Необхідність удосконалення законодавства щодо врегулювання багатьох проблемних питань, які мають вирішуватися в межах територій муніципальних агломерацій, обговорюється вже не перший рік. За цей час прийнято закон «Про співробітництво територіальних громад», який дає широкі можливості для громад у вирішенні спільних проблемних питань. Тривалий час також дискутується ідея прийняття спеціального закону про агломерації. Водночас в Україні проведено децентралізацію влади і ресурсів, створено спроможні громади, що дає можливість органам місцевого самоврядування вже зараз ефективніше вирішувати спільні проблеми.
Про це сказав заступник Міністра розвитку громад і територій В’ячеслав Негода під час круглого столу «Транспортна модель для Київської агломерації: вивчення європейського досвіду», організованого Програмою Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» разом з Місцевою асоціацією «Київська агломерація».
«Питання створення спільної ефективної транспортної моделі дуже актуальне для столичного регіону. Про це знають усі кияни і сотні тисяч приїжджих до столиці. Чи можна вирішити це та інші питання до прийняття закону про агломерації? Я вважаю, що так. Більше того, органи місцевого самоврядування, які зараз входять до складу асоціації «Київська агломерація», могли б, спільно розробивши і втіливши цю модель, створити прецедент, результати якого лягли б в основу майбутніх законодавчих змін», - вважає В’ячеслав Негода.
За його словами, чинний закон про співробітництво дозволяє громадам укласти угоду і разом створити, реалізувати, фінансувати та управляти спільною транспортною моделлю.
«Прецедентів з транспортних питань за 8 років існування закону про співробітництво громад ще не було. Але ми з експертами могли б розробити проект такого договору», - сказав заступник Міністра.
Але перед цим, на думку В’ячеслава Негоди, на всю територію громад – учасниць майбутньої Київської агломерації треба було б розробити комплексний план просторового розвитку, в рамках якого має бути транспортна схема, яка повинна відповідати не тільки місцевим потребам, а й державній стратегії розвитку.
«До цієї роботи, крім органів місцевого самоврядування, треба долучити і область, і центральні органи виконавчої влади: Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Укрзалізницю, - усі, які пов’язані з формуванням національної транспортної системи і транспортної мережі регіону та громад. Кожен рівень влади має нести свій обсяг відповідальності за цей проект», - сказав заступник Міністра.
Після цього, на його думку, можна починати створювати транспортну модель в рамках угоди про співпрацю, де буде прописана загальна відповідальність суб’єктів угоди, процедура формування спільного органу управління, якому будуть делеговані певні повноваження з управління цією системою, персоніфікація відповідальності по кожній громаді, а також механізми співфінансування.
«Результати сьогоднішнього круглого столу можуть лягти в основу нашої подальшої спільної роботи. Ми готові до співпраці, але багато чого залежить також від бажання самих громад», - зазначив В’ячеслав Негода.
Керівник Департаменту демократії і врядування Генерального секретаріату Ради Європи Даніель Попеску під час заходу зазначив, що завдяки децентралізації голови громад стали дуже важливими в сучасній архітектурі врядування в Україні.
«Це дуже добре для створення майбутніх агломерацій, бо цей механізм передбачає, що усі муніципалітети повинні працювати разом, як один організм, бути рівними і довіряти одне одному, довіряти самому процесу співпраці. І зараз ми бачимо, що така довіра в українському місцевому самоврядуванні є. Агресія росії ще більше зміцнила її», - сказав Даніель Попеску.
Він також висловив сподівання, що досвід країн Ради Європи у створенні агломерацій стане корисним для громад Київщини та інших територій України. «Ми надаємо і продовжуватимемо надавати всі необхідні для цього рекомендації», - зазначив Даніель Попеску.
Теги:
агломерація В'ячеслав Негода Даніель Попеску
Джерело:
Пресцентр ініціативи "Децентралізація"
15 березня 2025
Триває відбір проєктів громад для реалізації і...
13 та 14 березня відбулися засідання Експертної робочої групи з погодження проєктів, які претендують на фінансування...
15 березня 2025
Дніпро став першим українським містом-партнером Неаполя
Дніпро став першим українським містом-партнером...
Мер Дніпра Борис Філатов та очільник Неаполя Гаетано Манфреді уклали угоду про партнерство. Для третього за величиною...
14 березня 2025
Уряд затвердив розподіл субвенції на облаштування 60 укриттів у школах
Уряд затвердив розподіл субвенції на...
Кабінет Міністрів України затвердив фінансування 60 проєктів облаштування укриттів у закладах загальної середньої...
14 березня 2025
Мінрозвитку та Мінмолодьспорту спільно з асоціаціями ОМС сприятимуть розвитку спорту в громадах
Мінрозвитку та Мінмолодьспорту спільно з...
Віце-прем'єр-міністр з відновлення — Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба, Міністр молоді та...