Цифрові громади. Три помилки у розвитку сайту ОТГ та як їх уникнути

 

Офіційний вебсайт громади — більше ніж просто набір сторінок з новинами та контактами. Це важливий інструмент встановлення діалогу з мешканцями, зацікавлення потенційних інвесторів та бізнес-партнерів. Сайт — візитівка вашої громади, що має справляти добре враження на усі аудиторії. Як цього досягти?

У циклі статей Цифрові громади Програма DOBRE радить ОТГ, як успішно зростати у діджитал-просторі, а також розглядає, яких помилок варто уникати у оформленні та розвитку офіційного вебсайту.

Тож, які існують поширені помилки у розвитку сайту громади та як їх уникнути?

 

1. Невдалий дизайн вебсайту

Правило, згідно з яким “зустрічають за одягом” - все ще працює. Аналогічно, і у випадку сайту ОТГ — саме дизайн справляє перше враження на відвідувачів, формує бажання познайомитися з громадою ближче чи навпаки - швидше піти.

Важливо розуміти, що дизайн — це не лише про форму кнопок та колір тексту. Дизайн — це мова, якою вебсайт вашої громади спілкується з користувачами. Ідеально, коли сайт має цілісне візуальне спрямування, концепцію. Ідейно — це підхід до дизайну за певними принципами та цінностями, практично — комплексне використання кольорів, шрифтів, форм та усього, що передає ваші месседжі аудиторії.

У розробці дизайну вебсайту — краще за все зробити акцент на цілісності. Оберіть кілька варіантів шрифтів, кольорову схему, та іконки — і використовуйте їх і надалі. Не засмічуйте сайт купою кольорів, шрифтів та розмаїттям форм кнопок. Пам’ятайте, що краще менше, але ж краще.

Для натхнення пропонуємо познайомитись із вебсайтами громад, створеними на платформі Dosvit та вивчити їх підхід до розвитку офіційних представництв в онлайні.

 

 

2. Нецікаві новини ​​​

В українських громадах вирує життя - відбуваються події різного рівня: від мистецьких заходів до бізнес-зустрічей. Однак, на жаль, часто навіть по-справжньому важливі події не отримують належного відгуку та інтересу громадян. Причин багато, одна з них — невдала комунікація. Такі новини часто переобтяжені текстом, складними формулюваннями, бюрократичною термінологією.

Порівняйте дві новини:

“Урочисто запрошуємо на навчальну лекцію з сортування сміття у Такійто громаді”

“Дізнайтесь, як сортувати сміття. Відкрита лекція у Такійто громаді вже 6 серпня”

Перша новина сприймається складно, друга ж проста й зрозуміла широкому колу читачів. Тож для формулювання новин про громаду радимо максимально відходити від бюрократичного підходу. Новини можуть і мусять переконувати, залучати та закликати до дії. Пишіть про життя вашої ОТГ і корисні факти, розповідайте про працівників, про їх захоплення. Наприклад, створіть рубрику “людина місяця”/”людина тижня” і пишіть про легенд вашого міста/селища. Таких буде предостатньо — хтось займається сімейною винарнею, у когось восьмеро дітей, а хтось волонтерить у соціальних проектах.

Більше рекомендацій про написання ефективних новин для сайту ОТГ, а також ідеї для комунікаційників громад шукайте за посиланням.

 

 

3. Слабкий зворотній зв’язок

Сайт громади — один із дієвих інструментів налагодження довіри між владою та мешканцями. За ефективного використання, сайт може стати ресурсом для збору зворотного зв’язку від громадян, акумулювання ідей та бачень розвитку громади, кооперації з органами місцевого самоврядування. Відтак, детальну увагу варто приділити саме розвитку складових для налагодження зворотного зв’язку. Перевірте:

  • Чи є на сайті форма зворотнього зв’язку?
  • Як вона працює, хто її адмініструє?
  • Чи надаються громадянам відповіді?

Аналогічно й для системи звернень — чи є на сайті громади опція “звернутися із запитом”? Наскільки ефективно працює? Проаналізуйте динаміку запитів, поміркуйте, як можна покращити власне систему збору звернень громадян. Дізнайтесь, чи проводить ваша громада регулярний моніторинг громадської думки? Хто за це відповідає?

Радимо почитати, як вдало провести аналіз громадської думки мешканців та поєднати для цього онлайн та офлайн інструменти.

Усі зазначені складові — високопріоритетні для сталого розвитку громади, для залучення мешканців до прийняття рішень та привернення уваги потенційних партнерів до вашої ОТГ. У наступних матеріалах розглянемо інші поширені помилки, яких зустрічаємо на вебсайтах та розберемося, як не допускати їх у майбутньому.


Більше порад для сталого розвитку громад у цифровому просторі шукайте за посиланням у рубриці “Цифрові Громади”. Дізнавайтесь, як розвивати сайт ОТГ за новим підходом, як зацікавити інвестора до реалізації спільних проектів, та як сприяти бюджетній прозорості у ваших населених пунктах.

Теги:

DESPRO Dosvit електронне врядування

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

17 вересня 2021

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті Державного бюджету 2022 – інфографіка

Ресурси місцевого самоврядування в проєкті...

15 вересня Уряд схвалив проект Закону про Державний бюджет України на 2022 рік та подав його на розгляд Верховній...

17 вересня 2021

Громади України й Словенії: обмін досвідом і партнерством

Громади України й Словенії: обмін досвідом і...

Словенці навчать українські громади переробляти сміття і розвивати туризм, а українські громади поділяться досвідом...

17 вересня 2021

Оцінка рівня фінансової спроможності громад – методичні рекомендації (проєкт)

Оцінка рівня фінансової спроможності громад –...

Міністерство розвитку громад та територій спільно з представниками всеукраїнських асоціацій, експертами міжнародних...

17 вересня 2021

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні парки, суди, - відеоінтервю з Віталієм Безгіним

Бюджет 2022, політичні рішення, індустріальні...

Журналіст Станіслав Безушко поговорив з Віталєм Безгіним, головою підкомітету з питань...

17 вересня 2021

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти: як провести і на що звернути увагу - запис вебінару

Самоперевірка пожежної безпеки закладу освіти:...

Як підготуватися до перевірок пожежної безпеки у закладах освіти. Про особливості таких перевірок і можливі...