Ключовий законопроект медреформи: чи суперечить він статті Конституції про «безкоштовну» медицину?

Кабінет міністрів України презентував законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» та спрямував його на розгляд Національної ради реформ.

Метою законопроекту є створення законодавчого підґрунтя нового механізму фінансування медичних послуг і ліків за рахунок бюджетних коштів через систему державного солідарного медичного страхування.

Розроблений законопроект реалізує на практиці статтю 49 Конституції про безоплатну медичну допомогу. Кожна медична послуга у всьому світі включає в себе, крім безпосередньо медичної допомоги (зазначеної в українському законодавстві як «діяльність медичних працівників»), такі складові як матеріальні витрати, комунальні, капітальні видатки та ін.

Законопроект нарешті чітко фіксує гарантії оплати компонента медичної допомоги в кошторисі медичної послуги, дозволяє розмежувати ці компоненти і встановити чесні правила співпраці між державою та пацієнтом в питанні оплати медпослуг. Адже до сьогодні задекларовані зобов’язання держави не були підкріплені фінансовими гарантіями. Ухвалення закону дозволить врегулювати це питання.

Але держава не тільки починає на практиці компенсувати компонент медичної допомоги, а й визначає Державний гарантований пакет медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантовано проводиться державою за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування повністю або частково за єдиними для всіх тарифами покриття, які щороку затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 Тобто кожного року будуть фіксуватися конкретні медичні послуги, які будуть компенсуватися (включно з компонентами роботи персонала, матеріалами, ліками) за єдиними правилами будь-якому громадянину України згідно з єдиними тарифами покриття.

Уряд може розширити обсяг державного гарантованого пакету за умови збільшення обсягу бюджетних призначень на медичне страхування, передбачених на відповідний рік.

У межах пакету держава гарантуватиме повне покриття вартості послуг екстреної, паліативної, первинної допомоги — і звуження цього пакету не допускається законом. Та частково покриватиме вартість платних послуг на вторинному (спеціалізованому) та третинному (високоспеціалізованому) рівнях. Крім того, повній або частковій оплаті за рахунок медичного страхування підлягатимуть ліки, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів (…) Повну версію читати ТУТ

 

Область:

Житомирська область

Джерело:

Сайт Житомирської ОДА

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

19 жовтня 2020

Наступного року децентралізація має запрацювати на повну – у Мінрегіоні обговорили перспективи реформи

Наступного року децентралізація має запрацювати...

Результати реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, яка триває в Україні з 2014 року,...

19 жовтня 2020

Мінрегіон на 2 тижні продовжив конкурсний відбір проектів регіонального розвитку, що фінансуватимуться за кошти ЄС

Мінрегіон на 2 тижні продовжив конкурсний...

До 3 листопада 2020 року продовжено конкурсний відбір проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за...

16 жовтня 2020

Посібник «Місцевий економічний розвиток: моделі, ресурси та інструменти фінансування»

Посібник «Місцевий економічний розвиток:...

Фахівці Проекту ПРОМІС розробили серію посібників «Місцевий економічний розвиток: моделі, ресурси та інструменти...

15 жовтня 2020

Сільгоспземлі з державної до комунальної власності: Президент підписав указ

Сільгоспземлі з державної до комунальної...

Президент України підписав Указ № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин»....

15 жовтня 2020

Як і навіщо міряти ефективність місцевого самоврядування

Як і навіщо міряти ефективність місцевого...

    Одне з завдань децентралізації  – створити ефективне місцеве самоврядування і покращити послуги, які...