Ключовий законопроект медреформи: чи суперечить він статті Конституції про «безкоштовну» медицину?

Кабінет міністрів України презентував законопроект «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» та спрямував його на розгляд Національної ради реформ.

Метою законопроекту є створення законодавчого підґрунтя нового механізму фінансування медичних послуг і ліків за рахунок бюджетних коштів через систему державного солідарного медичного страхування.

Розроблений законопроект реалізує на практиці статтю 49 Конституції про безоплатну медичну допомогу. Кожна медична послуга у всьому світі включає в себе, крім безпосередньо медичної допомоги (зазначеної в українському законодавстві як «діяльність медичних працівників»), такі складові як матеріальні витрати, комунальні, капітальні видатки та ін.

Законопроект нарешті чітко фіксує гарантії оплати компонента медичної допомоги в кошторисі медичної послуги, дозволяє розмежувати ці компоненти і встановити чесні правила співпраці між державою та пацієнтом в питанні оплати медпослуг. Адже до сьогодні задекларовані зобов’язання держави не були підкріплені фінансовими гарантіями. Ухвалення закону дозволить врегулювати це питання.

Але держава не тільки починає на практиці компенсувати компонент медичної допомоги, а й визначає Державний гарантований пакет медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантовано проводиться державою за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування повністю або частково за єдиними для всіх тарифами покриття, які щороку затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 Тобто кожного року будуть фіксуватися конкретні медичні послуги, які будуть компенсуватися (включно з компонентами роботи персонала, матеріалами, ліками) за єдиними правилами будь-якому громадянину України згідно з єдиними тарифами покриття.

Уряд може розширити обсяг державного гарантованого пакету за умови збільшення обсягу бюджетних призначень на медичне страхування, передбачених на відповідний рік.

У межах пакету держава гарантуватиме повне покриття вартості послуг екстреної, паліативної, первинної допомоги — і звуження цього пакету не допускається законом. Та частково покриватиме вартість платних послуг на вторинному (спеціалізованому) та третинному (високоспеціалізованому) рівнях. Крім того, повній або частковій оплаті за рахунок медичного страхування підлягатимуть ліки, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів (…) Повну версію читати ТУТ

 

Область:

Житомирська область

Джерело:

Сайт Житомирської ОДА

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

17 вересня 2021

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті Державного бюджету 2022 – інфографіка

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті...

15 вересня Уряд схвалив проект Закону про Державний бюджет України на 2022 рік та подав його на розгляд Верховній...

17 вересня 2021

Громади України й Словенії: обмін досвідом і партнерством

Громади України й Словенії: обмін досвідом і...

Словенці навчать українські громади переробляти сміття і розвивати туризм, а українські громади поділяться досвідом...

17 вересня 2021

Оцінка рівня фінансової спроможності громад – методичні рекомендації (проєкт)

Оцінка рівня фінансової спроможності громад –...

Міністерство розвитку громад та територій спільно з представниками всеукраїнських асоціацій, експертами міжнародних...

17 вересня 2021

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні парки, суди, - відеоінтервю з Віталієм Безгіним

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні...

Журналіст Станіслав Безушко поговорив з Віталєм Безгіним, головою підкомітету з питань...

17 вересня 2021

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти: як провести і на що звернути увагу - запис вебінару

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти:...

Як підготуватися до перевірок пожежної безпеки у закладах освіти. Про особливості таких перевірок і можливі...