Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт

«Коли мова йде про особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей в контексті змін до Конституції України, то громадяни повинні знати, що це стосується системи контролю за органами місцевого самоврядування на цій території, а не наділення їх додатковими повноваженнями».

На цьому наголосив директор ГО «Інститут розвитку територій», один із авторів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні Юрій Ганущак на зустрічі з представниками регіональних Офісів реформ.

За його словами, існує необхідність конституційного врегулювання запровадження інституту військово-цивільної адміністрації шляхом внесення відповідних змін до Конституції.  Тому, пояснює, п. 8. розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Проекту Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) говорить про те, що «Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом».

«Існує об’єктивна потреба посиленого контролю за діями та рішеннями органів місцевого самоврядування в цих областях. Повноваження місцевих органів влади є і будуть однаковими по всій країні, в тому числі і на території Донецької та Луганської областей, але там, зважаючи на ситуацію, що склалася, різняться методи контролю за їх здійсненням зі сторони держави», - наголосив експерт.

Він повідомив, що одразу після прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації влади, має бути підготовлений законопроект «Про особливості здійснення місцевого самоврядування в Донецькій та Луганській областях». У цьому документі, пропонує експерт, територію Луганської та Донецької областей слід умовно розділити на 4 зони за рівнем ризиків проявів сепаратизму, в яких можуть брати участь органи місцевого самоврядування (ОМС):

  • 1 зона - території, де ризики низькі;
  • 2 зона - території, де високі ризики ворожого інформаційного впливу;
  • 3 зона – території, де високі ризики для безпеки виборних осіб;
  • 4 зона – території, які не контролюються державними органами.

Такі зони, за словами Юрія Ганущака, мають встановлюватися актом Президента на підставі рішення РНБО (із визначенням такого порядку в законі). По кожній із названих зон мають бути чітко виписані і закріплені контрольні функції 

17.11.2015 - 11:21 | Переглядів: 8201
Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт

Теги:

Юрій Ганущак Конституція

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

24 жовтня 2020

Відбулося перше засідання Ради соціального розвитку регіонів при Президенті

Відбулося перше засідання Ради соціального...

Під головуванням заступника керівника Офісу Президента України Юлії Соколовської відбулося перше засідання Ради...

22 жовтня 2020

В Україні вже 993 опорні школи, майже половина з них – в ОТГ

В Україні вже 993 опорні школи, майже половина...

За даними Міністерства освіти і науки, на початок жовтня мережа опорних закладів в Україні збільшилась до 993 шкіл (з...

22 жовтня 2020

Уряд виділив 540 млн грн місцевим бюджетам на дезінфекційні засоби для шкіл

Уряд виділив 540 млн грн місцевим бюджетам на...

21 жовтня 2020 року Кабінет Міністрів України виділив майже 540 млн грн на забезпечення дезінфекційними засобами...

22 жовтня 2020

Реорганізація громад і районів: законопроект 3651-д Парламент може розглянути 3 листопада

Реорганізація громад і районів: законопроект...

Верховна Рада на наступному пленарному засіданні, 3 листопада може підтримати проєкт Закону про внесення змін до...

21 жовтня 2020

Просторове планування: 22 жовтня - онлайн-презентація програми SPACES від CANactions School

Просторове планування: 22 жовтня -...

22 жовтня о 19:00 за Києвом в рамках CANactions School Talk відбудеться онлайн-презентація проміжних результатів...