Експерти проаналізували бюджети об'єднаних громад кожної області за 2018 рік

Експерти з фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International) проаналізували бюджетні показники 665 ОТГ у розрізі всіх 24 областей.

«Як і за підсумками попередніх проведених оцінок показників виконання місцевих бюджетів ОТГ (за І півріччя та 9 місяців), кожна громада може проаналізувати та порівняти результати своєї фінансової діяльності з результатами інших громад області. Сподіваємось, що цей аналіз допоможе органам місцевого самоврядування зробити висновки та спрямувати зусилля на зміцнення фінансової спроможності, більш ефективно приймати управлінські рішення щодо мобілізації власних та додаткових ресурсів з метою нарощування фінансового потенціалу, раціонально використовувати бюджетні кошти для ефективної реалізації своїх функцій і повноважень та забезпечити сталий розвиток громад», - зазначила Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації.

Оцінка виконання показників місцевих бюджетів 665 ОТГ, які мають прямі міжбюджетні відносини з державних бюджетом, проводилася за чотирма показниками:

  1. власні доходи на одного мешканця (співвідношення обсягу надходжень власних доходів до кількості мешканців відповідної ОТГ);
  2. рівень дотаційності бюджетів (співвідношення обсягу базової чи реверсної дотації до загальної суми доходів ОТГ без урахування субвенцій з державного бюджету);
  3. питома вага видатків на утримання апарату управління у фінансових ресурсах ОТГ (питома вага видатків на утримання апарату управління органів місцевого самоврядування в сумі доходів загального фонду без урахування трансфертів з державного бюджету);
  4. капітальні видатки на одного мешканця (співвідношення проведених капітальних видатків без урахування власних надходжень бюджетних установ до кількості мешканців відповідної ОТГ).

Нагадаємо, що попередньо експерти звертали увагу на критерії, які можуть розглядатися, як ті, що сприяють формуванню спроможних громад:

  • чисельність громади не повинна бути меншою, ніж 5-7 тис. жителів;
  • питома вага базової дотації – не більше 30% від суми власних доходів;
  • витрати на утримання управлінського апарату – не більше 20-25% від обсягу власних доходів громади.

Фінансовий ресурс при формуванні спроможних громад є найбільш визначальним критерієм, який забезпечить сталий розвиток громад.

Експерти вважають, що одним із оптимальних варіантів подальшого розвитку для громад із низькими показниками фінансової спроможності та демографії є їх приєднання до інших територіальних громад та створення більшої за площею і чисельністю ОТГ. Навіть за умови відсутності у такої ОТГ на поточний момент економічних перспектив для розвитку, таке об’єднання дасть можливість оптимізувати територіальну структуру місцевих рад, підвищити ефективність управління територією, покращити інвестиційну привабливість (за рахунок наявності більшої території та більшої кількості трудових ресурсів) та підвищити рівень доцільності капіталовкладень у територію.

Детальна інформація по бюджетах ОТГ кожної області - нижче:

Нагадаємо, раніше експерти проаналізували виконання окремих показників місцевих бюджетів 665 ОТГ за 9 місяців 2018 року за чисельністю мешканців в громадах (детальніше ТУТ).


Матеріали підготували за підсумками виконання місцевих бюджетів 665 ОТГ за 2018 рік, на підставі даних Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, Державної статистичної служби України, даних веб-порталу openbudget.gov.ua експерти Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International):

  • Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації, доктором наук з державного управління;
  • Віктор Венцель, експерт з фінансового моніторингу, кандидатом економічних наук;
  • Ігор Герасимчук, експерт з фінансового моніторингу.
25.02.2019 - 11:31 | Переглядів: 10473
Експерти проаналізували бюджети об'єднаних громад кожної області за 2018 рік

Приєднані файли:

Теги:

бюджет бюджет аналітика Яніна Казюк Віктор Венцель Ігор Герасимчук

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:

Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

26 травня 2020

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для уповноважених

Чому не потрібні районні ради? Відповіді для...

Автор: Юрій Ганущак, директор Інституту розвитку територій, для ZN.UA Найближчим часом уряд і профільний комітет...

26 травня 2020

Експерти надали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП

Експерти надали пропозиції до законопроєкту...

Експерти Програми "U-LEAD з Європою" напрацювали пропозиції до законопроєкту №2679 щодо оптимізації роботи ЦНАП, який...

25 травня 2020

Щодо законопроекту 2679 (про мережу ЦНАП)

Щодо законопроекту 2679 (про мережу ЦНАП)

Автор: Віктор Тимощук, головний експерт напряму з покращення надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з...

25 травня 2020

Стратегії виходу з карантину для ЦНАП. Рекомендації експертів за результатами публічного обговорення

Стратегії виходу з карантину для ЦНАП....

Ситуація березня-травня 2020 року, коли Україна, як і цілий світ, потерпала від пандемії вірусу COVID-19, вплинула...

25 травня 2020

Місцеві бюджети: дані за І квартал 2020 року

Місцеві бюджети: дані за І квартал 2020 року

За даними офіційної звітності Державної казначейської служби України, протягом січня-березня 2020 року до місцевих...