У 2014 році Україна розпочала процес євроінтеграції, що вимагає проведення численних реформ адаптації українського законодавства до європейського у всіх сферах, зокрема й щодо транспортних перевезень та діджиталізації. Від 17 січня 2017 року ухвалено Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті”, що набрав чинності з 7 травня 2017 року. Даним нормативно-правовим актом, що має вищу юридичну силу, затверджено загальнодержавну діяльність із реорганізації транспортної системи у відповідності до принципів цифровізації. Хоча вказана реформа відбулася ще 7 років тому, станом на сьогодні автоматизовану систему обліку оплати проїзду (АСООП) було впроваджено лише в незначній кількості громад, більшість з яких є обласними центрами.
В контексті євроінтеграції, отримавши статус кандидата влітку 2023 року, ми розпочали комплексну адаптацію українського законодавства до законодавства ЄС. А вже 15 грудня того ж року ЄС ухвалило рішення щодо початку переговорів. Відповідно, для прискорення процесу євроінтеграції нам потрібно впроваджувати нові ініціативи з урахуванням існуючих стандартів ЄС. Необхідність впровадження е-квитка за цими стандартами в Україна було окреслено в Національній транспортній стратегії України до 2030 року затвердженої Кабінетом Міністрів України 17 січня 2018 року. Саме тому, для зручності впровадження АСООП на місцевому рівні команда аналітично-адвокаційного центру "Львівський регуляторний хаб" розробила модельний комплекс рішень, який дозволить громадам спростити процес впровадження такого регулювання на місцях.
Модельне рішення (ЗАВАНТАЖИТИ DOCX, 1,1 МБ)
Модельне рішення розроблене в рамках проєкту “REcovery: регуляторні інструменти для економічної відбудови”, що реалізується за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС. Дане рішення може бути адаптоване під потреби кожної громади. Пропонований модельний комплекс рішень враховує низку досліджень та напрацювань щодо регулювання сфери впровадження АСООП, міжнародні підходи, а також успішний досвід команди Львівського регуляторного хабу з розроблення пілотного рішення про впровадження АСООП на обласному рівні.
Які переваги для громад створює впровадження е-квитка.
В процесі впровадження автоматизованої системи за проїзд громадам потрібно прийняти порядок функціонування та вимоги до автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, який включає:
Для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду, затвердження Порядку функціонування та вимог до автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті та Положення про умови проведення конкурсу з відбору інвестора (оператора) для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті потрібно здійснити наступні кроки:
Публікацію створено за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС.
Приєднані файли:
Теги:
доброчесність електронне врядування
Джерело:
Аналітично-адвокаційний центр "Львівський регуляторний хаб"
14 липня 2025
Аналіз положень Бюджетної декларації України на 2026-2028 роки
Аналіз положень Бюджетної декларації України на...
Автор: Ігор Герасимчук, експерт Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» Бюджетна...
14 липня 2025
Муніципальні партнерства заради стійкості: про що говорили на URC 2025
Муніципальні партнерства заради стійкості: про...
На Конференції з відновлення України (URC 2025) у Римі відбулася дискусія про роль муніципалітетів у стійкості,...
14 липня 2025
Ветеранська політика без паперів і відписок: у...
Ситуаційний аналіз даних опитування, проведеного програмою Polaris навесні 2025 року, засвідчив суттєве зростання...
14 липня 2025
П’ять нових партнерств на URC 2025 долучаються до спільноти міст-побратимів Cities4Cities
П’ять нових партнерств на URC 2025 долучаються...
11 липня у Римі підписали п’ять нових партнерських угод між українськими громадами та муніципалітетами чотирьох країн...