Чому потрібен нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування: у Мінрегіоні назвали 5 причин

Директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов розповів, чому виникла необхідність розробки Міністерством законопроекту, який покликаний унормувати питання здійснення державного контролю (нагляду) за законністю рішень органів місцевого самоврядування (ОМС).

Під час експертного обговорення в Українському кризовому медіа центрі на тему: «Нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування – питання національної безпеки» він виокремив 5 основних причин встановлення такого нагляду:

1.  Реалізація Конституції України. Стаття 144 Основного закону говорить зокрема про те, що рішення ОМС з мотивів їх невідповідності Конституції та законам зупиняються в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Але чіткої процедури наразі не існує.

2. Заповнення законодавчої прогалини, яка виникла внаслідок виключення у 2015 році з переліку функції Прокуратури функції щодо здійснення загального нагляду за законністю рішень ОМС.

3. Реалізація Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, а також програмних документів Уряду, Президента та Верховної Ради України, де передбачено зміні статусу місцевих держадміністрацій з органів загальної компетенції на контрольно-наглядові органи у системі виконавчої влади та у перспективі, після внесення змін до Конституції України, запровадження інституту префектів.

«На цьому хочу зупинитися окремо. Ще декілька років тому безліч експертів критикували пропозицію щодо створення спроможних громад шляхом об’єднання сільських, селищних, міських рад. Говорили, що неможливо наділяти такі об’єднання додатковими повноваженнями і ресурсами без внесення змін до Конституції. Але створені громади за рік свого існування довели, що критики помилялися. Те саме відбувається зараз, коли намагаємося врегулювати питання державного нагляду (контролю) за рішеннями органів місцевого самоврядування в частині їх відповідності Конституції та законам України. В межах чинної Конституції, Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та статті 8 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка має назву «Адміністративний нагляд за діяльністю органів місцевого самоврядування», розроблено проект Закону, яким розв’язуються процедурні питання здійснення державою контрольно-наглядових функцій щодо рішень ОМС з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України шляхом зупинення у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Ми поступово створюємо законодавче підґрунтя для перетворення місцевих державних адміністрацій в органи префектурного типу», - зазначив Сергій Шаршов.

4. Європейський досвід, який свідчить про те, що із збільшенням повноважень та ресурсів ОМС, виникає необхідність одночасного посилення контролю з боку держави щодо законності прийнятих ОМС рішень. Досвід країн, які йшли шляхом реформи місцевого самоврядування, свідчить, що такий нагляд убезпечує громади від багатьох помилок в ході децентралізації.

5. Забезпечення територіальної цілісності держави.  Маємо негативний досвід прийняття рішень окремими місцевими радами навесні 2014 року, а також деякі сьогоднішні рішення ОМС, які спрямовані на руйнування системи державного управління. В умовах зовнішньої агресії це може призвести до відходу від децентралізації та переходу до федералізації, що нав’язується нам ззовні.

«Запропонований законопроект дозволить державі через органи виконавчої влади своєчасно зупиняти рішення ОМС, які становлять загрозу територіальній цілісності та конституційному ладу в Україні», - вважає Сергій Шаршов.

Він також наголосив, що законопроект, який подано на розгляд Уряду, це продукт спільної роботи центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, вітчизняних та міжнародних експертів, місцевих державних адміністрацій та інших заінтересованих сторін, які брали участь у цьому процесі.

Більше про запровадження державного нагляду за законністю рішень органів місцевого самоврядування читайте ТУТ

17.08.2017 - 22:20 | Переглядів: 7394
Чому потрібен нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування: у Мінрегіоні назвали 5 причин

Теги:

нагляд контроль С.Шаршов

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

26 жовтня 2020

Маємо всі пам’ятати, що люди радше обирали надію на якісні зміни в громадах, - В’ячеслав Негода

Маємо всі пам’ятати, що люди радше обирали...

Вперше в історії незалежної України місцеві вибори відбулися на новій територіальній основі громад і районів. До змін...

26 жовтня 2020

Законопроект про місцеві державні адміністрації: експертне обговорення завершилося

Законопроект про місцеві державні...

Відбулося фінальне експертне обговорення проекту нової редакції Закону про місцеві державні адміністрації перед...

26 жовтня 2020

Оператор (адміністратор) муніципальної системи управління побутовими відходами: чому потрібні зміни

Оператор (адміністратор) муніципальної системи...

Автор:  Вячеслав Сороковський, експерт з публічних послуг швейцарсько-українського проекту DESPRO 21 липня...

26 жовтня 2020

Вивчення рідної мови: як децентралізація допомагає зберегти мовну ідентичність

Вивчення рідної мови: як децентралізація...

Паралельні класи із двома мовами навчання та інші особливості — такою може стати реальність для понад 130 різних...

24 жовтня 2020

Відбулося перше засідання Ради соціального розвитку регіонів при Президенті

Відбулося перше засідання Ради соціального...

Під головуванням заступника керівника Офісу Президента України Юлії Соколовської відбулося перше засідання Ради...