого району у лютому 2021 року. Кошти на 2021 рік на ліквідацію не були передбачені ні в громаді ( об'єкти і установи не прийняті), ні в райбюджеті (райрада ліквідована). Ліквідаційна комісія району, що ліквідовується, таких коштів немає. Хто здійснить розрахункові виплати працівникам будинку культури і ДЮЦу і хто ці кошти має виділити чи передбачити?

Формально органи місцевого самоврядування громади праві – юрособи мають передаватися за місцем реєстрації. Тому, якщо районна рада «хитрувала» із перереєстрацією, можуть виникати певні конфлікти. Виплати має забезпечити правонаступник. Зокрема, якщо власником установ залишилася районна рада, то це буде рада укрупненого району. Якщо рада громади неправомірно ухилилася від прийняття майнових прав, за законом, районна рада-правонаступник має право витребувати ці кошли з ради громади, яка відмовилася приймати майно. Це передбачено у Бюджетному кодексі Україні та п. 10 Розділу 2 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»

Поділитися: