29 березня 2024
Logo slogan
Переглядів: 771

В додаток до мого раніше надісланого16.12.2020 запитання:Згідно з вимогами п. 47 ст. 2 Бюджетного кодексу України, розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету.Тобто, розпорядником бюджетних коштів може бути виключно фізична особа – керівник бюджетної установи, або виконуючий його обов’язки. Відтак, ця особа в обов’язковому порядку має працювати в цій юридичній особі на постійній основі.Ви рекомендуєте за доцільне у випадку з реорганізації ліквідованих районних рад очолити комісії з реорганізації цих рад новообраному голові районної ради, адже, на Ваш погляд, це спростить питання з управління справами на період реорганізації.Однак, новообраний голова вже очолює новостворену юридичну особу – районну раду і відповідно до вимог ч.3 ст.55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», «працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю….».Згідно з ч.5 ст.104 ЦКУ, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Тобто, поки до ЄДРПОУ не внесено запис про припинення ліквідованої районної ради, її цивільна правосуб’єктність не припиняється.Голова комісії з реорганізації підписує, в тому числі, фінансові документи щодо розпорядження бюджетними коштами.Таким чином, якщо діяти по запропонованих Вами рекомендаціях, голова новоутвореної районної ради одночасно буде виконувати функції розпорядника бюджетних коштів в іншій юридичній особі – районній раді, яка реорганізується, що неприпустимо, оскільки, порушується БКУ та перевищуються надані Конституцією та Законами повноваження.Одночасно, виконуючи цю роботу (а це є виключно роботою) на загальних засадах (а по-іншому не вийде), голова новоутвореної районної ради буде порушувати вимоги ч.3 ст.55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», що має ознаки корупції і не тільки.З метою уникнення вищенаведених порушень, пов’язаних із випадком, коли комісію з реорганізації ліквідованої районної ради очолить новообраний голова районної ради, прошу надати відповідне роз’яснення.Це дуже важливо, оскільки, керуючись Вашими рекомендаціями, депутати вже приймають відповідні рішення, на мій погляд помилкові.

Ні, Закон № 1009 встановлює особливості процесів реорганізацій, і ці приписи погоджено з профільними підрозділами Мінфіну та ДКС України. Тому особа, яка забезпечує управління справами особи, що припиняється, може здійснювати ці функції. Важливо тільки оформити це все правильно, і внести до ЄДР зміни до відомостей про юридичну особу, що припиняється у частині даних про керівника юридичної особи та особи, яка може здійснювати правочини від імені юридичної особи

Поділитися: