Цифрові громади. Три помилки у розвитку сайту ОТГ та як їх уникнути

 

Офіційний вебсайт громади — більше ніж просто набір сторінок з новинами та контактами. Це важливий інструмент встановлення діалогу з мешканцями, зацікавлення потенційних інвесторів та бізнес-партнерів. Сайт — візитівка вашої громади, що має справляти добре враження на усі аудиторії. Як цього досягти?

У циклі статей Цифрові громади Програма DOBRE радить ОТГ, як успішно зростати у діджитал-просторі, а також розглядає, яких помилок варто уникати у оформленні та розвитку офіційного вебсайту.

Тож, які існують поширені помилки у розвитку сайту громади та як їх уникнути?

 

1. Невдалий дизайн вебсайту

Правило, згідно з яким “зустрічають за одягом” - все ще працює. Аналогічно, і у випадку сайту ОТГ — саме дизайн справляє перше враження на відвідувачів, формує бажання познайомитися з громадою ближче чи навпаки - швидше піти.

Важливо розуміти, що дизайн — це не лише про форму кнопок та колір тексту. Дизайн — це мова, якою вебсайт вашої громади спілкується з користувачами. Ідеально, коли сайт має цілісне візуальне спрямування, концепцію. Ідейно — це підхід до дизайну за певними принципами та цінностями, практично — комплексне використання кольорів, шрифтів, форм та усього, що передає ваші месседжі аудиторії.

У розробці дизайну вебсайту — краще за все зробити акцент на цілісності. Оберіть кілька варіантів шрифтів, кольорову схему, та іконки — і використовуйте їх і надалі. Не засмічуйте сайт купою кольорів, шрифтів та розмаїттям форм кнопок. Пам’ятайте, що краще менше, але ж краще.

Для натхнення пропонуємо познайомитись із вебсайтами громад, створеними на платформі Dosvit та вивчити їх підхід до розвитку офіційних представництв в онлайні.

 

 

2. Нецікаві новини ​​​

В українських громадах вирує життя - відбуваються події різного рівня: від мистецьких заходів до бізнес-зустрічей. Однак, на жаль, часто навіть по-справжньому важливі події не отримують належного відгуку та інтересу громадян. Причин багато, одна з них — невдала комунікація. Такі новини часто переобтяжені текстом, складними формулюваннями, бюрократичною термінологією.

Порівняйте дві новини:

“Урочисто запрошуємо на навчальну лекцію з сортування сміття у Такійто громаді”

“Дізнайтесь, як сортувати сміття. Відкрита лекція у Такійто громаді вже 6 серпня”

Перша новина сприймається складно, друга ж проста й зрозуміла широкому колу читачів. Тож для формулювання новин про громаду радимо максимально відходити від бюрократичного підходу. Новини можуть і мусять переконувати, залучати та закликати до дії. Пишіть про життя вашої ОТГ і корисні факти, розповідайте про працівників, про їх захоплення. Наприклад, створіть рубрику “людина місяця”/”людина тижня” і пишіть про легенд вашого міста/селища. Таких буде предостатньо — хтось займається сімейною винарнею, у когось восьмеро дітей, а хтось волонтерить у соціальних проектах.

Більше рекомендацій про написання ефективних новин для сайту ОТГ, а також ідеї для комунікаційників громад шукайте за посиланням.

 

 

3. Слабкий зворотній зв’язок

Сайт громади — один із дієвих інструментів налагодження довіри між владою та мешканцями. За ефективного використання, сайт може стати ресурсом для збору зворотного зв’язку від громадян, акумулювання ідей та бачень розвитку громади, кооперації з органами місцевого самоврядування. Відтак, детальну увагу варто приділити саме розвитку складових для налагодження зворотного зв’язку. Перевірте:

  • Чи є на сайті форма зворотнього зв’язку?
  • Як вона працює, хто її адмініструє?
  • Чи надаються громадянам відповіді?

Аналогічно й для системи звернень — чи є на сайті громади опція “звернутися із запитом”? Наскільки ефективно працює? Проаналізуйте динаміку запитів, поміркуйте, як можна покращити власне систему збору звернень громадян. Дізнайтесь, чи проводить ваша громада регулярний моніторинг громадської думки? Хто за це відповідає?

Радимо почитати, як вдало провести аналіз громадської думки мешканців та поєднати для цього онлайн та офлайн інструменти.

Усі зазначені складові — високопріоритетні для сталого розвитку громади, для залучення мешканців до прийняття рішень та привернення уваги потенційних партнерів до вашої ОТГ. У наступних матеріалах розглянемо інші поширені помилки, яких зустрічаємо на вебсайтах та розберемося, як не допускати їх у майбутньому.


Більше порад для сталого розвитку громад у цифровому просторі шукайте за посиланням у рубриці “Цифрові Громади”. Дізнавайтесь, як розвивати сайт ОТГ за новим підходом, як зацікавити інвестора до реалізації спільних проектів, та як сприяти бюджетній прозорості у ваших населених пунктах.

Теги:

DESPRO Dosvit

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

22 січня 2021

88% об’єктів передані у комунальну власність громад – оновлені дані Мінрегіону

88% об’єктів передані у комунальну власність...

Триває передача об’єктів спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальних...

22 січня 2021

Як передати шкільні автобуси громадам

Як передати шкільні автобуси громадам

Як передати шкільні автобуси, які перебувають у власності РДА чи структурного підрозділу РДА, створеного у статусі...

22 січня 2021

Понад сто колективів з 18 областей: у Дніпропетровській області нагородили переможців першого різдвяного онлайн-фестивалю

Понад сто колективів з 18 областей: у...

У Дніпропетровській області 19 січня завершився онлайн-фестиваль-конкурс вертепів «Різдвяна зірка-2021», який...

22 січня 2021

Управління персоналом в громадах - опитувальник від НАДС

Управління персоналом в громадах - опитувальник...

Національне агентство України з питань державної служби проводить опитування для служб управління персоналом...

22 січня 2021

Створення місцевих фінансових органів – важлива умова функціонування громад

Створення місцевих фінансових органів – важлива...

Експерти з фінансових питань Офісу реформ при Мінрегіоні, нагадують, що громади, які ще не створили фінансові органи,...