Як громадам розвивати туризм, коли основні магніти перебувають в управлінні держави: короткі підсумки дискусії

 

Як громадам розвивати туризм, коли основні магніти перебувають в управлінні держави - обговорили представники профільних організацій, громад та державних інституцій.


Круглий стіл організував Український кризовий медіа-центр у рамках Програми USAID DOBRE, спільно з Проєктом USAID Демократичне врядування у Східній Україні та Біловодським краєзнавчим музеєм, та за підтримки УКФ в рамках партнерства з «Музей відкрито на ремонт».

Для багатьох територіальних громад в Україні одним із пріоритетних напрямків розвитку є туризм. На територіях громад розташовані вікові палаци, національні парки та заповідники, маяки та навіть кінні заводи. Переважно такі об’єкти є надзвичайно привабливими для туристів. Перебувають вони в управлінні спеціальних державних органів та підрозділів, діяльність яких здійснюється або з обласних центрів, або зі столиці. Іноді між громадами та відповідними структурами відсутня комунікація, а тому розвиток туристичного потенціалу довкола цих об’єктів є на низькому рівні. У більшості випадків доступ до таких об’єктів обмежений або взагалі відсутній.

Аби виправити цю ситуацію та налагодити ефективне використання ресурсів, у першу чергу необхідно створити діалог та співпрацю між зацікавленими сторонами - на цій тезі зійшлися учасники круглого столу.

Мар'яна Олеськів, голова Державного агентства розвитку туризму України:

"Питання розвитку туризму потребує колаборації усіх учасників процесу. Якщо ми говоримо про державні об'єкти у громадах та їхній розвиток - вирішення цієї проблеми є доволі глибоким. І тут потрібне порозуміння на всіх рівнях: як державному, так і місцевому. Проте якщо це не стратегічні державні об'єкти, то їх потрібно передавати громадам, і думати про субвенції на їхній розвиток. Треба вчитися діалогу і стимулювати  питання розвитку в кожному окремому випадку, залучення туристів без шкоди цьому об'єкту".

 

 

Геннадій Верескун, директор Біловодського краєзнавчого музею з Луганської області:

"Не може бути бідним населений пункт, який має велику культурну спадщину. Але як виживати громадам, якщо всі магніти перебувають не у наших руках? Так, все лягло на плечі громади і вона намагається знаходити точки дотику. Проте ми не відчуваємо підтримку від державних інституцій".

 

 

Віктор Подорожній, генеральний директор Директорату регіональної політики Міністерства розвитку громад і територій України:

"Під час розробки стратегій розвитку територіальних громад важливо проаналізувати усі наявні історичні пам'ятки і зрозуміти, як можна їх ефективно використати. Хоч великі туристичні об'єкти перебувають в управлінні державою, не варто забувати, що розташовані вони саме на території громад. Завдяки комплексному підходу та синергії зусиль місцевої влади, науковців, представників бізнесу, експертів, із залученням активних мешканців громад та центральних органів виконавчої влади можна розвивати як туристичні продукти, так і супутні послуги навколо цих історичних пам'яток".

 

 

Одним із таких прикладів є кейс Хотинської громади Чернігівської громади, де у співпраці із керівництвом державного історико-архітектурного заповідника "Хотинська фортеця" розбудували подієвий туризм та планують подальший спільний розвиток громади. За словами Любові Петрової, начальниці відділу економічного розвитку та міжнародного співробітництва Хотинської міської ради, щороку близько 100 тисяч туристів відвідує фортецю, проте у місто ніхто не заїжджає. Тому під час масштабного святкування 400-річчя фортеці організували атракції та торговельні місця на території міста:

"Хотинська фортеця - основний туристичний магніт громади. Навколо неї розбудовуємо туристичні маршрути. За ініціативи голови громади Андрія Дранчука створено КУ "Агенцію розвитку міста" Хотинської міської ради" - для налагодження комунікації та синергії з державним історико-архітектурного заповідником Хотинська фортеця. І налагодити співпрацю так, щоб це приносило користь не тільки державі (як плата за вхід туристів), а і сприяло економічному розвитку нашої громади. Ми намагаємося співпрацювати із іншими громадами, зокрема за кордоном та створюємо міжмуніципальні туристичні маршрути. За сприяння Програми USAID DOBRE у нас з'явилася і міжобласна співпраця. Ми почали бомбардувати приватні, державні і міжнародні організації з метою отримання грантових коштів - не потрібно зациклюватися на чомусь одному, а шукати різні можливості для розвитку".

 

 

 

Теги:

туризм культура

Джерело:

Український кризовий медіа центр

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

16 жовтня 2021

Дев’ять підказок для надійної стратегії місцевого розвитку. Польський досвід місцевого розвитку

Дев’ять підказок для надійної стратегії...

Радомир МАТЧАК – управлінець із 20-річним досвідом роботи як на центральному, так і на регіональному рівнях....

13 жовтня 2021

Розпочався конкурсний відбір проєктів для карпатських громад

Розпочався конкурсний відбір проєктів для...

 Сьогодні офіційно стартував Конкурс ініціатив місцевих карпатських громад-2022 у межах проєкту «Карпатська мережа...

13 жовтня 2021

Піклувальна рада закладів освіти громади - запис вебінару

Піклувальна рада закладів освіти громади -...

Що потрібно знати про піклувальну раду закладів освіти громади? Усі деталі створення і діяльності дізнавалися від...

13 жовтня 2021

Перші земельні торги у формі електронних аукціонів вже оголошено

Перші земельні торги у формі електронних...

Автор: Роман Романко,експерт з просторового планування та управління природними ресурсами Програми «U-LEAD з...

13 жовтня 2021

На конкурс «Кращі практики місцевого самоврядування–2021» надійшло понад сто заявок 

На конкурс «Кращі практики місцевого...

Цьогоріч на Конкурс «Кращі практики місцевого самоврядування» надійшло 112 заявок від органів місцевого...