«Адміністратор ЦНАП - не лише посередник, а й активний надавач послуг» - Ольга Калініченко, експерт Програми «U-LEAD з Європою»

 

Розпочинаємо серію інтерв’ю з експертами команди напряму з покращення надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з Європою». Нагадаємо, що за підтримки Програми в громадах України буде створено до 600 ЦНАП. 30 червня - останній шанс подати заявку на участь в Програмі на сайті https://tsnap.ulead.org.ua/


Ольга Калініченко – регіональний координатор напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою»

 

 

Розкажіть про специфіку децентралізації у Північно-Східному регіоні країни, з яким ви працюєте у Програмі? Наскільки динамічно там проходить реформа? Чи можна визначити якісь особливості у процесі створення належних ЦНАП саме в цьому регіоні?

Наша команда працює в регіоні, який охоплює Чернігівську, Сумську,  Полтавську, Харківську, Черкаську, Дніпропетровську та Запорізьку області. Також ми працюємо з громадами Донецької і Луганської областей. В Північно-Східному регіоні децентралізація проходить дуже активно, особливо це відчувається, коли ми зустрічаємося з керівництвом громади, депутатами, громадськістю в самих громадах. Буває, що на зустріч з нами приходить 30-40 людей. Це енергійні мешканці, які дійсно хочуть змін. Адже кінцева мета децентралізації - створення умов для комфортного життя і ефективне народовладдя. На жаль, більшість людей в громадах не знають, що таке належні ЦНАП, де спеціалісти зустрічають вас з посмішкою і завжди готові допомогти. Кожна громада унікальна і потребує особливого підходу, але по всім регіонам прослідковується однакове розуміння необхідності покращення життя людей, в тому числі, через якісне надання адмінпослуг.

За час роботи в Програмі ви відвідали понад 150 громад з метою допомоги їм у створенні належного ЦНАП. Щоб ви порадили головам громад, які хочуть з нуля створити належні ЦНАП для своїх мешканців?

Перш за все, треба створити команду однодумців, які готові працювати на результат і мають велике бажання втілення кращих практик належних ЦНАП, які вже є в Україні.

Ви більше 15 років займаєтесь реформуванням системи надання адмінпослуг в Україні. Які, на вашу думку, ключові виклики зараз в цій сфері та як їх можливо подолати?

В Україні успішно реалізується адміністративна реформа. Створення ЦНАП в об’єднаних громадах  стало можливим з 2016 року. Зараз кожна спроможна громада має можливість покращити систему надання адмінпослуг через створення належних ЦНАП. Але є питання, яке поки що по різному трактується: хто може працювати в ЦНАП і якою є роль органу місцевого самоврядування при вирішенні цього питання. Наша відповідь проста – адміністратор - це посадова особа органу місцевого самоврядування, повноваження і обов’язки якої визначені в посадовій інструкції. Органи місцевого самоврядування виважено підходять до загальної чисельності працівників і їх навантаження. Тому важливо розглядати адміністратора не лише як посередника між заявником на отримання послуги і тим, хто її надає (як вважають деякі ЦНАП обласних центрів і ЦНАП РДА), а і як активного надавача послуг, адже такий підхід пришвидшує  час її отримання. Тому ми ретельно вивчили це питання і концептуалізували своє бачення адміністратора в ЦНАП в наших документах та посібниках. Голови громад активно підтримують і позитивно сприймають наші пропозиції стосовно працівників в ЦНАП. Тобто практики впроваджують модель покладання на спеціалістів повноважень адміністратора і навпаки. Тепер потрібно, щоб теоретики теж підтримали практиків і зрозуміли, що створення ЦНАП і повноваження його працівників визначаються не одним законом «Про адміністративні послуги», а іншими законами і нормативними актами, які регулюють діяльність ОМС. Для цього треба поширювати кращі практики належних ЦНАП.

 

 

У Кіптівській ОТГ Чернігівської області у ЦНАП надають близько 100 найпопулярніших  адміністративних послуг. При цьому у штаті відділу «ЦНАП» є лише начальник відділу (з функціями державного реєстратора та адміністратора) та головний спеціаліст з реєстрації місця проживання (з функціями адміністратора). У приміщенні ЦНАП здійснюють обслуговування також залучений спеціаліст із земельних питань (для видачі відомостей з ДЗК) і секретар сільської ради для надання послуг нотаріату та РАЦС. Це приклад, коли для невеликої громади (3,9 тис. мешканців) цілком достатньо і невеликого штату ЦНАП – чотирьох посадових осіб для широкого набору послуг.

 

Як будуть надаватися адмінпослуги через 20 років? Якими будуть ЦНАП у 2040 році в Україні?

Думаю, що ЦНАП інтегрує в себе все керівництво громади і всі виконавчі органи місцевого самоврядування, які якісно, швидко та в сучасних комфортних умовах будуть обслуговувати мешканців громад. Фізичне звернення громадян залишиться десь на 15%, як виключення. Більшість послуг будуть надаватися онлайн.

Теги:

ЦНАП

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь
Читайте також:
Bca9150f0d63a697d348b4e4dbc51bc6

21 вересня 2019

Президент видав Указ про стимулювання розвитку...

20 вересня 2019 року Президент України видав Указ «Про невідкладні заходи щодо забезпечення економічного зростання,...

C5068fadc61021fdf1217054307a186b

20 вересня 2019

Вийшов третій у 2019 році номер газети «Радник...

Вийшов третій у 2019 році номер газети «Радник Старости» (ЗАВАНТАЖИТИ). Видання покликане допомогти старостам...

217e8e4ebd73a9299d09cd3f53a93da3

20 вересня 2019

Від еволюційного етапу об’єднання громад...

«Ми пройшли еволюційний етап добровільного об’єднання громад і зараз переходимо до наступного – об’єднання за...