Інформаційно-освітні простори STEMkids у Мостівській ОТГ. Як у школах громади досягають новітніх успіхів?

Мостівська ОТГ, що у Миколаївській області, утворена  у 2016 році. До складу ОТГ увійшли 15 населених пунктів  із загальною чисельністю населення 3990 осіб. Громада з 2017 року співпрацює з Програмою USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE). Готуючи Стратегічний план розвитку ОТГ, громада спільно з експертами програми виявили прогалини з наданням освітніх послуг. При відносно високому кадровому потенціалі низькими були показники Зовнішнього незалежного оцінювання.

 

Приміщення класів під час ремонту

 

Відтак, у громаді вирішили розробити «План удосконалення надання освітньої послуги в закладах освіти Мостівської сільської ради Миколаївської області на 2019-2023 роки». Аналіз діагностичного оцінювання якості надання освітньої послуги продемонстрував, що мешканці потребують  удосконалення  системи освіти та навчального процесу у громаді. Відповідно до Плану дій, створили  робочу групу, до складу якої увійшли представники органів місцевого самоврядування, керівники та педагоги закладів освіти, батьки, учні старших класів. У ході дискусій пріоритетом визначили - створити новий інформаційний простір у чотирьох закладах освіти громади (Мостівський НВК, Сухобалківська ЗОШ І-ІІІ ст., Лідіївська ЗОШ І-ІІ ст., Олександрівська ЗОШ І-ІІ ст.). Першу ідею проєкту визначили -  закупити обладнання для комп'ютерних класів. Однак, під час навчального візиту до Польщі, за підтримки Програми USAID DOBRE, начальниця відділу освіти знайшла більш цікаву ідею - створити інформаційно-освітні простори STEMkids.

 

Класи після облаштування

 

Програма USAID DOBRE допомогла придбати комплекти програмованих роботів, інтерактивних дошок, ноутбуків, 3D-принтерів, ламінаторів,  багатофункціональних принтерів для «Інформаційно-освітніх просторів  STEMkids». За кошти сільради у 4 заклади освіти закупили сучасні меблі, професійні фотоапарати, акустичні системи та матеріали для ремонту приміщень. Ремонтні роботи виконали спільно із представниками органів місцевого самоврядування та місцевого бізнесу, працівниками шкіл і батьками учнів. 

«Під час реалізації проекту, ми побачили, що наші діти та вчителі – це зацікавлені, рішучі, готові до змін  та  мають нові погляди  і  підходи до сучасної освіти. І я впевнена, що якісне навчання можна отримати, не тільки у місті, а й у віддалених селах», -зазначила Альона Савченко, начальниця відділу освіти громади.

 

Результати для учнів

Із січня 2020 року заклади освіти почали працювати у зовсім новому і мегаскладному напрямку. Вміння програмувати роботів, працювати на 3D-принтері, використовувати сучасні засоби навчання, діти демонструють із неабияким професіоналізмом. Учні вже презентували 16 робототехнічних систем та пластикові деталі, надруковані на 3D-принтері.

«Мені подобається займатися робототехнікою у школі, тому що це класно! Відвідавши перше заняття я розумів, що робототехніка – це неймовірно цікаво та розвиваюче, тому став постійно на них ходити. Там ми вчимось  програмувати роботів. Вчитель ставить певне завдання,  ми обираємо якусь модель із бібліотеки, інколи самі щось придумуємо та працюємо над своїми ідеями. У майбутньому, я впевнений, що ми опануємо не лише основи робототехніки та IT-технологій, і навчимося використовувати ці  знання на практиці» - ділиться Олег Гонтарук, учень 9 класу.

 

Представники ОТГ відвідують "відкрите заняття" з робототехніки
(5 клас, Олександрівська ЗОШ І-ІІ ст.)
Заняття за програмою "Дівчата STEM" (Мостівський НВК) Гурток з робототехніки для учнів 6 класу (Лідіївська ЗОШ І=ІІ ст.)

Завдяки роботі «Інформаційно-освітнього простору STEMkids», учні Мостівського НВК  досягли досить вагомих успіхів: 

  • створили власний блог на ютуб-каналі (посилання);
  • беруть активну участь у різноманітних  флешмобах, вебінарах із робототехніки;
  • використовують у роботі новий професійний фотоапарат та акустичну систему;
  • посіли ІІІ сходинку у  обласному фестивалі-конкурсі мистецтв  «Різдвяні канікули» (посилання);
  • одержали 5 призових місць  у рамках обласного конкурсу «В об’єктиві натураліста» (посилання)
  • учениця 9-го класу стала учасницею менторської програми «Дівчата STEM 2020» (посилання);
  • педагоги та учні брали участь у Всеукраїнському заході #STEM_тиждень_spring2020 (посилання).

 «Наші діти зацікавлені робототехнікою, відкриття такого простору у нашому НВК є гарною справою, сподіваємося, що в майбутньому таких класів з`явиться більше», – зазначила  мама учня 11 класу Ірина Лисенко.

 

Результати для вчителів

Робота вчителів також удосконалюється. Ось декілька прикладів, як працюють учителі з новими технічними засобами:

  • впроваджують методику інтегрованого навчання: STEM-освіта передбачає інтеграцію наук. Наприклад, на уроці робототехніки вивчають тему «Машини. Зубчасті передачі», на якому діти конструюють автомобіль з набору LEGO, але перед тим з`ясовують, яким чином машина рухається і які фізичні закони зумовлюють рух. Для створення робота необхідно використати і знання з робототехніки, і знання з фізики.
  • опановують мови програмування Scratch і Pythone.
  • працюють із платформою Lab View та середовищами для розробки мов програмування.
  • покращують уміння роботи із фото, відео та аудіо технікою, 3D-пристроями, смарт-дошкою.

«Дуже швидко діти показали вражаючий результат. А це говорить про те, що в учнів великий потенціал. Цей новий напрям у нашій школі був дуже необхідний, бо різнобічний розвиток, який передбачає STEM-освіта, йде дітям на користь, заохочує до навчання, до нових відкриттів. Можемо з впевненістю сказати, що STEM-освіта дуже активно впроваджується, не лише в робототехніці, а майже у всіх навчальних предметах», – наголосила вчителька Мостівського НВК Анна Шуляченко.

 

Дистанційне навчання під час карантину

Під час карантину, для проведення онлайн-уроків учителі створюють відеоуроки (урок математики вчителя Мостівського НВК Вікторії Онищак), проводять методичні зум-наради та зум-конференції, а для розповсюдження та оцінювання завдань використовують сервіс Classroom.

«Завдяки проєкту, учні наших шкіл отримали не тільки сучасне обладнання та сучасні простори, а й поштовх до особистісного розвитку. Сподіваємось, що тепер більше наших випускників вступатимуть до технічних вузів», - підсумовує  Надія Бабанська, голова Мостівської ОТГ.

Подяка співавтору історії: Савченко Альоні – начальниці Відділу освіти Мостівської ОТГ

Теги:

освіта освіта ОТГ

Область:

Миколаївська область

Громади:

Мостівська сільська об’єднана територіальна громада

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

09 вересня 2020

Сучасний ЦНАП Полонської ОТГ: два роки після відкриття

Сучасний ЦНАП Полонської ОТГ: два роки після...

У Полонській ОТГ, що на Хмельниччині, вже два роки працює сучасний ЦНАП, створений за підтримки Програми "U-LEAD з...

09 вересня 2020

Районна лікарня на утриманні громади. Досвід Сновської ОТГ

Районна лікарня на утриманні громади. Досвід...

Сновська ОТГ Чернігівської області чотири роки тому взяла на баланс районну лікарню і досі фінансує зарплати...

03 вересня 2020

Як власна «вторинка» береже життя громади. Досвід Тернопільщини

Як власна «вторинка» береже життя громади....

Скалатська ОТГ Тернопільської області у 2016 році врятувала від закриття районну лікарню. Сьогодні витрати на...

02 вересня 2020

Багатофункціональний спортивний майданчик відкрили у Байковецькій ОТГ

Багатофункціональний спортивний майданчик...

Багатофункціональний спортивний майданчик для баскетболу, футболу та тенісу відкрили поблизу опорної школи у селі...

01 вересня 2020

Медіацентр у Теребовлянській ОТГ: у чому його унікальність?

Медіацентр у Теребовлянській ОТГ: у чому його...

У процесі реформи з децентралізації невеликі громади отримали відчуття своєї важливості. Відтепер – це не провінції...