Організація надання адміністративних послуг в ОТГ: результати опитування. Травень 2019 року

Опитування проводилось Асоціацією ОТГ за методичної та аналітичної підтримки Офісу реформи адміністративних послуг з метою вивчення думки ОТГ щодо організації надання адміністративних послуг.

Географія опитування: 37 міських, 60 селищних та 103 сільських ОТГ.

В опитуванні взяли участь 200 ОТГ – 25% від загальної кількості утворених ОТГ.
Станом на 1 квітня 2019 року в ОТГ утворено 148 ЦНАП, 66 (45%) із яких взяли участь в опитуванні.

Майже половина опитаних ОТГ надає послуги через старост, а саме 45%, що вказує на низьке використання інституту старост, як елемента системи надання аміністративних послуг на місцевому рівні, при цьому таке завдання має бути пріоритетним.

Досить великий відсоток опитаних ОТГ, а саме 40%, здійнює надання адміністративних послуг через власні структурні підрозділи, продовжуючи використовувати кабінетну систему та старі організаційні процеси при обслуговуванні мешканців ОТГ.

Майже рівними є частки надання адміністративних послуг через власні ЦНАП та ЦНАП РДА – 33% та 30% відповідно, при тому 16% опитаних ОТГ взагалі не планує утворювати власні ЦНАП, що вказує на низьку інституційну спроможність таких ОТГ в організації надання адміністративних послуг для їх мешканців.

Основними причинами не бажання утворювати власний ЦНАП серед опитаних ОТГ є: відсутність достатньої кількості коштів, щоб відкрити новий ЦНАП (40%), брак кваліфікованих кадрів (25%) та брак приміщень для ЦНАП (29%). 21% опитаних стверджує, що відсутня державна підтримка в організації роботи ЦНАП.

Найважливішими послугами, які потрібно надавати на місцевому рівні є адміністративні послуги, надання яких вже давно запроваджено через ЦНАП, а саме послуги із реєстрації місця проживання (94%) та реєстрації нерухомого майна (82%). Також важливим є надання послуг, які на даний час лише поодиноко надаються через ЦНАП, це – соціальні послуги (82%) та земельні послуги (73%).

Водночас більшість опитаних ОТГ не вважають за доцільне надавати послуги МВС та ДАБІ через ЦНАП. За важливість надання таких послуг через ЦНАП зазначили лише 22% та 23% опитаних ОТГ відповідно.

Простота запровадження адміністративних послуг через ЦНАП майже обернено пропорційно корелюється із важливістю надання таких послуг у ЦНАП. Так, наприклад, 23% опитаних зазначили про важливість надання послуг МВС у ЦНАП, при цьому 70% опитаних зазначили про складність запровадження такої послуги у ЦНАП.

93% опитаних зазначили про необхідність в обміні досвідом у сфері надання адміністративних послуг. Найкраще проводити такий обмін через організацію навчальних поїздок до ОТГ, де ЦНАП вже відкрито, про це зазначили майже 70% опитаних ОТГ, при цьому ефективність проведення конференцій із обміну досвідом відмітила лише половина опитаних.

Лише 38% опитаних ОТГ мають досвід співпраці із програмами та проектами міжнародної технічної допомоги, із них майже 90 співпрацюють із програмою ULEAD, 11% і – з GIZ та 5 % із ПРООН. Загалом 90% опитаних зацікавлені у такій співпраці.

Висновки опитування є ТУТ

12.06.2019 - 12:40 | Переглядів: 819

Приєднані зображення:

Приєднані файли:

Теги:

ЦНАП опитування

Джерело:

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь
Читайте також:
36e70dda8b4cbb5cff92898c4c4260e0

26 червня 2019

Шукати підтримку сусідів треба, але не варто...

Тема підтримки територій Карпат вже стала однією з головних під час розгляду питань регіонального розвитку....

A18ed6e89b8f7af65fecb5e90eeb22b8

26 червня 2019

Закарпатська ОДА подала Перспективний план на...

25 червня, т.в.о. голови Закарпатської облдержадміністрації Іван Дуран підписав розпорядження про направлення проекту...

6bdd5427889bb5524d67f204d6dac420

26 червня 2019

Як громаді моніторити вирубку лісів: з’явилося...

Громадам пропонують користуватися електронними продуктами на базі відкритих супутникових даних та новітніх...