«Адміністратор ЦНАП - не лише посередник, а й активний надавач послуг» - Ольга Калініченко, експерт Програми «U-LEAD з Європою»

 

Розпочинаємо серію інтерв’ю з експертами команди напряму з покращення надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з Європою». Нагадаємо, що за підтримки Програми в громадах України буде створено до 600 ЦНАП. 30 червня - останній шанс подати заявку на участь в Програмі на сайті https://tsnap.ulead.org.ua/


Ольга Калініченко – регіональний координатор напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою»

 

 

Розкажіть про специфіку децентралізації у Північно-Східному регіоні країни, з яким ви працюєте у Програмі? Наскільки динамічно там проходить реформа? Чи можна визначити якісь особливості у процесі створення належних ЦНАП саме в цьому регіоні?

Наша команда працює в регіоні, який охоплює Чернігівську, Сумську,  Полтавську, Харківську, Черкаську, Дніпропетровську та Запорізьку області. Також ми працюємо з громадами Донецької і Луганської областей. В Північно-Східному регіоні децентралізація проходить дуже активно, особливо це відчувається, коли ми зустрічаємося з керівництвом громади, депутатами, громадськістю в самих громадах. Буває, що на зустріч з нами приходить 30-40 людей. Це енергійні мешканці, які дійсно хочуть змін. Адже кінцева мета децентралізації - створення умов для комфортного життя і ефективне народовладдя. На жаль, більшість людей в громадах не знають, що таке належні ЦНАП, де спеціалісти зустрічають вас з посмішкою і завжди готові допомогти. Кожна громада унікальна і потребує особливого підходу, але по всім регіонам прослідковується однакове розуміння необхідності покращення життя людей, в тому числі, через якісне надання адмінпослуг.

За час роботи в Програмі ви відвідали понад 150 громад з метою допомоги їм у створенні належного ЦНАП. Щоб ви порадили головам громад, які хочуть з нуля створити належні ЦНАП для своїх мешканців?

Перш за все, треба створити команду однодумців, які готові працювати на результат і мають велике бажання втілення кращих практик належних ЦНАП, які вже є в Україні.

Ви більше 15 років займаєтесь реформуванням системи надання адмінпослуг в Україні. Які, на вашу думку, ключові виклики зараз в цій сфері та як їх можливо подолати?

В Україні успішно реалізується адміністративна реформа. Створення ЦНАП в об’єднаних громадах  стало можливим з 2016 року. Зараз кожна спроможна громада має можливість покращити систему надання адмінпослуг через створення належних ЦНАП. Але є питання, яке поки що по різному трактується: хто може працювати в ЦНАП і якою є роль органу місцевого самоврядування при вирішенні цього питання. Наша відповідь проста – адміністратор - це посадова особа органу місцевого самоврядування, повноваження і обов’язки якої визначені в посадовій інструкції. Органи місцевого самоврядування виважено підходять до загальної чисельності працівників і їх навантаження. Тому важливо розглядати адміністратора не лише як посередника між заявником на отримання послуги і тим, хто її надає (як вважають деякі ЦНАП обласних центрів і ЦНАП РДА), а і як активного надавача послуг, адже такий підхід пришвидшує  час її отримання. Тому ми ретельно вивчили це питання і концептуалізували своє бачення адміністратора в ЦНАП в наших документах та посібниках. Голови громад активно підтримують і позитивно сприймають наші пропозиції стосовно працівників в ЦНАП. Тобто практики впроваджують модель покладання на спеціалістів повноважень адміністратора і навпаки. Тепер потрібно, щоб теоретики теж підтримали практиків і зрозуміли, що створення ЦНАП і повноваження його працівників визначаються не одним законом «Про адміністративні послуги», а іншими законами і нормативними актами, які регулюють діяльність ОМС. Для цього треба поширювати кращі практики належних ЦНАП.

 

 

У Кіптівській ОТГ Чернігівської області у ЦНАП надають близько 100 найпопулярніших  адміністративних послуг. При цьому у штаті відділу «ЦНАП» є лише начальник відділу (з функціями державного реєстратора та адміністратора) та головний спеціаліст з реєстрації місця проживання (з функціями адміністратора). У приміщенні ЦНАП здійснюють обслуговування також залучений спеціаліст із земельних питань (для видачі відомостей з ДЗК) і секретар сільської ради для надання послуг нотаріату та РАЦС. Це приклад, коли для невеликої громади (3,9 тис. мешканців) цілком достатньо і невеликого штату ЦНАП – чотирьох посадових осіб для широкого набору послуг.

 

Як будуть надаватися адмінпослуги через 20 років? Якими будуть ЦНАП у 2040 році в Україні?

Думаю, що ЦНАП інтегрує в себе все керівництво громади і всі виконавчі органи місцевого самоврядування, які якісно, швидко та в сучасних комфортних умовах будуть обслуговувати мешканців громад. Фізичне звернення громадян залишиться десь на 15%, як виключення. Більшість послуг будуть надаватися онлайн.

Теги:

ЦНАП

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:
E531fa19af1542c441afd054ae4807b3

14 листопада 2019

Анонс! 20-21 листопада у Києві - третя...

20-21 листопада 2019 року у місті Київ (вул. Столичне шосе, 103, Ramada Encore Kiev) відбудеться третя конференція...

5f37228aa7afeae13003314286825008

14 листопада 2019

Акциз з пального у 2020 році у громад не...

14 листопада Верховна Рада України прийняла в цілому Проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»...

9725923bf35d711cb773f93356a2b7e1

14 листопада 2019

Власний енергоменеджер у громаді: як у...

Після об’єднання Мереф’янська ОТГ навчилася економити на власних енергоресурсах. Зменшити споживання електроенергії...