Logo

Ключовий законопроект медреформи: чи суперечить він статті Конституції про «безкоштовну» медицину?

Кабінет міністрів України презентував законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» та спрямував його на розгляд Національної ради реформ.

Метою законопроекту є створення законодавчого підґрунтя нового механізму фінансування медичних послуг і ліків за рахунок бюджетних коштів через систему державного солідарного медичного страхування.

Розроблений законопроект реалізує на практиці статтю 49 Конституції про безоплатну медичну допомогу. Кожна медична послуга у всьому світі включає в себе, крім безпосередньо медичної допомоги (зазначеної в українському законодавстві як «діяльність медичних працівників»), такі складові як матеріальні витрати, комунальні, капітальні видатки та ін.

Законопроект нарешті чітко фіксує гарантії оплати компонента медичної допомоги в кошторисі медичної послуги, дозволяє розмежувати ці компоненти і встановити чесні правила співпраці між державою та пацієнтом в питанні оплати медпослуг. Адже до сьогодні задекларовані зобов’язання держави не були підкріплені фінансовими гарантіями. Ухвалення закону дозволить врегулювати це питання.

Але держава не тільки починає на практиці компенсувати компонент медичної допомоги, а й визначає Державний гарантований пакет медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантовано проводиться державою за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування повністю або частково за єдиними для всіх тарифами покриття, які щороку затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 Тобто кожного року будуть фіксуватися конкретні медичні послуги, які будуть компенсуватися (включно з компонентами роботи персонала, матеріалами, ліками) за єдиними правилами будь-якому громадянину України згідно з єдиними тарифами покриття.

Уряд може розширити обсяг державного гарантованого пакету за умови збільшення обсягу бюджетних призначень на медичне страхування, передбачених на відповідний рік.

У межах пакету держава гарантуватиме повне покриття вартості послуг екстреної, паліативної, первинної допомоги — і звуження цього пакету не допускається законом. Та частково покриватиме вартість платних послуг на вторинному (спеціалізованому) та третинному (високоспеціалізованому) рівнях. Крім того, повній або частковій оплаті за рахунок медичного страхування підлягатимуть ліки, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів (…) Повну версію читати ТУТ

 

Область:

Житомирська область

Джерело:

Сайт Житомирської ОДА

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

25 січня 2022

Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» оголосив чотири нові області-партнери

Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» оголосив чотири нові...

  25 січня 2022 року Проєкт USAID «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого...

25 січня 2022

Кращі практики реагування громад на наслідки пандемії в Україні - довідник

Кращі практики реагування громад на наслідки...

ГО «Інститут миру і порозуміння» (ІМіП) презентувала довідник “Кращі практики реагування громад на наслідки пандемії...

25 січня 2022

Триває прийом заявок на здобуття Премії КМУ за особливі досягнення молоді у розбудові України

Триває прийом заявок на здобуття Премії КМУ за...

Премія Кабінету Міністрів України присуджується особам віком до 35 років за досягнення у розбудові України уподовж...

24 січня 2022

Серія обговорень законодавчих основ місцевого економічного розвитку завершилась у Львові

Серія обговорень законодавчих основ місцевого...

21 січня у Львові обговорили законодавчі основи місцевого економічного розвитку на спільному заході Проєкту USAID...

24 січня 2022

Гендерно орієнтоване врядування: нові посібники від Програми DOBRE

Гендерно орієнтоване врядування: нові посібники...

Посібник "Гендерно орієнтоване врядування" присвячений вивченню процесів врядування та управління крізь призму...