Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт

«Коли мова йде про особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей в контексті змін до Конституції України, то громадяни повинні знати, що це стосується системи контролю за органами місцевого самоврядування на цій території, а не наділення їх додатковими повноваженнями».

На цьому наголосив директор ГО «Інститут розвитку територій», один із авторів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні Юрій Ганущак на зустрічі з представниками регіональних Офісів реформ.

За його словами, існує необхідність конституційного врегулювання запровадження інституту військово-цивільної адміністрації шляхом внесення відповідних змін до Конституції.  Тому, пояснює, п. 8. розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Проекту Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) говорить про те, що «Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом».

«Існує об’єктивна потреба посиленого контролю за діями та рішеннями органів місцевого самоврядування в цих областях. Повноваження місцевих органів влади є і будуть однаковими по всій країні, в тому числі і на території Донецької та Луганської областей, але там, зважаючи на ситуацію, що склалася, різняться методи контролю за їх здійсненням зі сторони держави», - наголосив експерт.

Він повідомив, що одразу після прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації влади, має бути підготовлений законопроект «Про особливості здійснення місцевого самоврядування в Донецькій та Луганській областях». У цьому документі, пропонує експерт, територію Луганської та Донецької областей слід умовно розділити на 4 зони за рівнем ризиків проявів сепаратизму, в яких можуть брати участь органи місцевого самоврядування (ОМС):

  • 1 зона - території, де ризики низькі;
  • 2 зона - території, де високі ризики ворожого інформаційного впливу;
  • 3 зона – території, де високі ризики для безпеки виборних осіб;
  • 4 зона – території, які не контролюються державними органами.

Такі зони, за словами Юрія Ганущака, мають встановлюватися актом Президента на підставі рішення РНБО (із визначенням такого порядку в законі). По кожній із названих зон мають бути чітко виписані і закріплені контрольні функції 

17.11.2015 - 11:21 | Переглядів: 9697
Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт

Теги:

Юрій Ганущак Конституція

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

25 лютого 2021

Михайло Федоров: Мінцифра підтримує цифровізацію в регіонах

Михайло Федоров: Мінцифра підтримує...

Мінцифра працює над цифровою трансформацією регіонів. Наша мета — допомогти кожній громаді із впровадженням...

25 лютого 2021

Мінрегіон: працюємо над тим, щоб до кінця року 1000 громад мали власні стратегії розвитку

Мінрегіон: працюємо над тим, щоб до кінця року...

25 лютого Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов взяв участь у нараді з головами обласних та...

25 лютого 2021

1 березня - вебінар на тему: "Шкільне харчування: як запровадити нові стандарти харчової безпеки?"

1 березня - вебінар на тему: "Шкільне...

1 березня 2021 року швейцарсько-український проєкт DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”...

25 лютого 2021

В Буринській громаді відкрили сучасний ЦНАП: це 150-й Центр, створений за підтримки «U-LEAD з Європою»

В Буринській громаді відкрили сучасний ЦНАП: це...

Програма ЄС «U-LEAD з Європою», що підтримує реформу децентралізації в Україні, в тому числі, через покращення...

25 лютого 2021

Прем’єр-міністр: Результати децентралізації має відчути кожен громадянин

Прем’єр-міністр: Результати децентралізації має...

Україна за дуже короткий час пройшла той шлях, який інші країни проходять десятиліттями, і сьогодні потрібно ще...