Заклади профосвіти мають фінансуватися з різних джерел: МОН пропонує кілька механізмів

Зміни у системі фінансування закладів профосвіти мають вирішити проблеми підготовки кадрів, а також дати нові стимули для співпраці з роботодавцями. Для цього фахівці МОН вже розробили низку пропозицій, але вони потребують доопрацювання та консультацій з іншими відомствами. Про це йшлося під час робочої наради з представниками Уряду та бізнесу, яку сьогодні, 1 серпня 2018 року, провели у Міністерстві освіти і науки України.

Учасниками наради стали представники Мінсоцполітики, Міністерства фінансів, Мінрегіону та Мінінфраструктури, а також очільники професійних об'єднань та асоціацій.

“Невелика частина державного фінансування припадає на навчання учнів за професіями загальнодержавного значення. Також державним коштом покривається здобуття загальної середньої освіти учнів, що навчаються у ПТНЗ. Далі весь тягар падає на органи місцевого самоврядування. Ми хочемо додати інші стимули і джерела фінансування, щоб забезпечити доступ до якісної та сучасної професійної освіти, яку сьогодні потребує ринок праці. Тому ми маємо вдосконалити механізм фінансування закладів ПТО і продумати залучення різних джерел для цього процесу. Наразі фахівці МОН розробили кілька механізмів цієї процедури, і я сподіваюсь, що разом ми дійдемо до конструктивних рішень”, - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Наразі представники МОН підготували 3 ключові пропозиції різнорівневого фінансування закладів профосвіти:

  • галузеве замовлення: державне/комунальне підприємство, готуючись до реалізації масштабної програми або замовлення, фінансує підготовку робітників, які далі працюватимуть над виконанням програми;
  • міжбюджетні трансферти: міська рада приймає рішення про передачу коштів з міського бюджету обласному. Обсяг замовлення визначатиметься пропорційно кількості учнів, зареєстрованих на території міста або обласного центру;
  • залучення роботодавців до освітнього процесу: 1) підготовка учнів за дуальною формою навчання; 2) навчання за кошти роботодавця.

Так, для того, щоб представники бізнесу мали додаткові гарантії у фінансуванні підготовки працівників, учасники розглянули можливість розробки типової угоди, яку роботодавець вкладатиме з учнем та представником закладу освіти. Таким чином учень безкоштовно здобуватиме освіту та отримає робоче місце після закінчення навчання, а роботодавець - кваліфікованого робітника з гарантованим періодом роботи.

Учасники також розглянули інші важливі потреби профосвіти: можливий механізм формування галузевого замовлення, розробку документів, які б систематизували дуальну освіту, сплата податку за устаткування, яке підприємство може безоплатно передати закладу профосвіти тощо.

Наразі сторони домовились розглянути пропозиції МОН з фахівцями своїх відомств та надати свої рекомендації.

02.08.2018 - 10:51 | Переглядів: 1521
Заклади профосвіти мають фінансуватися з різних джерел: МОН пропонує кілька механізмів

Теги:

освіта ПТУ

Джерело:

Урядовий портал

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь
Читайте також:
36e70dda8b4cbb5cff92898c4c4260e0

26 червня 2019

Шукати підтримку сусідів треба, але не варто...

Тема підтримки територій Карпат вже стала однією з головних під час розгляду питань регіонального розвитку....

A18ed6e89b8f7af65fecb5e90eeb22b8

26 червня 2019

Закарпатська ОДА подала Перспективний план на...

25 червня, т.в.о. голови Закарпатської облдержадміністрації Іван Дуран підписав розпорядження про направлення проекту...

6bdd5427889bb5524d67f204d6dac420

26 червня 2019

Як громаді моніторити вирубку лісів: з’явилося...

Громадам пропонують користуватися електронними продуктами на базі відкритих супутникових даних та новітніх...