Logo

Мінрегіон продовжує підготовку законопроектів спрямованих на децентралізацію повноважень та їх передачу органам місцевого самоврядування

Надання адміністративних послуг, що мають найбільший попит серед мешканців територіальних громад пропонують віднести до повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій. Законопроект щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг вже підготував Мінрегіон України. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода. 

заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода«Ефективне та прозоре державне регулювання у сфері надання адміністративних послуг є запорукою створення сервісної держави. У всіх демократичних країнах базові адміністративні послуги надаються органами місцевого самоврядування або віддано на аутсорсінг. На шляху до європейської інтеграції України необхідним елементом, серед іншого, є передача відповідних повноважень на місця та створення ефективних та прозорих умов для отримання адміністративних послуг, що унеможливить корупцію та надасть рівні умови для споживачів адміністративних послуг», - прокоментував заступник Міністра.

Під його головуванням в Мінрегіоні відбулась узгоджувальна нарада з питань, пов’язаних з названим законопроектом, за участю представників центральних органів виконавчої влади, асоціацій органів місцевого самоврядування, експертів та інших заінтересованих сторін.

Заступник Міністра пояснив, що до повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій законопроектом пропонується передати повноваження щодо реєстрації місця проживання зняття з місця проживання, ведення відповідного реєстру жителів територіальної громади, що в результаті спростить оформлення соціальних та інших послуг.

Крім того, за його словами, до відання органів місцевого самоврядування Мінрегіон пропонує віднести делеговані повноваження щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також надання інформації з Державного земельного кадастру.

«Передбачається отримання інформації із Державного земельного кадастру в електронній формі як нотаріусами так і державними реєстраторами речових прав, що дозволить забезпечити швидке та комплексне надання ними послуг», - сказав В’ячеслав Негода.

Також законопроектом пропонується спростити процедури реєстрації транспортних засобів і видачі посвідчення водія, а також передати ці повноваження від органів Міністерства внутрішніх справ України до виконавчих органів місцевих рад та місцевих державних адміністрацій. Зазначена пропозиція викликала жваву дискусію і застереження збоку МВС в частині спроможності органів місцевого самоврядування забезпечити виконання цих повноважень. 

За результатами наради було доручено авторам законопроекту спільно з іншими центральними органами виконавчої влади доопрацювати окремі положення законопроекту. Також рекомендовано всеукраїнським асоціаціям активно долучитися до обговорення законопроекту з участю представників органів місцевого самоврядування.

Нагадаємо, проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» 
розроблено на виконання положень Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, яка визначає необхідність формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, задоволення інтересів громадян у сферах життєдіяльності на відповідній території.

Наразі надання послуг за принципом роботи «єдиного вікна» ускладнено через відсутність належної взаємодії між суб’єктами надання адміністративних послуг. Необхідність отримання різноманітних довідок, витягів, виписок, які видаються як державними органами так і органами місцевого самоврядування, а також відповідними підприємствами, установами, організаціями для отримання тої чи іншої адміністративної послуги, змушує отримувача послуг «обходити закон», щоб задовольнити свої життєві потреби.

Місцеві громади не мають можливості забезпечити якісне надання найбільш масових послуг, через відсутність повноважень у відповідних сферах.

Теги:

В'ячеслав Негода

Джерело:

Мінрегіон

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

27 січня 2022

96 українських громад отримають у 2022 році експертну підтримку U-LEAD у розробці стратегії місцевого розвитку

96 українських громад отримають у 2022 році...

  Сьогодні відбувся семінар про основні засади стратегічного планування місцевого розвитку для представників...

27 січня 2022

Лікарі повинні лікувати. Як Широківська громада впровадила аутсорсинг у медицині

Лікарі повинні лікувати. Як Широківська громада...

Автор: Денис Коротенко,  голова Широківської територіальної громади (Запорізька обл.) для УП Більшість важливих...

27 січня 2022

Нове шкільне харчування: історія успіху Житомира

Нове шкільне харчування: історія успіху Житомира

Страви у дитсадках готують штатні працівники, а в школах діє аутсорсинг – так організоване шкільне харчування у...

27 січня 2022

Вакансії від Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Вакансії від Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» оголошує конкурс на наступні посади: Керівник регіонального офісу (Житомир, Ужгород,...

27 січня 2022

Староста не підлягає атестації та щорічній оцінці - роз'яснення НАДС

Староста не підлягає атестації та щорічній...

Національне агентство України з питань державної служби надало роз’яснення щодо атестації та щорічної оцінки...